שתף קטע נבחר
 

הרכב שלכם בטיחותי? משרד התחבורה מדרג אותו

בלי יותר מדי פרסום, החל משרד התחבורה לפרסם ציוני אבזור בטיחות למכוניות שעלו לכביש משנת 2012 ואילך - עם ניקוד וציון בין 0 ל-8. וכך בדיוק זה עובד

שפע מערכות הבטיחות החדישות שמציף את עולם הרכב כולל השוק הישראלי, דחף את משרד התחבורה לבצע סדר בבלגאן ולסייע לרוכשי רכב חדש ומשומש לבחור בחוכמה. כנראה לא שמעתם עליו למרות שהוא קיים כבר תקופה ארוכה, אבל קבלו בכל זאת הצצה לדירוג אבזור הבטיחות הרשמי של מדינת ישראל. יש לכם מכונית שעלתה על הכביש משנת 2012 או אחר כך? רישיונות הרכב של כל המכוניות והמסחריות הקלות שעלו על הכביש מאז ועד היום כוללים ציונים ייעודיים. ואם במקרה הוא לא שם עדיין, בחידוש הרישיון הבא הוא יופיע.

 

 

כך זה ייראה בעתיד בקטלוגים, אולמות התצוגה פרסומות ושלטי חוצות: דירוג הבטיחות של משרד התחבורה, מ-0 עד 8
כך זה ייראה בעתיד בקטלוגים, אולמות התצוגה פרסומות ושלטי חוצות: דירוג הבטיחות של משרד התחבורה, מ-0 עד 8

 

איך זה עובד? משרד התחבורה, יחד עם רשות המסים, פיתחו נוסחה לדירוג מערכות בטיחות מתקדמות, ומעניקים ציון של בין 0 ל-8 לכל רכב. באופן טבעי, ככל שהציון גבוה יותר כך הרכב מצויד ביותר אביזרי בטיחות - מרביתם אלקטרוניים וחלקם מסוגלים לא רק להתריע או לפעול לאחר תאונה, אלא גם למנוע אותה או לצמצם משמעותית את נזקיה. הדירוג כולל מערכות שנבחנו עד עתה, אך במשרד התחבורה מבטיחים לעדכנו בהתאם להתפתחות הטכנולוגיות השונות.


כמה נקודות מקבלת כל מערכת בטיחות?

כמה נקודות מקבלת כל מערכת בטיחות?
המערכת נקודות
בקרת סטייה מנתיב 2
התראת אי-שמירת מרחק 2
בקרת שיוט אדפטיבית 1
התראה מפני פגיעה בהולך רגל 1
בלימה אוטונומית בחירום 1
זיהוי רכב בשטח מת 1
7 כריות אוויר ומעלה ברכב נוסעים, 6 ומעלה במסחרי 1
מצלמת נסיעה לאחור 0.5
עוצמת תאורה אדפטיבית 0.5
חיישני חגורות בטיחות בכל המושבים 0.5

 

המערכות הכלולות כיום בדירוג הן כריות אוויר - מהן חייבות להימצא שש לפחות במכונית נוסעים וארבע לפחות במסחרית, מערכת להתראה מפני סטייה מנתיב (עם או בלי סיוע אקטיבי), התראה מפני אי-שמירת מרחק (עם או בלי בלימה אוטונומית), התראה מפני רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה מפני פגיעה בהולך רגל (עם או בלי סיוע אקטיבי) ומצלמת נסיעה לאחור (אך לא חיישני חנייה). וגם - חיישני חגירה (רק אם קיימים לכל המושבים), מערכת אקטיבית למניעת סינוור נהגים אחרים על-ידי החלפה בין אורות גבוהים לרגילים וחזרה, בלימת חירום אוטונומית, וזיהוי שלטים והצגתם בלוח המחוונים.


דירוג רמת אבזור בטיחות - הניקוד הנדרש

דירוג רמת אבזור בטיחות - הניקוד הנדרש
דירוג ניקוד נדרש מספר כריות אוויר מינימלי
0 - פחות מ-6 ברכב פרטי, פחות מ-4 במסחרי
1 - 4 מהן 2 כפולות ברכב פרטי, 4 במסחרי
2 2 6 ברכב פרטי, 4 במסחרי
3 3 6 ברכב פרטי, 4 במסחרי
4 4 6 ברכב פרטי, 4 במסחרי
5 5 6 ברכב פרטי, 4 במסחרי
6 6 6 ברכב פרטי, 4 במסחרי
7 8 6 ברכב פרטי, 4 במסחרי
8 10 6 ברכב פרטי, 4 במסחרי

 

משרד התחבורה מקבל דיווח למערכת הממוחשבת מיבואנית הרכב, לגבי המערכות שמותקנות במכונית וכאלו בהתקנה מקומית - למשל מערכות התראה של החברות המוכרות מובילאיי ואיווקס. האבזור מסוכם לפי ניקוד (ראו טבלה למעלה) והופך ל"ציון הבטיחות של הרכב", אותו ניתן בשלב זה למצוא רק ברישיון הרכב, אך בקרוב מקווים גם לחייב את היבואניות בפרסומו באולמות התצוגה ומודעות פרסום.

  

דירוג מפורט - כפי שאמור להופיע בעתיד בקטלוגים ואולמות תצוגה
דירוג מפורט - כפי שאמור להופיע בעתיד בקטלוגים ואולמות תצוגה

 

יש לשים לב: משרד התחבורה מתנה קבלת ציון גבוה מ-0, בשש כריות אוויר לפחות ברכב נוסעים, וארבע כריות אוויר לפחות במסחרית. עם זאת, ניתן לקבל את הציון "1" ברכב נוסעים, אם מוכיחים שישנן ארבע כריות אוויר מהן שתיים כפולות (המגינות גם על ראש הנהג, אך ללא הגנה דומה לנוסעים מאחור). רכב שאין בו את מינימום כריות האוויר, לא יכול לקבל ציון גבוה מ-0 או 1 גם אם הוא מצויד באביזרי בטיחות נוספים, מתקדמים ככל שיהיו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים