שתף קטע נבחר

קו 104 של דן לתל אביב. הציון: בלתי מספיק

הפעם אנחנו בוחנים את אחד הקווים הארוכים בגוש דן, הנמתח בין צפון תל אביב לתל השומר דרך רמת גן. נסענו בו מספר פעמים והמסקנות אינן מעודדות

מסלול: קו 104 הוא אחד הקווים הארוכים באזור המרכז, העובר במספר נקודות מפתח מרכזיות בצפון תל-אביב, רמת-גן ועד תל-השומר. נקודת היציאה שלו בתל אביב היא מסוף רידינג, משם הוא ממשיך לכיכר אתרים, עובר דרך כיכר המושבות, התחנה המרכזית החדשה, רכבת ההגנה, היכל הספורט, מחלף אלוף שדה ולבסוף מגיע לתל-השומר.

 

 

 (איתי מרקמן ודפנה עורי) (איתי מרקמן ודפנה עורי)
(איתי מרקמן ודפנה עורי)

 

תחנות: רק תחנה אחת מאלה שנבדקו לאורך הקו הציעה מקום לכיסא גלגלים בתוך התחנה וסימון בולט ללקויי ראיה. מידע לנוסעים? מלבד העובדה שמצאנו תחנה בלי שתעדכן את איזה קו היא משרתת, במרבית התחנות בתל-אביב היה מידע על הקו, לעומת תחנות ברמת- גן בהן לא היה מידע כלל. אין לנו שום הסבר לעניין המביך הזה  הציון: 3

 

מהלך הנסיעה: בכל האוטובוסים שנבדקו הייתה כריזה ומידע אלקטרוני, אך רק שני אוטובוסים הציעו מידע על המסלול המלא בתוך האוטובוס. מהלך הנסיעה מרידינג לתחנה המרכזית לעומת הנסיעה מהתחנה המרכזית לתל-השומר היה שונה מאד, ולכן סעיף זה יפוצל לשניים והציון המשוקלל יעמוד על 5.

 

 (איתי מרקמן ודפנה עורי) (איתי מרקמן ודפנה עורי)
(איתי מרקמן ודפנה עורי)

 

רידינג לתחנה המרכזית וחזרה - זמן הנסיעה באוטובוס לעומת הנסיעה ברכב פרטי על-פי waze לא היה משמעותי, ובכל הפעמים שנבדקו הפער עמד על לא יותר מ-10 דקות, עובדה שהופכת את הנסיעה באוטובוס לאטרקטיבית. האוטובוס לא היה צפוף מדי באף לא אחת מהנסיעות, בין היתר תודות לכך שעל מסלול זה עוברים גם קווים 4 ו-204, ובעיקר כי תדירותם מאד גבוהה. המסלול מאד ידידותי לאוטובוסים, ועובר רק ברחובות ראשיים ורחבים. הציון כאן יהיה 8.

 

מהתחנה המרכזית לתל-השומר וחזרה - בחלק הזה של המסלול, זמן הנסיעה באוטובוס עומד על כפליים מנסיעה ברכב פרטי, לפי waze אלו 40 דקות לעומת 20 לכל כיוון. התדירות לאורך היום ועד השעה 19:00 נעה בין 14-10 דקות, אך צפיפות הורגשה באזור רכבת ההגנה ולאחר מחלף אלוף שדה. הציון כאן יהיה 2.

 

 (איתי מרקמן ודפנה עורי) (איתי מרקמן ודפנה עורי)
(איתי מרקמן ודפנה עורי)

 

העדפה בדרך: כמעט כל הנסיעה בתחומי תל-אביב התבצעה על נתיבי תחבורה ציבורית (בן-יהודה לכיוון דרום, אלנבי, לוינסקי, העלייה). לא זיהינו כל אכיפה בדרך (כרגיל), אך הנסיעה הייתה חלקה למדי, למעט מוניות שעצרו להוריד או להעלות נוסעים. לעומת זאת, במסלול שיוצא מתל-אביב לכיוון תל-השומר אין נת"צים כלל, מה שיכול להסביר במידת-מה את הפער הגדול בלוחות הזמנים. אגב, לידיעת הקוראים: הסמכות להגדרת נתיב נסיעה כ"נתיב תחבורה ציבורית נמצא בידי העירייה או המועצה המקומית, לאחר אישור משרד התחבורה. הציון: 5.

 

כרטוס ועלייה לאוטובוס: אין אפשרות לעלות מהדלת האחורית, אך מכשיר תיקוף הרב-קו עבד במהירות בכל הנסיעות. למרות זאת, בתחנות עמוסות עמד זמן העלאת הנוסעים על דקה וחצי, וזה המון זמן שמתבזבז. הגיע הזמן לשנות את נוהל העלייה ואת הצורך בתיקוף על-ידי הנהג. הציון: 3.

 

 (איתי מרקמן ודפנה עורי) (איתי מרקמן ודפנה עורי)
(איתי מרקמן ודפנה עורי)

 

מצב האוטובוס והנהיגה: האוטובוסים היו נקיים בכל הנסיעות בהן לקחנו חלק, למעט מספר נסיעות בהן החלונות לא היו נקיים וחלק ממוטות האחיזה היו מטונפים. מרידינג ועד התחנה המרכזית הנסיעות היו רגועות בדרך כלל, מלבד כמה בלימות חזקות מדי וסיבובים חדים מהרצוי. הנסיעות מהתחנה המרכזית ועד תל-השומר וחזרה היו פחות נעימות ובהן הורגשו יותר הסיבובים והעצירות. הנהגים ברוב הנסיעות היו אדיבים. הציון: 5.

 

 (איתי מרקמן ודפנה עורי) (איתי מרקמן ודפנה עורי)
(איתי מרקמן ודפנה עורי)

 

לסיכום: קו 104 מדגיש את חשיבות נתיבי התחבורה הציבורית לשיפור יעילות האוטובוסים וראשי הערים הרלוונטיות יכולים - וכמובן צריכים - לעשות משהו בעניין. ומחמאה לנוסעים: מרגש היה לזהות מספר מחוות אנושיות מרגשות, כמו קימה בפני זקן (מספר פעמים), או עזרה לנשים עם עגלות ושקיות קניות. זה לא דבר של מה-בכך. אלא שבסופו של יום, הקו הזה מקבל ציון נמוך, כמו כמעט כל הקווים שבחנו עד עתה. הציון: 4 

 

דפנה עורי ואיתי מרקמן פעילים בעמותת 15 דקות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איתי מרקמן ודפנה עורי
קו במבחן - 104
איתי מרקמן ודפנה עורי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים