שתף קטע נבחר

רכבת העמק - עבודות השלב השני החלו

שליש מאורכה הכולל של מסילת רכבת העמק הונח, וכעת החלו בנתיבי ישראל לפזר את שכבות החצץ הדרושות. הפתיחה מתוכננת ל-2017

במסילת רכבת העמק, שתקשר בין חיפה, מגדל העמק, עפולה ובית שאן, החלו השבוע עבודות השלב השני. זאת לאחר שכ-20 ק"מ מתוואי המסילה - כשליש מהאורך הכולל - כבר הונחו. כחלק מהשלמת שלב ב' בפרויקט, מפוזרת שכבת חצץ שנייה לאורך התוואי, לאחר הנחת האדנים והמסילה, עליהם תנוע הרכבת. הנחת המסילה מתקדמת בקצב של כ-600 מטרים ביום.

 

 

 (צילום: חברת נתיבי ישראל) (צילום: חברת נתיבי ישראל)
(צילום: חברת נתיבי ישראל)
 

בחברת נתיבי ישראל המקימה את פרויקט רכבת העמק, אומרים כי מדובר בשלב משמעותי ביותר בפרויקט, שכן החצץ הוא אחד המרכיבים העיקריים בבניית המסילה, שכן תפקידו להעניק גמישות למערך המסילה, תודות לפיזור כוחות לקרקע וספיגת העומס והרעידות שמייצרת רכבת כבדה בעת הדהרה על המסילה. בנוסף מאפשרת שכבת החצץ ניקוז מהיר של משקעים בחודשי החורף.

 

בימים האחרונים הונחו על המסילה קטר ושלושה קרונות שתפקידם פיזור החצץ בין האדנים והמסילה. עד כה פוזרה שכבה שנייה על-פני 9 ק"מ, ומדי יום מתקדמת העבודה ב-800 מטרים נוספים. בשלב הראשון פוזרו כ-350 אלף טון חצץ, בשלב ב' יפוזרו עוד כ-60 טון ובשלב השלישי יהודק החצץ לאורך התוואי. בחברה אמרו כי אדני הבטון מיוצרים בישראל, ואילו פסי הפלדה, שמשקלם כ-60 ק"ג למטר, מיובאים מצ'כיה.

 

 (צילום: חברת נתיבי ישראל) (צילום: חברת נתיבי ישראל)
(צילום: חברת נתיבי ישראל)

 

במקביל להנחת המסילה והמשך הסלילה, הושלמו לאחרונה עבודות שלד ומבנה תחתון בארבע תחנות הרכבת לאורך התוואי: כפר יהושע (בין יקנעם לקריית טבעון), כפר ברוך (הסמוכה למגדל העמק), עפולה ובית שאן. הקו אמור להתחיל ולפעול בשנת 2017. הנסיעה אמורה להתנהל בו במהירות של עד 150 קמ"ש וזמן הנסיעה מבית שאן לחיפה יעמוד על כ-50 דקות.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חברת נתיבי ישראל
רכבת העמק
צילום: חברת נתיבי ישראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים