אסור לפרסם אלכוהול? כך אפשר לעקוף זאת
מעודדים לשתות, מזהירים מנהיגה: סטודנטים מ"הבצפר" הכינו מצד אחד כרזות חתרניות שקידמו מותגי אלכוהול, ובמקביל כרזות המדגישות את הסכנות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול. ככה זה נראה
חתרנות באקדמיה? כן, אבל עם גבולות. בבית הספר למקצועות הפרסום בתל אביב, "הבצפר", ציינו את סיום שנת הלימודים במסלול הקופירייטרים בצורה מקורית: הסטודנטים התבקשו להגיש כעבודות גמר כרזות בתחום האלכוהול.
לכתבות נוספות בערוץ מדיה
הרעיון עלה על רקע הקשיים שהטילו המחוקקים לפני כשנתיים בתחום פרסום האלכוהול. כך למשל, כיום אסור לפרסם דמויות אנשים הצורכים אלכוהול,אולם מותר לפרסם בקבוק אלכוהול בתנאי שאינו מכיל יותר מ-40% כוהל.
פרובוקציה לצד מסר חינוכי
יגאל בראון, מנהל הבצפר, אמר: "נתנו לסטודנטים להשתולל עם הכרזות. מצד אחד הם יצרו כרזות שמפרסמות משהו שאסור לפרסם, ומצד שני, באמצעות הכרזות עבור אור ירוק, הם נתנו מענה חינוכי לבעיית הנהיגה בהשפעת אלכוהול.
"כל שנה אנחנו בוחרים נושא שמצד אחד מעורר פרובוקציה ומאידך, יש לו מסר חינוכי. השנה בחרנו בנושא הזה, כי הקשיים שהטילה הרגולוציה בתחום פרסום האלכוהול, הם נושא חם עבור אנשי פרסום, סמנכ"לי שיווק ומנהלי מותג.
"שתי התערוכות הוצגו אחת ליד השניה, כשהבריף לתערוכת האלכוהול היה ליצור קמפיינים למותגים תוך שמירה על מגבלות פרסום האלכוהול, והבריף לתערוכת אור ירוק היה להעביר בצורה קריאייטיבית את הסכנות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול".


