שתף קטע נבחר

קו 143 של אגד בגוש דן. הציון: נכשל

הפעם עומד למבחן קו עמוס במיוחד, המסיע חיילים, סטודנטים ואזרחים בין חולון לבסיס הענק תל השומר. וכמעט כרגיל, התוצאות לא מעודדות

קו 143 של "אגד" עובר דרך חולון, בת-ים, אזור, קרית אונו, רמת גן ואוניברסיטת בר אילן, כשיעדו הסופי הוא בית החולים "שיבא" ובסיס תל השומר. קו זה משרת מדי בוקר מגוון מרחב מאוד של נוסעים: חיילים בדרכם לבסיס הצבאי הענק, סטודנטים בדרכם לאוניברסיטה הגדולה, נבדקים ומבקרים באחד מבתי החולים הגדולים בארץ ופועלים מכל אזור המרכז, המגיעים לעבודה באזור התעשייה של חולון. אגב, לפני הרפורמה בתחבורה הציבורית שהתבצעה ב-2011, הפעילה את הקו חברת "דן".

 

 

 (גל קולוג) (גל קולוג)
(גל קולוג)

 

מהלך הנסיעה: כאשר יוצא האוטובוס מהעיר חולון ועולה על כביש 4, אפשר לצפות לנסיעה ישירה ויעילה יחסית. אלא שריבוי התחנות לאורך הקו (לא פחות מ-43 במספר) וכביש 4 בו אין נתיבי תחבורה ציבורית אבל יש פקק קבוע בשעות הבוקר, הופכים את המסלול הפשוט לנסיעה מיגעת, שבשעות השיא עשויה להימשך כשעתיים מנקודת מוצא לנקודת יעד. הציון: 1

 

העדפה בדרך: פשוט אין, בוודאי במקטע כביש 4, המהווה חלק נכבד ממסלולו של הקו. זו ההזדמנות לציין שנתיב כזה נחוץ בכביש העמוס כמו אוויר לנשימה. נראה כי הגודש התמידי בכביש רק מחמיר עם השנים, ונתיב תחבורה ציבורית ראוי עשוי להביא לשינוי תפיסתי בקרב הנוסעים ברכב פרטי, ובאותה הזדמנות אולי אפילו להקטין את הגודש הבלתי אפשרי. עד אז, נאלץ כולנו לעמוד בפקק מדי בוקר, ולשרוף זמן יקר בדרך לעבודה. הציון: 1.

 

 (גל קולוג) (גל קולוג)
(גל קולוג)

 

תחנות: חלק מתחנות הקו המיושנות הוחלפו למודרניות, עם תאורה ראויה ונגישות מבורכת לנכים. אלא שלא הכל ורוד. עם סילוקן של התחנות הישנות, נתלש גם השילוט על הסברי הקווים העושים שימוש בתחנה ומסלולם המדויק. מידע נחוץ זה נעדר במשך תקופה לא מבוטלת. הציון: 4

 

כרטוס ועלייה לאוטובוס: ניתן לעלות לאוטובוס בקו 143 מהדלת הקדמית בלבד. בשעות הפיק משתמשים בקו חיילים רבים, ועל כן תהליך הכרטוס מהיר יחסית. אך גם כאן, לא הכל חיובי. , אך אליה וקוץ בה: הגודש ניכר ורבים מהנוסעים יאלצו להעביר את הנסיעה בעמידה בלבד. הציון: 2

 

 (גל קולוג) (גל קולוג)
(גל קולוג)

 

מצב האוטובוס והנהיגה: הצפיפות המעיקה באוטובוס הגדוש מביאה עמה באופן טבעי מחנק ואי נעימות. המזגן פעל אמנם בכל הנסיעות והקל מעט על המצב, אך הוא אינו מסוגל לנטרל את תחושת המחנק לגמרי. נהג שדוחק בנוסעים "להתקדם אחורה, כי הוא לא רואה את הדרך", הוא מחזה שכיח למדי. באוטובוס עצמו לא מצאנו מפת מסלול מתבקשת, והיינו שמחים לוותר על חלק ניכר מבלימות הפתע של הנהג על כביש 4, בעודו  מנסה להשתלב ולהתקדם בתוך התנועה הצפופה. ראוי לציין כי אפילו פעם אחת לא זיהינו פקחים מטעם החברה בשעות העומס. יכול להיות שעבודתם לא ניתנת לביצוע בגודש נוסעים כזה, ויתכן גם שלא בא להם להדחק עם כולם. הציון: 4

 

 (גל קולוג) (גל קולוג)
(גל קולוג)

 

לסיכום: לא הרבה השתנה בקו 143 בעשור האחרון, למרות החלפת החברה המפעילה. חיילים ששירתו בתל השומר בעבר הרחוק מספרים כי תמונת המצב העגומה נשמרה בדיוק כפי שהייתה. אכן, למרות הרפורמה שהבטיחה כה רבות והמודעות לצורך בשיפור השירות. המצב רחוק מלהשביע רצון, עד כדי כך שאחד הנוסעים יזם עצומה ייעודית הקוראת לשיפור המצב - http://www.atzuma.co.il/143

 

בהקשר זה כדאי להזכיר כי לאחרונה, לאור פניות רבות של אזרחים, תוגבר הקו בשעות העומס ולוחות הזמנים שלו הפכו יעילים יותר מבעבר. הציון: 2 

 

תגובת אגד: "לפני כחודשיים נוספו שתי נסיעות למסלול המדובר אחת בקו 143 והשנייה בקו 14. חשוב לציין כי אגד אינה פועלת על דעת עצמה בכל הקשור לתוספות קווים או נסיעות. במידה ומשרד התחבורה יאשר תוספת של אוטובוסים נוספים לטובת הקו המדובר בשעות הבוקר, אנו נשמח לפעול בהתאם. בנוסף ראוי לציין כי תחנות ההסעה הינם באחריות הרשות המקומית, תכנון הקו ומספר התחנות נמצא באחריות משרד התחבורה.

 

גילוי נאות: גל קולוג הוא פעיל בעמותת 15 דקות, ומנהל כעת תביעה קטנה כנגד חברת אגד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים