שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

סקודה פאביה במבחן דרכים: דורכת במקום

מכונית הסופר-מיני החדשה של סקודה מאמצת עיצוב חדש ומציעה יותר אבזור, אבל האם היא מתקדמת ביתר התחומים?

  • שנת השקה: 2014
  • קטגוריה: סופר-מיני
  • מתחרות לדוגמה: טויוטה יאריס, יונדאי i20, מאזדה 2, פיז'ו 208, פורד פיאסטה
  • מחיר התחלתי: 95 אלף שקל (80 אלף לידני)
  • מחיר רכב המבחן: 100 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של סקודה פאביה

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

תא הנוסעים של הפאביה מציע עיצוב חדש, שעיקרו פס צבע גדול שרץ לרוחב הקונסולה הקדמית. זה מקנה תחושת עושר יחסית לדור היוצא, אך מבט בוחן מוצא שאיכות החומרים - במקרה הטוב - לא השתפרה, שכן  סקודה מוסיפה להשתמש באופן מעט תמוה בפלסטיקים בעלי תחושה זולה יחסית. איכות ההרכבה נותרה טובה בסך הכל, אם כי נראה כי לפחות חלק מהמתחרות התקדמו יותר עם השנים.

 

המרווח אינו מרשים. הוא מספק לנהג ולנוסע, אך מותיר מאחור מרווח מצומצם, במיוחד לברכיים. תא המטען מספק בגודלו ונוח לשימוש, ואהבנו את רצועת העיגון הגמישה למטען. הנדסת האנוש טובה בסך הכל, עם מתגים ומנופים הממוקמים היטב ומערכת מולטימדיה טובה. חבל רק שהמסך כה קטן.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של הפאביה נוקשה יחסית, והיא אינה מסננת שיבושים עירוניים באופן משביע רצון. גם מחוץ לעיר היא נוטה לקופצות, וחסרת עידון. מושב הנהג סביר בלבד מבחינת נוחות, ולוקה בחסר מבחינת תמיכה לגב. בסך הכל מתקבלת נוחות ממוצעת. הראות החוצה וכושר התמרון טובים בסך הכל, אך בידוד הרעשים אינו טוב מספיק. רעשי רוח וכביש - ובמקרים מסוימים גם מנוע - חודרים לתא באופן מוגזם.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3א'. יכולת דינמית ובטיחות

היכולת הדינמית של הפאביה טובה למדי, עם רמה גבוהה של אחיזת כביש. מנגד, ההיגוי קל מהרצוי ואינו מדויק מספיק, ולכן נעדרת הפאביה את האופי הדינמי-יותר של הטובות בקטגוריה. כושר הבלימה היה מספק, וכך גם העמידות לעומס.

 

הפאביה מצוידת בשש כריות אוויר, בקרת יציבות ובמערכת להתראה מפני תאונה חזיתית - כולל בלימה אוטונומית אם הנהג אינו לוחץ על הדוושה בזמן ו-או בעוצמה הנדרשים. במבחן הבטיחות של Euro NCAP זכתה עם מערכות אלו לציון חמישה כוכבים מרבי.

 

 

3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

4. מנוע ותיבת הילוכים

מנוע הפאביה הוא יחידת ה-1.2 ליטר טורבו המוכרת של פולקסווגן, כאן עם 110 כ"ס ו-17.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד. המנוע מספק ביצועים מכובדים תודות לגמישות המאפיינת מנועי טורבו, ומרגיש בנוח בסל"ד נמוך ובינוני. בסל"ד גבוה הוא מייצר יותר מדי רעש, ואינו מספק בתמורה תחושת כוח זמין. הביצועים בכל מקרה טובים.

 

תיבת ההילוכים (שבעה, רובוטית מצמד-כפול) פועלת באופן מהיר וחלק, אך עדיין סובלת מרעידות ונקישות קלות בפקקי זחילה ותמרוני חנייה. התיבה גם נוטה למהר בהעלאה להילוך גבוה כדי לחסוך בדלק, מה שמצריך לעיתים "קיק דאון" (הורדת הילוך) מיותר. תצרוכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 13 ק"מ לליטר, נמוך ב-39% מנתון המעבדה של סקודה (21.3 ק"מ לליטר).


נתוני פליטת מזהמים סקודה פאביה

נתוני פליטת מזהמים סקודה פאביה
ציון ירוק 146
דרגת זיהום 3

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

רכב המבחן היה בגרסת הביניים מבין שלוש - אמבישן - שמחירה 100 אלף שקלים. תמורתם תקבלו מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע, חיבורי AUX ,USB ובלוטות', בקרת שיוט ומערכת התראה עם בלימה אוטונומית. מדובר בסך הכל באבזור מכובד ומחיר ממוצע, גם אם לא זול. 

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ ביצועים, יכולת דינמית

- בידוד רעשים, נוחות

 

ולבסוף: סקודה פאביה היוצאת הייתה מכונית טובה למדי, אם כי כבר מיושנת כאשר הוחלפה בסוף השנה שעברה. המחליפה מציגה עיצוב חדש ותא נוסעים מסוגנן יותר למראה, אך מציעה התקדמות - אם בכלל ישנה כזו - קטנה ביותר. כך למשל בתחום ההיגוי והנוחות. תעשיית הרכב האירופית אמנם במשבר, וקטגוריית הסופר-מיני ספגה כתוצאה מכך פגיעה במכירות. אך למרות הכל, יש מקום לשיפור גדול יותר מול הדגם המוחלף והמאד ותיק. ונקודה חשובה נוספת. סיאט איביזה מציעה נוסחה דומה-עד-זהה (גם אם פחות מאובזרת) ב-20 אלף שקל פחות. עם פער מחיר שכזה, לפאביה תהיה בעיה להתמקם כבחירה ההגיונית בקטגוריה.

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
סקודה פאביה
סקודה פאביה
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
הספק מרבי 110 כ"ס ב-4,600 סל"ד
מומנט מרבי 17.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד כפול, 7 הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 399 ס"מ
רוחב 173 ס"מ
גובה 147 ס"מ
בסיס גלגלים 247 ס"מ
משקל 1,154 ק"ג
נפח תא מטען 305 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישקים 185/60-15 עם חישוקי ברזל
100-0 קמ"ש 9.4 שניות
מהירות מרבית 196 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 21.3 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 13 ק"מ לליטר / 39%-
פליטת פחמן דו-חמצני 109 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 3 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
דירוג בטיחות (לחצו להסבר) 3 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)
מחיר לגרסה שנבחנה 100 אלף שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

 


פורסם לראשונה 27/05/2015 20:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים