שתף קטע נבחר

מבחן ארוך טווח TGB X-Motion 250 (ה')

קטנוע המבחן כבר עם למעלה מ-4,000 קילומטר, והחודש הוא מאותגר ברכיבה ארוכה לצפון; איך הוא בכביש ישר, מפותל, ומה יהיה עם מד הדלק?

חמישה חודשים חלפו מאז החל האקס-מושן 250 של TGB במבחן ארוך הטווח שלנו. חמישה חודשים בהם מראה מד המרחק שצברנו למעלה מ-4,000 ק"מ במגוון כבישים ושימושים. אלא שכל אותם קילומטרים התבצעו ברכיבות קצרות יחסית, מבלי לאמץ את הכלי ברכיבה ארוכת-טווח אמיתית. אי לכך גייסנו את אביעד, בעליו של קטנוע 250 זה מספר שנים, ושלחנו אותו לסיבוב של כמה מאות קילומטרים. הנחנו שיהיה לו ממש כיף.

 

 (אביעד רייס) (אביעד רייס)
(אביעד רייס)

 

רשות הדיבור לאביעד

מסלול הרכיבה הארוך שלי עם האקס-מושן הוביל מתל אביב לכרמיאל דרך כביש 4 וחזרה דרומה דרך בנימינה. בסך הכול כ-360 ק"מ בזמן צפוי של כ-12 שעות. מיד עם היציאה, על כביש 4 המהיר יחסית, אפשר לוודא שמהירות השיוט הנוחה שלו עומדת על 120 קמ"ש "על השעון", אליהם הוא מגיע במהירות. לא הייתי ממליץ לנסות ולדחוק בו מעבר לכך בכבישים מתאימים, שכן מעבר לנקודה זו המנוע מתחיל לצרוח ללא עליה משמעותית במד המהירות.

 

מעל 115 קמ"ש התפתחו במקרה שלי מערבולות רוח מטרידות באזור הקסדה. לעומת זאת, האקס-מושן מרגיש לחלוטין נינוח בעת עקיפת משאיות במהירות גבוהה יחסית, נקודת תורפה של לא מעט כלים דו-גלגליים ובעיקר קטנועים.

 

בזינוק נדירים מרמזורים לאורך הדרך התאוצות בהחלט טובות, וכך גם האצות הביניים לצורך עקיפה. בין היתר תודות לנכונות המנוע להיות יעיל בטווח סל"ד רחב במפתיע יחסית לנפח. עם זאת, ובהתחשב במגבלות שנמנו עד עכשיו, מרבית הזמן מצאתי עצמי משייט בסביבות ה-90 קמ"ש, מהירות שיוט שהקטנוע מרגיש בה במיטבו.

 

באזורים ההרריים בקרבת כרמיאל הקטנוע עמד במשימות נוספות, וצלח אותן לא רע. ההיגוי מתפקד היטב עם משקל רב על החלק האחורי (או על הקדמי. בשום מקרה לא חשתי בעיוות או פיתול של המזלג או השלדה. המתלים הסתדרו גם הם היטב והצליחו להחליק את מרבית השיבושים באופן ראוי. מחמאות דומות מגיעות גם למערכת הבלימה, שתפקדה היטב גם אחרי שימשו אינטנסיבי בשני הבלמים. ללא ירידה בעצמת הבלימה או תחושת ספוגיות כאשר הם התחממו. חשוב לציין שיום הרכיבה היה חם במיוחד, ובכל זאת, ולמרות המרחק שעברנו ברכיבה רצופה, המנוע לא איבד אפילו גרם שמן.

 

 (אביעד רייס) (אביעד רייס)
(אביעד רייס)

 

הערות? מדרס הרגליים הקשה על תנוחה קבועה-נוחה לאורך זמן, וראוי היה לתכנן אותו אחרת. הגנת הרוח מעל 110 קמ"ש לוקה בחסר גם כאשר מדובר ברוכב לא-ממש-גבוה כמוני. שעון הדלק שחטף ביקורת כבר בדיווחים קודמים פשוט לא מתפקד, ובעיקר מרגיז החיווי שקופץ ממלא ב-75% לכמעט ריק. מה שהביא לתדלוק מוקדם רק כדי לא להיתקע. פתח התדלוק הצדי דורש זהירות מוגברת כדי להימנע מהכתמת הבגדים על-ידי נתזי בנזין. חללי האחסון אדירים, אך את המושב ניתן לפתוח רק לאחר הוצאת מפתח מהסוויץ'. נשמע קטנוני, אך לא עבור קטנוען הרוכב לעיתים קרובות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים