שתף קטע נבחר
 

המראה שעל הקיר: איזה מגדר אוהב עצמו יותר?

כמה פעמים גברים מסתכלים על עצמם במראה וכמה נשים? מהם האיברים שכל מגדר נוטה לבחון ומה הסיבה בכלל לבחינה העצמית המדוקדקת הזאת? מחקר חדש שופך אור מפתיע על דימוי גוף ואהבה עצמית בקרב המגדרים השונים

מי בוחן את עצמו במראה יותר פעמים ביום, גברים או נשים? ובכן, מספיק להתבונן על אופנת זקני הפרא שכבשה לאחרונה את ישראל, בשביל להבין שלמרבית הגברים אין בכלל מראה בבית, או לפחות לקוות שהסיבה לכך שהם מסתובבים עם זקן היא משום שאין להם בכלל מראה בבית. קל וחומר לאחר שמחקר אמריקאי מצא החודש כי בזקנים יש כמות בקטריות כמו באסלה של שירותים, לא שהיינו זקוקים למחקר בשביל לדעת את זה.

 

עוד בנושא:

על מה גברים מסתכלים בדייט ראשון? ונשים?

זה הכל בראש: להפוך דימוי גוף שלילי לחיובי

תופעה מתפשטת: הסקסלפי חזק בבריטניה

 

לאחר שסיכמנו שאני לא חובבת גדולה של זקנים, אגלה שאם חשבתם שנשים מתבוננות על עצמן במראה יותר מגברים, הרי שבאופן מפתיע אתם טועים. הרבה לאחר שהכרזנו על מותו של המטרוסקסואל והכתרנו את ההיפסטר כמלך החדש, מסתבר שמטרוסקסואלים לא מתים, הם רק מחליפים תמונת פרופיל. שניה, לא, התמונה הזאת לא מספיק טובה, הצצה במראה ועוד סלפי אחד.

 

לא תאמינו מי מסתכל על עצמו במראה יותר פעמים (קרדיט: Shutterstock) (קרדיט: Shutterstock)
לא תאמינו מי מסתכל על עצמו במראה יותר פעמים(קרדיט: Shutterstock)

 

המין היפה והמין שחושב שהוא יפה

מחקר חדש שנערך ע"י מגזין לייף סטייל בריטי, סקר 1000 גברים ונשים, ומצא כי בעוד שנשים מתבוננות על עצמן במראה 16 פעמים ביום בממוצע, הרי שגברים משקיפים על הבבואה שלהם 23 פעמים ביום בממוצע. ואם המספר הזה לא מספיק גבוה, 11% מתוכם הודו שהם מתבוננים במראה 30 פעמים ביום ומעלה. כן, כפול ממספר הפעמים שהאישה הממוצעת מתבוננת בעצמה.

 

הגברים שנבדקו הודו שהם מבלים כעשר דקות ביום בהתבוננות במראה, ואם נסכם את הכמות היומית נגיע לשישה וחצי ימים בשנה (!) שמוקדשים לבחינה עצמית במראה. הגברים הגנדרנים שלנו אינם מגיעים למראה בידיים ריקות. שני שליש מתוכם מחזיקים בשולחן הטואלטיקה שלושה מוצרי קוסמטיקה לפחות, ואילו עשירית מתוכם אינם מסתפקים במוצרי טיפוח המיועדים לגברים, ומשתמשים באופן קבוע במוצרי טיפוח המיועדים לנשים. לתשומת ליבכן, חברות התמרוקים.

 

אך הממצא המרכזי של המחקר לא נוגע לכמות הפעמים שנשים וגברים מתבוננים על עצמם במראה, אלא דווקא לסיבה שבגינה הם מסתכלים במראה. נשים מסתכלות על עצמן כדי לקבל אישור לכך שהן נראות בסדר. הן בודקות שהכל במקום, שידיות האהבה לא מציצות מהצדדים ושאף שערת גבה לא מתמרדת ויוצאת ממקומה. נשים נוהגות להתבונן על חלקי הגוף שלגביהם הן הכי חסרות ביטחון, כך שלמעשה, כשהן מסתכלות על עצמן הן לרוב אינן מרוצות.

 

תראה להם מה זה, יא גבר! ראוורר עליך (קרדיט: Shutterstock) (קרדיט: Shutterstock)
תראה להם מה זה, יא גבר! ראוורר עליך(קרדיט: Shutterstock)

 

גברים מסתכלים על עצמם במראה מהסיבה ההפוכה לחלוטין: הם בוחנים את חלקי הגוף האהובים עליהם ביותר, כך שהתבוננות במראה, עבורם, היא לצורך הערצה עצמית. 76% מהגברים בודקים את הזרועות שלהם, 54% את הרגליים, 49% את החיוך, 43% את העיניים ו-38% את השיער. נשים, שימו לב שגברים לא נוהגים לבדוק את הכרס, הישבן או הקמטים, למרות שיש להם לא פחות מאיתנו, ובינינו, אף הרבה יותר.

 

ומאחר שהם מסתכלים בעיקר על החלקים האהובים עליהם, מה הפלא שהם מסתכלים על עצמם מספר פעמים כפול מאיתנו. אם המין הנשי הוא המין היפה, אז המין הגברי הוא המין שחושב שהוא יפה. טרייסי דניסון, ממגזין הלייף סטייל שהזמין את המחקר, טוענת שהממצאים מצביעים על כך שהסיבה בגללה גברים מבלים זמן כה רב מול המראה היא יוהרה.

 

"ראיה לכך היא שאפילו בעלי המראה המחוספס נוהגים לטפח את עצמם, למשל דרך טיפוח הזקן שלהם" היא אומרת.

את האשם היא תולה במצלמת הטלפון. "יתכן שטרנד הסלפי הוא שגרם לעליה ביוהרה הגברית, מאחר שאנשים התרגלו לחגוג את המראה החיצוני שלהם. למרבה הצער, הדבר לא חלחל אל נשים באותה המידה והן עדיין סובלות מחוסר ביטחון".

 

לא יודעת אם אני אוהבת את מה שאני רואה (קרדיט: Shutterstock) (קרדיט: Shutterstock)
לא יודעת אם אני אוהבת את מה שאני רואה(קרדיט: Shutterstock)

 

גברים וסלפי, סיפור אהבה

ממצאים ממחקרים קודמים תומכים בטענתה.מחקר שנערך לפני כחצי שנה, אף הוא בבריטניה, גילה כי גברים מעלים לרשתות החברתיות מספר כפול של תמונות סלפי מנשים. הם מעלים כשלוש תמונות סלפי בממוצע בשבוע, ושליש מהם אף מעלה לא פחות מחמש תמונות, בהשוואה ל-1.6 תמונות בממוצע שמועלות בשבוע על ידי הנשים.

 

 

גם כאן התגלתה הנטיה להערצה עצמית בקרב גברים (וחייבים להעריץ אותם על נטיה זו). רבע מהגברים סיפרו שהם מעלים תמונת סלפי כדי לגרום לבן/בת הזוג או לאקס/ית לקנא, וכעשירית מהגברים מעלים את התמונה כדי לגרום לבני זוג פוטנציאלים לחשוב שהם נחשקים. נשים, לעומת זאת, מעלות תמונת סלפי כדי לשתף את מה שהן עושות עם חברים (35% מהנשים) וכדי לשמר זכרונות (26% מהנשים).

 

סקר שנערך בחודש שעבר מצא שנשים מצלמות את עצמן כשש פעמים בממוצע עד שהן מספיק מרוצות מהתוצאה כדי להעלותה לרשת, לעומת ארבע פעמים בלבד בקרב גברים. ההתבוננות בתמונות של עצמם ברשת גרמה ל-41% מהנשים, אך רק ל-26% מהגברים, לחוש רע לגבי עצמם (אך בודאי לשמוח על כך שניתן להסיר את התיוג).

 

נראה כי בעוד שטרנד הסלפי נותן בוסט ליוהרה הגברית, הוא לא עושה דברים טובים דומים להערכה העצמית הנשית, ויתכן שהשפעתו אף שלילית. ואולי עדיף שנעזוב לעת עתה את המצלמה, ונתחיל בלהיות נחמדות לבחורה שמשתקפת אלינו מבעד למראה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרדיט: Shutterstock
מראה מראה שעל הקיר, מי המין היפה בעיר?
קרדיט: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים