שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

מאזדה 2 במבחן דרכים: זינוק לצמרת

מאזדה החליטה כי הדור החדש של ה-2 יהפוך ממכונית אפרורית ודלת אבזור לדגם עשיר במערכות מתקדמות ונוכחות. מבחן מסקרן של טוענת לכתר

  • שנת השקה: 2014
  • קטגוריה: סופר-מיני
  • מתחרות לדוגמה: טויוטה יאריס, יונדאי i20, פולקסווגן פולו, רנו קליאו
  • מחיר התחלתי: 100 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 114.5 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של מאזדה 2

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

מי שמצא עצמו יושב במאזדה 2 הקודמת, זוכר ללא ספק את תחושת הפשטות והאפרוריות. הדגם החדש שונה לחלוטין. בהתאם, מכונית המבחן ששחררה היבואנית הייתה הגרסה המאובזרת ביותר, עם ריפוד ודיפון עור (נדיר בקטגוריה), כמו-גם עיצוב מרשים המזכיר מכוניות פרימיום. הוסיפו לכך מערכת מולטימדיה מרשימה ואיכות הרכבה מצוינת, ותקבלו מופע מרשים ויוצא דופן. איכות החומרים אינה אחידה - בין ממוצעת לטובה מאוד.

 

הנדסת האנוש מצוינת. מערכת המולטימדיה נוחה לתפעול, בעוד המתגים והמנופים ממוקמים היטב. תנוחת הנהיגה טובה והמרווח מלפנים טוב. זו מכונית סופר-מיני, ולכן הסביבה מאחור תהיה צפופה לגבוהים, אבל גם שם מרווח הכתפיים והראש טובים. תא המטען מציע נפח מכובד, אך פתח ההטענה מעט גבוה וצר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של ה-2 נוקשה בעיר, ושיבושים גדולים עשויים להביא לחבטה מורגשת. עם זאת, היא אינה מתרסקת והנוחות בנסיעות ממושכות טובה. המצב מחוץ לעיר משתפר משמעותית, ושם הנוחות טובה מאוד - בין היתר תודות למושב נהג נוח מאוד ובעל תמיכה מצוינת. גם כאן נרשמה נטייה קלה לקופצנות, פועל יוצא של בסיס גלגלים קצר שמאפיין מכוניות סופר-מיני.

 

ל-2 ראות מצוינת החוצה, היגוי מדויק ורדיוס סיבוב קטן - כל אלו הופכים תמרוני חנייה ונהיגה עירונית לקלים ונוחים.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3א'. יכולת דינמית ובטיחות

ה-2 הקודמת הצטיינה מבחינת יכולת דינמית, ומאזדה לא קילקלה. הדור החדש מציע היגוי בעל משקל טוב, תגובה ישירה, דיוק מרשים ואחיזת כביש גבוהה. שיוט נינוח בכביש בינעירוני מספק תחושת בטחון מרשימה וכושר הבלימה היה מצוין - הן מבחינת תחושת בלימה והן מבחינת עוצמה.

 

מכונית המבחן צוידה בשש כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית. אבזור הבטיחות האקטיבית עשיר, שתרם לציון הגבוה בסעיף זה, כולל בין היתר: התראה מפני רכב בשטח מת, התראה מפני סטייה מנתיב ומערכת בלימה אוטונומית אם הנהג לא מגיב למצב סיכון בזמן - אבזור גבוה מכפי שאיתו נבחנה ב-Euro NCAP, שם זכתה לציון של ארבעה כוכבים מתוך חמישה.

 

 

3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

 דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

4. מנוע ותיבת הילוכים

יחידת הכוח של ה-2 המשווקת בישראל ייחודית לנו, עם הספק גבוה מהדגם האירופי - 111 כ"ס לעומת 90. המנוע, מסדרת ה"סקאייאקטיב", רועש בהתנעה קרה אך לאחר מכן פועל באופן שקט ומספק ביצועים טובים. לכך מסייעת גם תיבת שישה הילוכים אוטומטית (רגילה) טובה, עם העברות הילוכים חלקות ומהירות ותגובה מצוינת לבקשת הנהג (הורדת הילוך ב"קיק דאון"). תצרוכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 15.9 ק"מ לליטר - 9% פחות מנתון מאזדה (17.5 ק"מ לליטר).
נתוני פליטת מזהמים מאזדה 2

נתוני פליטת מזהמים מאזדה 2
ציון ירוק 161
דרגת זיהום 04
 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

מכונית המבחן הייתה המאובזרת ביותר במשפחת ה-2, ועולה 114.5 אלף שקל. זה הרבה מאוד כסף עבור מכונית סופר-מיני, בתמורה להרבה (מאוד) אבזור. מה בתפריט? חישוקי "16 קלים, מושבי עור, דיפוני עור, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה עם שני חיבורי USB, חיבור AUX ובלוטות', תפעול קולי, מצלמת נסיעה לאחור, פנסי לד קדמיים מלאים, בקרת אקלים ותצוגה עילית לנהג. 

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ איכות, אבזור, יכולת דינמית

- נוחות עירונית, מרווח מאחור

 

ולבסוף: מאזדה 2 החדשה היא מכונית שונה לחלוטין מקודמתה. מלבד שינויי העיצוב המתבקשים, מאזדה ביצעה קפיצה מרשימה באיכות תא הנוסעים, עם עיצוב, איכות ואבזור ברמה של מכוניות יוקרתיות. הוסיפו לכך יכולת דינמית גבוהה, אבזור בטיחות יוצא דופן ויחידת כוח ראויה וקיבלתם את מכונית הסופר-מיני הטובה בישראל.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
מאזדה 2
מאזדה 2 | רמת אבזור: פיור ווייט
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.5 ליטר / בנזין
הספק מרבי 111 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 14.8 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 406 ס"מ
רוחב 169.5 ס"מ
גובה 149.5 ס"מ
בסיס גלגלים 257 ס"מ
משקל 1,116 ק"ג
נפח תא מטען 280 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישקים 185/60-16 עם חישוקים קלים (אופציה)
100-0 קמ"ש 10.3 שניות
מהירות מרבית 188 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 17.5 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 15.9 ק"מ לליטר / 9%-
פליטת פחמן דו-חמצני 134 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
דירוג בטיחות (לחצו להסבר) 5 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)
מחיר לגרסה שנבחנה 114.5 אלף שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 4 כוכבים* לפי Euro NCAP

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
מאזדה 2
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
מאזדה 2
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
מאזדה 2
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
מאזדה 2
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
מאזדה 2
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
מאזדה 2
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
מאזדה 2
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים