שתף קטע נבחר

הפראים נגד המתים: איך צילמו את זה?

אלפי מהלכים לבנים פשטו על החוף וטבחו בפראים באחת מסצינות האקשן המרשימות ביותר שראינו בטלוויזיה. 400 ניצבים ו-50 פעלולנים השתתפו בצילומי "משחקי הכס" שנמשכו 15 ימים - וכל זה לפני האפקטים. "היו עצבים", מודה הבמאי. השחקן קיט הרינגטון: "היה מתיש". כמה זה עלה?

זאת הייתה סצינת הקרב הכי מרשימה שראינו ב"משחקי הכס " ואולי בכלל בתולדות הטלוויזיה: הפראים איחדו כוחות עם קומץ מאנשי "משמר הלילה" למאבק עקוב מדם באלפי מהלכים לבנים צמאי דם שפשטו על החוף של הארדהום וטבחו כמעט בכל מי שנקרה בדרכם עד לסיום המצמרר. הפלישה לנורמנדי, גרסת הזומבים.

 

מכסחי הכס 508: ערב לוהט במלחמה הקרה

 

הסצינה המרשימה הזאת צולמה בקור המקפיא של צפון אירלנד במשך 15 ימים, 8 שעות בכל יום, בהשתתפות 400 ניצבים ו-50 פעלולנים. הבמאי הישראלי איתן גפני, שביים ב-2012 את סרט הזומבים רווי האקשן "בשר תותחים", העריך בשיחה עם ynet כי עלות ההפקה עמדה על לא פחות משני מיליון דולר. 

 

 

"כל קרב צילמתי שלוש פעמים" (באדיבות yes ו-HBO) (באדיבות yes ו-HBO)
"כל קרב צילמתי שלוש פעמים"(באדיבות yes ו-HBO)

"תשע שעות איפור" (באדיבות yes ו-HBO) (באדיבות yes ו-HBO)
"תשע שעות איפור"(באדיבות yes ו-HBO)

 (באדיבות yes ו-HBO) (באדיבות yes ו-HBO)
(באדיבות yes ו-HBO)
 

"בתוך הלוקיישן עצמו ישנם חמישה לוקיישנים ואני מאמין שצילמו

בין יום ליומיים בכל אחד מהם", אמר גפני, "יש שם המון עבודת מחשב - ההרים בעצם לא קיימים וגם 75 אחוז מהים". להערכתו, עבודת האיפור של המהלכים הלבנים הראשיים נמשכה כתשע שעות. מי שהסתפקו בתקריב בלבד אופרו "רק" כשעה וחצי-שעתיים.

 

לדברי קיט הרינגטון, שמגלם את גיבור הפרק ג'ון סנואו, החומרים שצולמו בכל יום הספיקו רק לדקה אחת על המסך. "כל קרב צילמתי שלוש פעמים", הוא סיפר ל-Entertainment Weekly. "בפעם הראשונה מול אדם בחליפה מיוחדת (שאחר כך ניתן לשחק עם דמותו בטכנולוגיית CGI), בפעם השנייה מול אדם מאופר בלי חליפה ובפעם השלישית בלי יריב מולי. זה נתן להם אפשרות לבחור את הצילום שנראה הכי טוב".

 

במאי הפרק, מיגל ספוצ'ניק, סיפר ל-MTV כי מול ההפקה ניצבו "אתגרים" רבים, בין היתר להספיק לסיים את יום הצילומים לפני רדת החשיכה. "רדפנו אחרי הזמן", הוא נזכר והודה בכנות: "היו קצת עצבים".

 

הבמאי: "רציתי להפוך את זה לטרגדיה" 

איך בכלל ניגשים לבימוי של סיקוונס כל כך מורכב? ספוצ'ניק, שמודה כי לא קרא ספרי "שיר של אש ושל קרח" שעליהם מבוססת הסדרה, סיפר כי אחרי שיחה עם היוצרים הוא החל לדמיין בראשו את הצילומים: "ציירתי קצת, רשמתי הערות, הקשבתי למוזיקה".

 

לא הצלחנו להירדם. מלך הלילה (באדיבות yes ו-HBO) (באדיבות yes ו-HBO)
לא הצלחנו להירדם. מלך הלילה(באדיבות yes ו-HBO)

סנואו וטורמונד. פעם אויבים, היום בעלי ברית (באדיבות yes ו-HBO) (באדיבות yes ו-HBO)
סנואו וטורמונד. פעם אויבים, היום בעלי ברית(באדיבות yes ו-HBO)
 

"בדרך כלל יש לי איזושהי תמונה בראש ומשם אני מתחיל לבנות את זה", הוסיף, "במקרה הזה מדובר בג'ון סנואו, כשהוא על ברכיו בשלג, לאחר שניצח את המהלך הלבן. במקביל, חיפשתי את השלד הרגשי והדרמטי של הסיקוונס. הבנתי שלא מדובר בקרב. זה טבח. במקום ליצור סיקוונס פעולה, רציתי להפוך את זה לטרגדיה".

 

ספוצ'ניק מספר כי בתסריט היה דגש על כך שהמהלכים הלבנים אינם זומבים, למרות מה שחלק מהצופים ודאי חושבים: "הם בובות של מלך הלילה. הם לא חושבים. הם פשוט בוחרים מטרה ותוקפים אותה עד שהיא מתה, או עד שחותכים אותם לחתיכות והם לא יכולים להמשיך לרדוף אחריה. אחרי שיש לך את החוקים, אתה פשוט מיישם אותם ורואה לאן זה לוקח אותך מבחינת העלילה".


"מגנים על המשפחה, לא סתם הורגים" (באדיבות yes ו-HBO) (באדיבות yes ו-HBO)
"מגנים על המשפחה, לא סתם הורגים"(באדיבות yes ו-HBO)
 

הרינגטון, שככל שנוקף הזמן מסתמן כגיבור האמיתי של "משחקי הכס", סיפר

כי מדובר בפרק שהיה לו הכי קשה לצלם - יותר מהקרב על "הטירה השחורה" בפרק 9 של העונה הקודמת: "הקושי היה כפול, זה היה מתיש". לדבריו, הוא תמיד היה גאה בכך ש"משחקי הכס" לא מגזימה עם האפקטים המיוחדים, אבל הפעם לא היתה ברירה אחרת. "זה פשוט מדהים", סיכם.

 

השחקנית הדנית בריג'יט היורט סורנסן מפציעה בפרק בתור קארסי, אחת ממנהיגות הפראים (ומככבת בימים אלה בסרט "פיץ' פרפקט 2" וגם ב"בסדר ההיעלמות") שמוצאת את מותה בסצינה מצמררת. לניו יורק טיימס סיפרה: "הרגשתי כמו ילדה קטנה, כי זה עניין של שחור ולבן - אני בצד הזה, אתה בצד השני ואנחנו נלחמים אחד נגד השנייה. היה קל לאבד את עצמך בעולם הפנטזיה בגלל שהסט נראה כל כך אמיתי".

 

לדבריה, ספוצ'ניק דאג שהשחקנים לא ישכחו שהדמויות שהם מגלמים "מגנות על המשפחה, לא סתם הורגות אנשים אחרים". הבמאי מצדו מפתיע וחושף כי בתסריט המקורי קארסי היתה בכלל גבר. "ואז חשבנו שזה יהיה מגניב אם היא תהיה אמא ששולחת משם את הילדים שלה, כדי לגרום לסצינה שבה הילדים המתים הורגים אותה להדהד מבחינה רגשית". פייר? הצליח לו. נתראה שוב בפרק שבו המהלכים הלבנים פוגשים את הדרקונים של חאליסי?

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות yes ו-HBO
לא התאמץ ככה מאז הקרב על "הטירה השחורה"
באדיבות yes ו-HBO
באדיבות yes ו-HBO
תמות מהלך לבן, תמות!
באדיבות yes ו-HBO
לאתר ההטבות
מומלצים