שתף קטע נבחר

פנדה טבעונית: מותג שוקולד טבעוני ראשון מושק בישראל

המגמה הטבעונית השוטפת את ישראל כובשת את ארון הממתקים, עם השקת מותג חדש בשם "פנדה", שחרך את הרשת בסוף השבוע האחרון עם קמפיין גיוס המונים מוצלח במיוחד

אנחת הרווחה הראשונה והמהדהדת של תשעה מתוך עשרה טבעונים היא רגע הגילוי ששוקולד זה משהו שהם יכולים להשאיר בתפריט שלהם, או כמו שאני אומרת - "איזה מזל ששוקולד צומח על העצים". העשירי, כמאמר האמרה המפורסמת, ככל הנראה בדיאטה.

 

אז כן, שוקולד עשוי מפולי קקאו וכל עוד לא מוסיפים לו חומרים מן החי (בעיקר חלב) הוא כמעט תמיד יהיה טבעוני. אלא שההיצע של שוקולדים מהסוג הזה, בניגוד לשגשוג המרשים בקטגוריות מזון טבעוניות אחרות, הסתכם עד היום במגוון לא מסעיר של שוקולדים מרירים לאוהבי הז'אנר, כמה חטיפים מיובאים בודדים ושוקולדים בכשרות פרווה (כולל רוזמרי המיתולוגי), שאפשר למצוא על מדפי החנויות הייעודיות למגזר הדתי.

 (צילום: אורי ברקת) (צילום: אורי ברקת)
(צילום: אורי ברקת)
  

שוקולד חלב צמחי עדין ונימוח, שלא לדבר על שוקולד לבן מתמוסס, טבעונים יכולים בינתיים לטעום רק כשהם מתיירים בניכר או שמים יד על חפיסה מייבוא אישי. לכן אפשר להניח, שלא מעט מההמונים שאימצו את אורח החיים הטבעוני בשנים האחרונות (הסקרים נעים בין 3-5% מהאוכלוסייה בישראל ועוד 30% שמפחיתים צריכה של מוצרי חלב ובשר), מתגעגעים למתוק המתוק שנפרדו ממנו.

 

זה בדיוק מה שחשב לעצמו דניאל ברקת (27), העוסק ביזמות חברתית וטכנולוגית, אחרי שחבר לעבודה התחיל להכין שוקולד כתחביב וניסה את כוחו בייצור שוקולד "חלב" בתוספת אבקת סויה. דניאל, אז טבעוני צעיר יחסית, החליט לקחת את האתגר צעד נוסף קדימה: הוא סחף אחריו ידידה טבעונית בשם אליה עדי אליה (22), פעילת בעמותת אנונימוס וסטודנטית עתידית ללימודי הפרעות בתקשורת, אותה הכיר כבשלנית חובבת ואכלנית שוקולד נלהבת, והשניים יצאו למסע משותף לפיצוח סוד השוקולד הטבעוני המעודן.

אליה עדי אליה ודניאל ברקת (צילום: אורי ברקת) (צילום: אורי ברקת)
אליה עדי אליה ודניאל ברקת(צילום: אורי ברקת)
 

ההרפתקה המשותפת, שהחלה כתחביב בשעות הפנאי, הפכה במהרה גם לזוגיות וגם לתחקיר מעמיק של הנושא – שכן לשניים לא היה שום רקע קולינארי או שוקולטיירי לפני שיצאו לדרך, והם למדו הכל תוך כדי תנועה - מחברים, ספרים ומתכונים ברשת. בתום תהליך שנמשך כשנתיים, כשהבינו שיש להם מוצר איכותי ביד, החליטו להפוך את התחביב הזוגי לעסק תחת המותג "פנדה".

 

הסנוניות הראשונות שבישרו על בואו של המוצר החדש עוררו תגובות נלהבות בפייסבוק, אבל השיא הגיע עם עליית קמפיין מימון ההמונים לאוויר ביום חמישי האחרון, שנועד לגייס הון התחלתי לרכישת ציוד נוסף, מיתוג ועיצוב העטיפות.

 

בתוך פחות מיממה השיג הקמפיין את היעד הראשון שלו (30 אלף ש"ח) וכעבור חצי יום נוסף כבר הכפיל את הסכום המבוקש - מהירות מרשימה במיוחד לפי כל אומדן. ההצלחה המסחררת גרמה לשניים להעלות את הרף ל-120,000 ש"ח, כדי לאפשר להם לממש את החזון הבא – הקמת מפעל בוטיק קטן.

 

טוב שכך, מכיוון שרף המכירות המוקדמות גבוה מאוד והם יצטרכו לזרז את תהליך הייצור כדי לספק את הביקוש כפי שהבטיחו – עד אמצע ספטמבר, לפני החגים. כדי לשמור על קצב המכירות הוסיפו השניים מוצרים וטעמים נוספים לרכישה, וגם מבטיחים הנחה בקניות עתידיות לכל מי שתומך בהם בשלב ההשקה.

  

קיבלתי לטעימה מוקדמת את שני סוגי השוקולד הבסיסיים – חלב ולבן – ואני יכולה להעיד שאכן מדובר במוצר מוצלח, שמזכיר מאד את הטעם והמרקם של השוקולדים החלביים הנימוחים והעדינים. טעימות רחוב שצולמו במסגרת הקמפיין מוכיחות, שבטעימה עיוורת קשה מאד להבחין שמדובר בשוקולד שאיננו חלבי – בשורה נהדרת גם לרגישים ללקטוז ולשומרי כשרות.

 (צילום: אורי ברקת) (צילום: אורי ברקת)
(צילום: אורי ברקת)
 

"לקח זמן עד שהבנו מה יכול לעבוד ומה התהליכים", סיפרו לי השניים, שניכר שהם מתרגשים מההצלחה המרשימה של הבייבי המשותף שלהם. "עשינו בדרך כמה ניסיונות נוראיים, כמו למשל עם תחליף חלב צמחי לתינוקות וכל מיני משקאות צמחיים שניסינו לייבש לאבקה".

 

הניסיונות נערכו בדירה התל אביבית של ברקת באמצעות ציוד בסיסי, עד שלאחרונה רכשו ציוד מקצועי יותר, שאפשר להם להגיע למרקם החלק והקרמי אליו שאפו.

 

אחרי שהתבררו מימדי הצלחת הקמפיין הם נשמעים נרגשים במיוחד. "ממש לא ציפינו להצלחה כזו, ההערכה האופטימית שלנו הייתה שנגיע לכפול מהיעד אם נתאמץ מאוד, אבל חשבנו שזה ייקח לנו את כל תקופת הקמפיין - בטח שלא פחות מיומיים", הם מדווחים מהמקלדת, תוך כדי רענון בלתי פוסק של עמוד הגיוס, שהסכום בו מתעדכן כמעט בכל דקה.

 

איך אתם מסבירים את ההסתערות ההמונית על השוקולד שלכם?

"האמת הפשוטה היא שזה מוצר שחסר בשוק. השוק הטבעוני גדל מאוד בשנים האחרונות והוא מחפש מוצרים חדשים וגם כאלה שיחזירו לו את הדברים שהוא ויתר עליהם. שוקולד חלב ושוקולד לבן הם מוצרים שכולנו גדלנו עליהם. שתי התובנות האלו ביחד הופכות את זה למוצר שיש ביקוש גדול בשבילו. אנחנו מבינים את הצורך הזה ממקור ראשון - וזו הסיבה שמראש התחלנו לפתח אותו בעבור עצמנו".

 

שוקולד "חלב" פנדה מכיל עיסת קקאו, חמאת קקאו, סוכר, ונילין ולציטין כמו כל שוקולד אחר, אליהם מתווספים אבקת סויה מיוחדת המיובאת מחו"ל וחמאת קוקוס, שאינם מורגשים בטעם הסופי של המוצר. נוסף עליו ועל השוקולד הלבן, השניים מכינים גם שוקולד מריר איכותי (76% מוצקי קקאו) לטובת מי שרוצה להבטיח שהשוקולד שלו לא "עלול להכיל" מוצרי חלב, כפי שכתוב על רוב אריזות השוקולדים המרירים הקיימים בשוק, בגלל סכנת זיהום אלרגני מפס הייצור.

 

עוד בקולקציה – שוקולד "חלב" במילוי קרם נוגט, שוקולד "חלב" אגוזי לוז ושוקולד לבן בטעם וניל־עוגיות. בהמשך מתכננים השניים להוסיף גם מגוון של פרלינים ואפילו ביצי הפתעה.

 (צילום: אורי ברקת) (צילום: אורי ברקת)
(צילום: אורי ברקת)
 

בחודש הקרוב קמפיין ההדסטארט ימשיך לגייס כספים ולאפשר לקהל הטבעוני הנלהב ולחובבי מתוק, לרכוש מראש שוקולד במחירים נוחים, ודאי יחסית לשוקולד בוטיק בעבודת יד (15־17 ש"ח לחפיסה).

 

עוד אפשר להזמין במסגרת הקמפיין ערכה להכנת שוקולד בבית, סדנאות שוקולד בהנחיית בני הזוג ואפילו להשתתף בהמצאה של טעם שוקולדי חדש. בקרוב, כם הם מבטיחים, יתקיים סשן טעימות מיוחד של השוקולד החדש לתומכים בקמפיין ההשקה.

 

בינתיים, סביר שההצלחה המסחררת של הקמפיין לא נעלמת מעיניהם של יצרני השוקולד והמתוקים המובילים בישראל, מה שעשוי סוף סוף להוביל לשגשוג של קטגוריית מזון חדשה ובעלת פוטנציאל, שתוקדש לממתקים ולחטיפים טבעוניים.

 

מתכונים וסיפורים טבעוניים נוספים ניתן למצוא בבלוג טבעוניות נהנות יותר מאת אורי שביט 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורי ברקת
שוקולד טבעוני
צילום: אורי ברקת
מומלצים