שתף קטע נבחר

שלא ינסו לדחוף לכם פוליסת ביטוח מיותרת

אחרי שלל הונאות של מבוטחים מצד חברות הביטוח וסוכנים, הוראות חדשות ינסו לשים סוף למכירת פוליסות אגרסיבית באמצעות הטלפון, תוך השמטת מידע קריטי. לא מעוניינים בביטוח? אסור יהיה לפנות אליכם שוב במשך חצי שנה

ברקע ניסיונות השיווק האגרסיביים בתחום הביטוח, הוראות חדשות יחייבו חברות וסוכני ביטוח המציעים פוליסת ביטוח בטלפון, להציג מידע מהותי, שבחלק מהמקרים העדיפו להעלים.

 

  • גזל מהחשבון: בניגוד לרצונך גם בעלך יבוטח

 

בין היתר קובעות ההוראות, שמפרסם היום אגף שוק ההון באוצר, כי נציג החברה או הסוכן יציגו בתחילת השיחה למועמד לביטוח את שמם, שם חברת הביטוח או הסוכנות, ואת העובדה שמטרת השיחה היא מכירת ביטוח.

 

בנוסף, שיחת מכירה יזומה תיעשה בהתאם למאפייני המועמד לביטוח, ובכלל זה גילו ושפתו.

עוד קובעות ההוראות, כי בתחילת כל שיחת מכירה יזומה, חברת ביטוח או הסוכן יבקשו אישור להמשך פעולת השיווק. במידה והמועמד לביטוח השיב כי אינו מעוניין בפעולת השיווק, לא יפנו חברת ביטוח או הסוכן לאותו מועמד לביטוח במשך חצי שנה לפחות.

 

ההוראות מגבירות את שקיפות הליך המכירה כלפי המבוטח ומגדירות את חובות חברת הביטוח והסוכן בשלבי המכירה ולאחריה. למועמד לביטוח יוצע גם לקבל בכתב את כל המידע שנמסר לו, כך שיוכל לערוך סקר שוק ולהשוות בין פוליסות שונות.

 

לא ביקשה ביטוח ובכל זאת גבו תשלום

יש לציין כי ההוראות פורסמו על רקע ניתוח פניות ציבור שונות שהתבררו באגף. מהן עלה, כי שיחות השיווק לא כללו גילוי לגבי מטרת השיחה והזדהות של הגורם המשווק. עוד עלה מפניות ציבור שונות כי במקרים מסוימים ניתן למבוטחים מידע חלקי לגבי עסקת הביטוח, וכי לא התקבלה הסכמת המבוטחים לעסקת המכירה.

 

במערכת פניות ציבור של אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון מתועדות כ-750 פניות בנושאים של שיווק ביטוח בטלמרקטינג, הטעיה בהצגת תנאי הביטוח ואי מסירת פוליסה.

 

כך מבוטחת שבשיחה כזו סרבה בכל תוקף להצעה לרכוש פוליסה חדשה ולא מסרה כל מידע בהתאם - לרבות מידע לגבי אמצעי תשלום. במהלך השיחה נאמר לה כי השלמת פרטים אישיים נועדה לעדכון מידע בפוליסה קיימת ולא מעבר לכך. בכל זאת, בניגוד לדרישתה, חברת הביטוח גבתה ממנה כסף בגין פוליסה חדשה. הלקוחה גם לא קיבלה העתקי פוליסה או אישור על פתיחת פוליסה חדשה ובקשתה לקבל העתקים מהקלטת שיחת המכירה לא נענתה.

 

נשיא לשכת סוכני הביטוח, אריה אברמוביץ, אמר בתגובה להוראות החדשות: "לשכת סוכני הביטוח תומכת בכל מהלך שיוביל להגברת השקיפות במכירה ללקוח, ובבירור צרכיו של המבוטח בטרם צירופו לתכנית ביטוח. רק בעל רישיון יכול לבצע איתור צרכים נכון באמצעות מכירה טלפונית, ולכן אנו דורשים לחייב את המוקדים הטלפונים להחזיק אך ורק בעלי רישיון כחוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים