שתף קטע נבחר

גוגל זה אוטו - ענקית הטכנולוגיה תייצר מכוניות

המירוץ למכונית ללא נהג יוצר חברות ומיזוגים יוצאי דופן: גוגל הקימה יצרנית רכב בשם "גוגל אוטו", אפל וב.מ.וו בדרך לחזור ולשתף פעולה

יצרניות הרכב וחברות הטכנולוגיה נמצאות במירוץ להשקת רכב ללא נהג, ונראה שגוגל ביצעה עוד צעד בדרך לשם. חברת הטכנולוגיה הקימה יצרנית רכב בשם "גוגל אוטו", לפחות על הנייר, במה שעשוי להצביע על כוונתה לצאת לדרך עצמאית. זאת בניגוד להערכות קודמות לפיהן גוגל תחבור ליצרנית רכב ותיקה כדי לבסס את מכוניותיה האוטונומיות על דגמים קיימים, כפי שעשתה עד להשקת מכונית ניסוי עצמאית. את הפרטים חשף אמש הגרדיאן הבריטי.

 

 

 

ואילו בסוכנות הידיעות רויטרס מדווחים על שיתוף פעולה נפרד ולא קשור לכאורה שמתגבש בין ב.מ.וו לחברת הטכנולוגיה אפל, גם כאן כפי הנראה לצורך פיתוח מכוניות אוטונומיות. זאת לאחר שהשתיים כבר קיימו בעבר מגעים בנושא שלא נשאו פרי. והחזרה לדיונים עשויה להיות קשורה לחשיפת הגרדיאן, ולמלחמה לא רק בין יצרניות הרכב על השקת מכונית אוטונומית, אלא על קרב יוקרה דומה בין גוגל לאפל. 

 

מהדיווח עולה כי בראשות גוגל אוטו יעמוד מנהל מחלקת המכוניות האוטונומיות של החברה, כריס ארמסון, שאך לאחרונה הכריז על מגעים עם שורה של יצרניות רכב במטרה לשתף פעולה בתחום - בין היתר ג'נרל מטורס, טויוטה, פורד, דיימלר (מרצדס) ופולקסווגן. בריאיון שנתן בחודש מרס ליומון "USA Today", אמר ארמסון כי ייצור מכוניות זה מאוד קשה, וכי יצרניות הרכב עושות עבודה טובה. "כך שלדעתי הפתרון הוא למצוא שותפות". לא ברור אם הקמת חטיבת הרכב תסיים את הניסיון לחבור ליצרנית קיימת, או תקדם אותו.

 

ובינתיים באפל

ברויטרס מדווחים כי טים קוק, מנכ"ל אפל, ביקר במטה ב.מ.וו במינכן בשנה שעברה, ובכירים בחברת הטכנולוגיה סיירו במפעל הוותיק של יצרנית הרכב בליפציג. בין היתר אפל התעניינה בתהליך הייצור של דגם ה-i3, מכונית חשמלית עם או בלי מאריך טווח, שמציעה מרכב סיבי פחמן ייחודי.

 

"בכירים באפל התרשמו מהעובדה שנטשנו שיטות ייצור מסורתיות והתחלנו מדף חלק", כך על-פי מקור בכיר בב.מ.וו שהתייחס לייצור ה-i3. "זה הזכיר להם את הדרך שבה הם פועלים".

 

באופן רשמי, שתי החברות מכחישות שמתקיימים מגעים לשיתוף פעולה. ב.מ.וו טוענת שלא מתקיימים מגעים כלל בשלב זה, בעוד שבאפל סירבו להגיב. עם זאת, מקור ששוחח עם סוכנות הידיעות ציין כי מגעים מוקדמים בין בכירים בשתי החברות צפויים להתחדש בזמן מאוחר יותר.

 

אחת הסיבות לקטיעת השיחות, כך על-פי הערכות בתעשייה, היא עריקתו של הרברט דיס, חבר בחבר המנהלים של ב.מ.וו שעמד בראש צוות המשא ומתן עם אפל. דיס עבר בחודש דצמבר שעבר לפולקסווגן, לאחר שעמד בראש פרויקט i של ב.מ.וו למכוניות חשמליות. מלבדו הוחלף בחודש מאי האחרון גם מנכ"ל ב.מ.וו ובמקומו מונה הראלד קרוגר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
מכונית אוטונומית של גוגל, על בסיס לקסוס
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים