שתף קטע נבחר

כך תהפכו למגייסי עובדים מעולים

עובדים בגיוס והשמת עובדים? רצוי שתכירו את העסק לעומק, תחזיקו בגישה טכנולוגית, תנו למרואיינים תחושה חיובית ותהיו תחרותיים. המיומנויות שעליכם לשפר כדי להבטיח שתהיו המגייסים הכי טובים שאפשר

נשיא ומנכ׳ל ספקית שירותי ייעוץ הגיוס HR Milieu, פרחאן פארוקי, טוען כי מיומנויות ״רכות״ כמו הקשבה, תקשורת, ביטחון, כישורי ניהול זמן ויכולת ל"משחק קבוצתי" הן התכונות שמרכיבות מגייס מוצלח. אם אתם עובדים כמגייסים, סביר להניח כי אתם מחזיקים במרבית התכונות שצוינו, אחרת ככל הנראה כלל לא הייתם מגיעים מראש לתפקיד שכזה.

 

 

אז אילו מיומנויות עליכם לשפר כדי להבטיח שתהיו המגייסים הכי טובים שאפשר? ואילו תכונות אתם צריכים לחפש אם אתם מבקשים להעסיק מגייסים חדשים בחברה שלכם? לפניכם 6 התכונות המרכזיות עליהן עומדים פארוקי וטוני סורנסן, מנכ"ל Versique, חברה לייעוץ וחיפושים בתחום הגיוס:

 

1. הבנה עמוקה של העסק ושל הדנ"א שלו

לא מספיק שמגייס ינהל קשר שוטף עם מנהלי הגיוס וכוח האדם - עליו להבין את העסק לעומק ולדעת לאן המועמד הכי יתאים.ומדוע? מכיוון שהמגייסים הם אלו שצריכים לצייר עבור המועמדים תמונה מציאותית של התפקיד ואת סגנון הניהול בו יצטרכו המועמדים לעבוד.

 

הגיוס עצמו הוא לא הכל והתהליך לא נגמר ברגע שהמועמד חותם על החוזה. לכן, באחריות המגייס לדאוג כי המועמד ידע בדיוק לאיזו סביבה הוא נכנס, ולשם כך עליו להכיר בעצמו באופן מושלם את המשרה ואת תנאיה.

 

2. גישה לטכנולוגיה

חיפוש בגוגל הוא מנהג שכדאי שכל מגייס יאמץ לעצמו, אך לא די בכך. חלפו הימים בהם פייסבוק או יישומי אינטרנט אחרים נחשבו לטאבו במקום העבודה. כיום, מגייס צריך לדעת כיצד לבחון מועמד מזוויות רבות, כולל מהרשתות החברתיות.

 

תתגברו על הטכנופוביה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
תתגברו על הטכנופוביה(צילום: shutterstock)

שימוש נכון וחכם באינטרנט הוא בגדר חובה עבור מגייס. ציוצי טוויטר, התנהלות בפייסבוק ונוכחות בלינקדאין הפכו להכרחיים בכל הקשור להפצה מוצלחת של הצעות עבודה, ובעיקר כאשר מדובר באיתור של טאלנטים.

 

מעבר לרשתות החברתיות, מגייס מוצלח יהיה חייב גם להתמצא היטב במערכת הגיוס שאיתן הוא עובד, בממשקי גיוס, בבלוגים, בפורומים ובעצם - בכל הפלטפורמות הדיגיטליות שפרושות בפניו למטרה זו. ובקיצור: אם אתם טכנופוביים, כדאי שתתחילו לפעול בנושא.

 

3. ראייה אל העתיד הרחוק

מגייסים רבים מסתכלים על גיוס כמטלה נקודתית. הם מסמנים ״וי״ ברגע ההעסקה וממשיכים לפרויקט הבא, אך כדאי לזכור כי ההצלחה העתידית של המועמד במקום העבודה היא חיונית מאוד לכל תהליך גיוס עתידי.

 

יש חשיבות גדולה בשמירה על קשר רציף עם המגויסים השונים. לא רק כי הם עשויים להוות מקור חשוב למציאת כשרונות נוספים, אלא כי קשר רציף איתם עשוי לפתח את המיומנויות של המגייס עצמו. כפי שפארוקי מעיד: "אנו נוהגים להתקשר למועמד אחר 90 יום בתפקיד ולשאול אותו שאלה פשוטה: 'האם משרה זו היא המשרה שתיארתי לך במהלך הריאיון?'. אם התשובה היא לא - למגייס יש מה ללמוד בנוגע לגיוסים עתידיים ולתקשורת נכונה מול המועמד".

 

4. שירותיות - גם (ואולי בעיקר) כלפי המועמדים

הנקודה האחרונה של פארוקי אך אולי החשובה מכול), קשורה דווקא לחוויה של המועמד עצמו. "אני חסיד גדול של מתן חוויה ברמה גבוהה לכל מי שמגלה עניין בכל משרה", הוא מספר.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

גם אם המועמד התקבל וגם אם לא, המגייס צריך להקדיש תשומת לב מיוחדת לכל מועמד ומועמד. גיוס מוצלח יהיה כזה שיחזק את המוניטין של המגייס עצמו, שתלוי מן הסתם גם בחווייתו של המועמד מהתהליך. החוכמה היא לא מה שיגידו עליך ועל החברה שלך המועמדים שגויסו, אלא מה יגידו אלה שלא נבחרו בסופו של דבר, על המקצועיות שלך ועל תהליך הגיוס והראיונות. האם המועמד שלא נבחר ישמח לעבוד בתפקיד אחר בחברה? האם יסכים לבוא בהמשך לראיון נוסף? זה המבחן האמיתי של יחסי האנוש ושירות הלקוחות של המגייס.

 

5. יחסי אנוש מצוינים

תכונה חיונית נוספת למגייס לפי סורנסן, היא היכולת לטפח יחסים טובים ולשמור על קשרים משמעותיים. "בעוד שמגייסים רבים ינסו להתחבר ברמה שטחית יחסית עם אנשים רבים ככל האפשר, דווקא הקשרים המועטים אך העמוקים יאפשרו למגייסים מוצלחים למצוא את המועמד המתאים ביותר למשרה", מספר סורנסן. "המוניטין שלך כמגייס יהיה טוב בהרבה אם תבנה קשרים אמיתיים ותצליח לשמור עליהם לאורך זמן". מיותר לציין כי תכונה זו מעולה גם ליצירת נטוורקינג ולחשיפה אל הזדמנויות עסקיות חדשות באופן מתמיד.

 

6. תחרותיות

תחום הגיוס הופך עם השנים ליותר ויותר תחרותי, כאשר בכל יום נפתחות אלפי חברות שונות ברחבי העולם. זהו ענף הישגי, עם אנשים אשר שואפים להצטיין ולגייס את המועמדים הטובים ביותר. לכן, אחת מהתכונות החשובות ביותר עבור מגייס, על פי סורנסן, היא תחרותיות. "מגייס טוב צריך רצון עז לסייע ללקוח לשכור את הכישרונות הטובים ביותר, ולמועמד להשיג את המשרה הטובה ביותר", הוא אומר.

 

האם אתם מרגישים שאתם עונים על הסעיפים הנ"ל? גם אם אתם לא עונים על כולם, זה לא בהכרח אומר שאינכם מגייסים טובים. קחו את זה כיעד לשיפור יכולות - בעיקר עבור עצמכם, אבל גם עבור איכות הגיוסים שלכם והמשכיות הקריירה שלכם בתחום לאורך זמן.

 

הכותבת היא מנהלת תוכן גיוס עובדים ב-AllJobs

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים