שתף קטע נבחר

"הבנות נהרגו בדרך לקנות דברים לבית החדש"

רנין ורותאג' עזאמתה נסעו עם אמן לרכוש מוצרים לבית שרכשו בחיפה, אך התאונה הקטלנית בכביש 66 קיפדה את חייהן של הילדות. הנהג שהיה מעורב בתאונה: "היא איבדה שליטה ונכנסה בי, גדר בטיחות הייתה מונעת את התאונה". אבי הבנות: "חיכיתי לשמוע איך היה להן בלימודים"

זה אמור היה להיות אחד הימים המאושרים בחייהן של רנין ורותאג' עזאמתה. כמה שעות לפני שנהרגו בתאונת דרכים על כביש 66 יצאו השתיים יחד עם אמן לקנות חפצים לבית החדש שאותו רכשו בחיפה, ואליו לא יזכו להיכנס. "שילמנו מחיר כבד בגלל זלזול של האחראים על הטיפול בכבישים מסוכנים", אומרים קרובי המשפחה. היום (ד') הובאו השתיים, בנות 11 ו-12, למנוחות בבית העלמין בנצרת.

 

 

רנין ורותאג' למדו בבית הספר אלכרמה בחיפה. "דיברתי איתן לפני פתיחת שנת הלימודים והן אמרו שהן התכוננו ללימודים, ויספרו לי איך היה", סיפר האב מופידי. "לצערי, הן נהרגו לפני שהספקתי לשמוע חוויות. כל כך רציתי לחבק אותן, וזה כבר לא יקרה". קרוב המשפחה אברהים הוסיף: "האימא והילדות כל כך שמחו על הבית החדש, הן כל הזמן דיברו על זה".

 

עם קבלת הבשורה המרה על מותן, נערכה הנהלת בית הספר אלכרמה בהתאם. כבר אתמול בלילה התכנסו צוותים מיוחדים מטעם מערכת החינוך והרווחה בעיריית חיפה, נציגי משרד החינוך והנהלת בית הספר, וגיבשו תוכנית להתמודדות נפשית של התלמידים עם האובדן. צוותים טיפוליים ובהם פסיכולוגים, שירותי הרווחה, מטפלות המערך המסייע, יועצות בית הספר והצוות החינוכי התייצבו בבית הספר כבר משעות הבוקר המוקדמות, ויחד עם צוות המורים הם מעניקים תמיכה נפשית לתלמידים, וכאלה שאובחנו בטראומה טופלו באופן אישי. צוותים מהרווחה מלווים את המשפחה מרגע האסון.

האב מופידי עם ארונות בנותיו ()
האב מופידי עם ארונות בנותיו

האחיות רואתג' ורנין לצד הרכב שבו נהרגו (צילום: דוברות איחוד הצלה כרמל) (צילום: דוברות איחוד הצלה כרמל)
האחיות רואתג' ורנין לצד הרכב שבו נהרגו(צילום: דוברות איחוד הצלה כרמל)

טענות נשמעו גם על מצב הכביש שבו התרחשה התאונה. "הרבה כבישים בצפון מוגדרים מסוכנים, ולצערי משרד התחבורה וכל הגורמים האחראים מזלזלים בחיי אדם ולא מוכנים לטפל בסכנה. בכל תאונה קטלנית שומעים רק הצהרות כוזבות, ואנחנו האזרחים משלמים את המחיר", טען בן משפחה.

 

חדוי כהן, הנהג שהיה מעורב בתאונה הקטלנית, אומר כי תאונות מתרחשות בכביש על בסיס שבועי. "גדלתי באזור, גדלתי במושבה יקנעם, אני מכיר את הכביש הזה שהוא עבר בתוך יקנעם המושבה. התאונה אירעה במקום שבו היו רוב התאונות בכביש הזה", הוא אומר. "הם אירעו בארבעה מוקדים עיקריים בסיבוב הזה של מדרך עוז. פשוט אני הגעתי לסיבוב והרכב שממולי איבד שליטה. לחצתי על הבלמים, נצמדתי לימין וננעלתי. ראיתי את המכה. אחר כך גם הרגשתי אותה. אני תושב האזור והכביש הזה נחסם לנו רק כשיש תאונות קטלניות אבל

המון פקקי תנועה ועומסים, תאונות יש על בסיס שבועי. גדר בטיחות בסיבוב הזה שגבה קורבנות הייתה מונעת את התאונה הזאת, חד-משמעית".

 

לדברי כהן, "הרכב סטה שמאלה, ימינה, שמאלה. החליק ב-90 מעלות מולי כבר בלי אחיזה ישר אליי ושתי הדלתות הקדמיות ומכסה המנוע שלי. וזהו, זה סובב אותי 90 מעלות. נעמדתי מאחורי הכביש צמוד למעקה הימני שלי, השמאלי שלה. לא ראיתי שיש לה נוסעים, אחר כך הבנתי שהתוצאות היו עגומות. במקרה כזה אתה מחפש איך למזער נזקים, לא מעבר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים