שתף קטע נבחר

קיה הדיחה את יונדאי - מקום ראשון בישראל

יצרנית הרכב הקוריאנית עברה את חברת האם יונדאי ומובילה בשנת 2015 את השוק הישראלי - לאחר שמכירותיה זינקו ב-31%. והשוק כולו ממשיך לצמוח

שוק הרכב הישראלי ממשיך לצמוח, ויצרנית הרכב הקוריאנית קיה מנצלת זאת כדי להפוך לגדולה מכולן. נתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב מגלים כי בשמונת החודשים הראשונים של 2015, קיה עקפה לראשונה בהיסטוריה את יונדאי, ומובילה כעת את השוק הישראלי. חברת הבת של יונדאי מסרה 24,371 מכוניות בינואר-יולי, זינוק של 31% שמספיק להביאה למקום הראשון. יונדאי ירדה למקום השני, לאחר שצמחה ב-3% בלבד השנה ל-24,039 מכוניות.

 

 

בחודש אוגוסט לבדו, קיה מסרה בישראל 3,023 מכוניות חדשות - מתוכן 1,199 יחידות של הפיקנטו שגם הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל בחודש החולף. מדגם הספורטאז' שהיה הנמכר ביותר ברבעון האחרון, נמסרו 971 יחידות - מספיק בשביל המקום השני באוגוסט. במקום השלישי בדירוג הדגמים באוגוסט ממוקמת טויוטה קורולה עם 946 יחידות.


מסירות רכב בישראל - ינואר-אוגוסט 2015

מסירות רכב בישראל - ינואר-אוגוסט 2015
מותג

מתחילת השנה (לעומת 2014)

מותג

אוגוסט 2015

מכונית אוגוסט 2015 (מתחילת השנה)
1. קיה

24,371

(31%+)

1. קיה 3,023 1. קיה פיקנטו

1,199 (9,048)

2. יונדאי

24,039

(3%+)

2. טויוטה 2,551 2. קיה ספורטאז' 971 (8,008)
3. טויוטה

21,488

(9.5%+)

3. יונדאי 2,178 3. טויוטה קורולה 946 (9,188)
4. מאזדה

13,029

(1%-)

4. מאזדה 1,462 4. מיצובישי אטראז' 764 (4,478)
5. מיצובישי

11,927

(31%+)

5. מיצובישי 1,350

5. מאזדה 3

665 (6,299)
6. סקודה

11,728

(14%+)

6. סקודה 1,264 6. יונדאי i35 600 (5,576)
7. סוזוקי

9,254

(6%-)

7. ניסאן 1,158 7. ניסאן מיקרה 571 (3,351)
8. ניסאן

7,527

(26%+)

8. פולקסווגן 933 8. יונדאי i10 504 (5,836)
9. סיאט

6,119

(48%+)

9. פיז'ו 864 9. סוזוקי SX4 473 (3,367)
10. רנו

6,086

(3%)

10. רנו 731 10. סקודה אוקטביה 465 (5,579)

 

המשפחתית היפנית מובילה עדיין בדירוג הדגמים הכללי, אך הפער הוא הקטן ביותר שנרשם מראשית השנה - 9,188 יחידות לקורולה מול 9,048 לפיקנטו. שתי המכוניות הללו נלחמות על ההובלה בשנים האחרונות, כאשר אשתקד הובילה הקורולה וב-2013 הפיקנטו סיימה את השנה במקום הראשון. בדירוג הדגמים של 2015 ניצב הספורטאז' - שגרסאות המוזלת שאחראית לעיקר מכירותיו הושקה במרס - עם 8,008 יחידות.

 

נתוני אוגוסט מצביעים על המשך בצמיחת השוק הישראלי, אם כי במגמה מעורבת. עם 21,240 מכוניות מדובר אמנם בזינוק של 16.5% לעומת אוגוסט 2014, אז נמסרו 18,236 יחידות בלבד. מנגד, אוגוסט מבטא ירידה של 9.5% לעומת יולי האחרון, בו נמסרו 23,486 מכוניות חדשות. בהתאם, קצב המכירות השנתי ירד בכ-500 מכוניות ועומד כעת על 23,580 מכוניות בחודש ועל קצב שנתי של 283 אלף יחידות, לעומת קצב שנתי של 290 אלף שנרשם בינואר-יולי.

 

 

בין מותגי היוקרה, בינואר-אוגוסט ב.מ.וו רושמת את הצמיחה הגדולה ביותר - 56% - ל-1,994 יחידות. זאת בנפרד מצמיחה של 62% במותג מיני (472 יחידות). יריבותיה הגרמניות אודי ומרצדס צמחו כל אחת ב-26%, כאשר בדירוג השנתי מובילה אודי עם 2,764 יחידות, לפני מרצדס עם 2,211 (כולל 157 משאיות אך לא כולל 20 רכבי סמארט).

 

את רשימת חמשת מותגי היוקרה הגדולים, סוגרים לקסוס עם זינוק של 41% ל-1,114 יחידות, לפני וולוו עם צמיחה צנועה של 6% ל-755 מכוניות.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
יונדאי. עברה למקום השני
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים