שתף קטע נבחר

מיליונים בשלט רחוק: חברות מרוויחות ברשת

העולם כבר מזמן הפך לכפר גלובלי קטן ויש מי שעושים מזה גם כסף: יותר ויותר חברות ישראליות המתמחות במסחר באינטרנט תופסות תאוצה, בין היתר בזכות שימוש בכלים פרסומיים שמאפשרות רשתות חברתיות. כך זה עובד

כשאלעד ברינדט-שביט, סמנכ"ל הלקוחות של פייסבוק ישראל, צופה לים ממרומי הקומה ה-22 במגדל התל אביבי, בו נמצאים משרדי פייסבוק ישראל, הוא מבין איך אפשר למחוק מרחק של אלפי קילומטרים באמצעות הקדמה הטכנולוגית.

 

כתבות נוספות בערוץ המדיה :

עינת שרוף בקמפיין מודעות לסרטן השד

הכלב שמוצא חניה: כך מפרסמים בלי מילים

שידור חי של הופעות חיות והצגות - בקולנוע

 

בשנתיים האחרונות תפסה סצינת הסטארט-אפ הישראלית כיוון חדש. יותר ויותר חברות של eCommerce (מסחר אלקטרוני), ממקדות את האסטרטגיה העסקית שלהן בחו"ל. תחום המסחר האלקטרוני הופך אטרקטיבי לחברות ישראליות, ובאמצעות המוח היהודי והתעוזה הן מכסות על גודלו הקטן של השוק המקומי, מתרחבות החוצה ומביאות את החברה שלהן לרווחיות. בין יתר האמצעים, משתמשות החברות בכלים הניתוחיים היחודיים של פייסבוק, שכבר מזמן איננה רק רשת חברתית של שיתוף ברגעים חווייתיים, אלא כלי שיווקי יעיל וזול.

 

בראיון איתו מספר ברינדט-שביט על העבודה המאתגרת עם חברות סטארט-אפ ישראליות, שמרכזי הפיתוח והשיווק שלהם נמצאים בישראל, אבל הפנים של החברה מופנות החוצה, כשהן מתמקדות במכירת מוצרים מחוץ לישראל, בעיקר בתחום האופנה והלייף סטייל. "באמצעות פריצת הגבולות של הסחר האלקטרוני, ישראל היום נחשבת למתחרה רצינית והולמת בשוק הבינלאומי של מוצרים צרכניים", מסביר ברינט.

 

על פי הנתונים, לפייסבוק יש כיום למעלה מ-4 מיליון ישראלים, משתמשים פעילים. בעולם יש כ-1.4 מיליארד משתמשים בחודש. המפרסמים נוהרים לפייסבוק, שהפכה בשנתיים האחרונות לפלטפורמת פרסום, שעונה על צרכים שיווקיים של מיתוג ופרסום מבוסס תוצאות. "מפרסמים בישראל הבינו זה מכבר את הערך המכירתי והמיתוגי של הרשת החברתית. נתוני החזר ההשקעה (ROI‏) מפרסום בפייסבוק משתנים, אבל קמפיינים יעילים בפייסבוק משיגים תוצאות טובות בסכומים נמוכים יחסית", הוא אומר.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

ברינדט-שביט מדבר על כ-300 מיליון צרכנים אמריקנים. בשנה שעברה צמח הסחר האלקטרוני בארה"ב ב-16%, בעוד שהסחר הרגיל צמח ב-3%. והמספרים לטובת הסחר האלקטרוני רק ילכו ויגדלו", הוא אומר. כדוגמאות הוא מביא את GlassesUSA, חברה ישראלית, שמעסיקה עשרות עובדים, ומציעה ללקוחות בארה"ב משקפיים בעיצוב מותאם אישית בפחות מ-100 דולר.

 

חברת Brayola הוקמה על ידי אורית חשאי, ומאפשרת לנשים בכל העולם לרכוש חזיות ברשת, באמצעות אתר שיודע "ללמוד" את ההעדפות שלהן. "לאחר שהבנתי שאין שום דבר שקשור לחדשנות בתחום של הלבשה תחתונה, החלטתי שאני אבנה את אתר החזיות הכי גדול בעולם. באמצעות הפייסבוק גייסנו מפרסמים. פעילות החברה מתרחשת בישראל, אבל המכירות בחו"ל. החברה מגלגלת היום כמה מיליוני דולרים בשנה, ואני מעריכה צמיחה של עשרות ואולי מאות אחוזים בתוך שנה".

 

"בפייסבוק יודעים לנתח התנהגויות, ובתקציב מוגבל. כך אנחנו מתחרים במותגים, שיש להם תקציבי ענק", מסכם ברינדט-שביט. "זה קורץ ליזמים ישראלים, שמגיעים מראש מאוד מתוחכמים. נבנית פה תעשייה ישראלית שלמה, שמתמודדת בהצלחה מול המוחות המבריקים בעולם, ומנצחת. זהו אתגר ענק לשוק הישראלי, ההצלחה היא גאווה ישראלית, ציונות חדשה. כולם מרוויחים פה: פייסבוק מרוויחה מהפרסום, החברות רושמות שורת רווח גדולה, הכסף מגיע גם למדינת ישראל. גדל בישראל דור חדש עם תעוזה ועם חוצפה ישראלית. אין שום סיבה, שכשכל העולם הנוצרי חוגג את כריסטמס, לא יוכלו גם חברות ישראליות להגדיל את שורת הרווח שלהן כתוצאה מחגיגת הקניות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים