שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    דו"ח עולמי: האם מחשבים בבתי ספר תורמים להישגי התלמידים?
    ארגון ה-OECD מפרסם תוצאות ממחקר כלל עולמי חדש, שמגלה כי סביבה טכנולוגית אינה משפרת את הישגי התלמידים. מהדו"ח עולה כי מדינות שבהן היה שימוש גבוה במחשבים, לא הגיעו להישגים גבוהים במבחנים בינלאומיים. הארגון: יש צורך בשינוי חשיבה

    השקעה במחשבים בבתי הספר – לא בהכרח משתלמת: דו"ח חדש של הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי, ה-OECD, מגלה כי ההישגים בבתי ספר ממוחשבים וטכנולוגיים אינה משפרת את ביצועי התלמידים והישגיהם.

     

     (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    הדו"ח החדש בדק את הקשר בין ההישגים במבחן PISA לבין מידת הטכנולוגיה בבתי ספר. מבחן בינלאומי זה נערך בקרב תלמידים בגילאי 15-16, בקריאה, מתמטיקה ומדעים. יש לציין, כי בשנים האחרונות הגיעו תלמידי ישראל להישגים לא מחמיאים במבחן זה. בשנת 2012 למשל, דורגה ישראל במקום ה-41 בתחום המתמטיקה ומדעים, ובקריאה במקום ה-34. את המקומות הראשונים השיגו סין, סינגפור הונג קונג ויפן.

     

    עוד בנושא בית ספר:

    אז מה אם קשה לילד? שיתאמץ כדי להצליח

    איך תעזרו לילדים עם שיעורי הבית?

    הקבוצה הסודית של המורות המשקיעות

      

    מהדו"ח החדש נמצא כי תלמידים המשתמשים באופן תדיר במחשבים, מגיעים להישגים הנמוכים ביותר. תלמידים המשתמשים בתדירות בינונית במחשבים בבית הספר, פעם או פעמיים בשבוע, מגיעים להישגים טובים יותר מאלו המשתמשים במחשבים בתדירות נמוכה.

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    עוד מראים הממצאים כי במדינות שהשקיעו במידה הגבוהה ביותר בטכנולוגיה – ספרד, נורבגיה ודנמרק, לא חל שיפור משמעותי בהישגי התלמידים בקריאה, מתמטיקה או מדעים, בהשוואה למדינות אחרות.

     

    באוסטרליה, ניו זילנד ושבדיה, שם השימוש באינטרנט הוא השכיח ביותר בבתי הספר, נמצאה הידרדרות משמעותית ביכולת הקריאה של התלמידים.

     

    מנגד, במדינות בהן התלמידים מגיעים להישגים הלימודיים הגבוהים ביותר במבחני PISA, כמו שנגחאי שבסין, ישנה תדירות שימוש נמוכה מאוד במחשבים.

     

    לפייסבוק הורים כבר הצטרפתם? היכנסו עכשיו

     

    "השקעה רבה יותר בקריאה ובמתמטיקה אפקטיבית יותר לסגירת הפערים החברתיים, מאשר גישה לאמצעים טכנולוגיים", אמר ראש המחלקה לחינוך ב-OECD, אנדראס שניידר. "הטכנולוגיה בבתי הספר עלולה להיות גורם מפריע, כשהתלמידים עלולים להכין שיעורי בית מועתקים ישירות מהאינטרנט.

     

    "הדו"ח אינו נועד כדי להעניק לבתי ספר תירוץ מדוע לא להפוך לטכנולוגיים, אלא להביא לדרכי לימוד אפקטיביים יותר ולבצע חשיבה מחודשת של השימוש בטכנולוגיה ברחבי העולם".







     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "דו"ח עולמי: האם מחשבים בבתי ספר תורמים להישגי התלמידים?"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    השקעה גבוהה לא בהכרח מביאה לתוצאות טובות
    צילום: shutterstock
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים