שתף קטע נבחר

ג'ורג' מתעצבן! המפסידים הגדולים של האמי

ג'ייסון אלכסנדר אולי מוכר בכל בית בעולם כג'ורג' קוסטנזה - אבל את פרס האמי הוא הפסיד שבע פעמים. קורטני קוקס נפגעה אישית מאנשי האקדמיה לטלוויזיה, שהעדיפו לפרגן לכל שאר ה"חברים". ולמה התעלמו מ"נשואים פלוס" ו"הסמויה"? השחקנים והסדרות שחטפו בעיטה בטקס האמי

במשך שבע עונות היה מועמד ג'ון האם לאמי על תפקידו בסדרה המוערכת "מד מן", ובכל פעם הפסיד את הפרס למתחרה. דמיאן לואיס ("הומלנד"), בריאן קרנסטון ("שובר שורות") - כולם עקפו אותו בסיבוב. אפילו ג'ף דניאלס ("ניוזרום"). לפי כל התחזיות, זו אמורה להיות השנה של האם - לכבוד סיום הסדרה בכיכובו הוא צפוי לקבל את הפרס לראשונה בטקס שייערך בשבוע הבא. האקדמיה לטלוויזיה אוהבת לצ'פר סדרות בסוף דרכן, במיוחד אם הצליחו לעשות זאת כמו שצריך.

 

אבל אם יפספס גם הפעם, העלבון יהיה צורב במיוחד, והוא יצטרף לרשימת המפסידים הגדולים של האמי. מצד שני, הוא יוכל להתנחם בחברה לא רעה בכלל - סדרות ושחקנים שזכו בתהילת עולם, אך לא באמי.   

 

ורק לג'ורג' לא נשאר: השחקנים שפספסו

ג'ייסון אלכסנדר ("סיינפלד") – ג'ורג' קוסטנזה הוא אחת הדמויות האיקוניות ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה, ובכל זאת ג'ייסון אלכסנדר היה מועמד לאמי שבע פעמים, והפסיד בכל פעם (!). גם חברו ג'רי סיינפלד לא זכה בפרס על משחק, אגב, אבל בתור יוצר הסדרה הוא לפחות קיבל עליה פרס כשהוכתרה כקומדיה הטובה ביותר. ג'וליה לואי דרייפוס (איליין) ומייקל ריצ'רדס (קריימר) זכו בפרסי אמי גם הם, כך שג'ורג' שוב נותר הלוזר האמיתי של התוכנית.

 

ג'ורג' קלוני – קצת מוזר לכלול את קלוני ברשימת מפסידים כלשהי, אבל מה לעשות שבארון הפרסים שלו אין שום מזכרת מהתקופה שלו ב-"ER". הוא היה מועמד פעמיים על התפקיד של דוקטור דאג רוס, אבל הפסיד את הפרס לדניס פרנץ (אנדי סיפוויץ' מ"NYPD") ולמנדי פטינקין (ג'פרי גייגר מ"שיקגו הופ"). מאז קלוני הפך לכוכב קולנוע ולזוכה אוסקר, אז הוא כנראה כבר התגבר על האכזבה.

 

קורטני קוקס ("חברים") – החברה הכי נוירוטית היא גם החברה היחידה שמעולם לא היתה מועמדת לאמי. האנשים מאחורי רייצ'ל, פיבי, רוס, ג'ואי וצ'נלדר היו מועמדים לפרס השחקנים הטובים ביותר בקומדיה - ג'ניפר אניסטון וליסה קודרו אף זכו בו - ורק מוניקה התחרותית לא קיבלה שום דבר. האמת היא שלא ברור למה. "זה כואב, קשה שלא לקחת את זה אישית", אמרה בעבר קוקס על ההחלטה להשאיר אותה בחוץ.

 

 

סטיב קארל  ("המשרד") – שש פעמים היה מועמד לאמי על תפקידו ב"משרד", ושש פעמים הוא הפסיד. בגלובוס הזהב הוא דווקא זכה על גילום המנהל הכושל והאינפנטיל מייקל סקוט, אבל אנשי האקדמיה סירבו להעניק לו פרס. גם בשנתו האחרונה בתפקיד, כשהיה מועמד ודאי לזכייה, הוא הפסיד את האמי לג'ים פרסונס מ"המפץ הגדול". האמת, קצת מתאים למייקל סקוט לפספס ככה.

 

אד אוניל  ("נשואים פלוס", "משפחה מודרנית") – הוא גילם את אל באנדי ב"נשואים פלוס" במשך 11 שנים, ואנשי האמי פשוט התעלמו. מדמותו של ג'יי פריצ'ט ב"משפחה מודרנית" הם כבר יותר התלהבו – הוא היה מועמד שלוש פעמים, אבל מעולם לא קיבל את הפסל הנכסף. וזה בזמן שהקולגות שלו ג'ולי בואן (קלייר), טיי בורל (פיל) ואריק סטונסטריט (קמרון) זכו בפרסים, שלא לדבר על הסדרה עצמה ורצף הזכיות שלה בקטגוריית הקומדיה. לא יפה בכלל.

 

יו לאורי ("האוס") – זוכרים את דוקטור האוס? איך אפשר לשכוח. מתברר שאפשר, כי השחקן הבריטי היה מועמד שש פעמים לאמי על התפקיד של הרופא הסוציומט והגאון, והפסיד בכל פעם. צירוף מקרים? האוס היה אומר שאין דבר כזה.

 

מייקל סי הול ("דקסטר") – חמש מועמדויות ואפס זכיות היו לשחקן על תפקיד הרוצח המנומס ב"דקסטר", תפקיד שביצע בין היתר בשנים שבהן נאבק במחלת הסרטן. לפני כן היה מועמד פעם אחת על תפקידו של הקברן דיוויד פישר ב"עמוק באדמה" – וגם במקרה הזה לא זכה בפרס.

 

מייקל סי הול. גם הרוצח וגם הקברן לא זיכו אותו בפרס (צילום: Randy Tepper/Showtime  ) (צילום: Randy Tepper/Showtime  )
מייקל סי הול. גם הרוצח וגם הקברן לא זיכו אותו בפרס(צילום: Randy Tepper/Showtime )
 

הן היו שם קודם: הסדרות שנותרו בידיים ריקות

"נשואים פלוס" – למרות המעמד שלה כקומדיה מיתולוגית ופורצת דרך, "נשואים פלוס" לא קיבלה שום הכרה אמיתית מאנשי האקדמיה במשך 11 עונות. היא לא היתה מועמדת בכלל בקטגוריית הקומדיות, וכך גם הכוכבים שלה. המועמדויות היחידות שלה היו בקטגוריות טכניות זניחות כמו הלבשה, וגם בהן היא הפסידה.

 

"הסמויה" – לכולם קצת נמאס לשמוע את זה, אבל כן – "הסמויה" היא יצירת מופת. ויצירת המופת הזו זכתה להתעלמות גורפת בטקס האמי, כאילו לא היו מקנולטי ועומאר מעולם. היא היתה מועמדת פעמיים בקטגוריית התסריט בלבד, בזמן ש"אבודים" הוכתרה לדרמה הטובה ביותר. נו באמת.

 

 

"הסמויה". פה חשדנו (צילום: HBO) (צילום: HBO)
"הסמויה". פה חשדנו(צילום: HBO)

"אמריקן איידול" - האמא של תוכניות הריאליטי המוזיקליות בארצות הברית עלתה לאוויר ב-2002, וההשפעה שלה על הטלוויזיה האמריקנית ניכרת עד עכשיו. בתחום האמי, לעומת זאת, היא הפסידה שוב ושוב בקטגוריית הריאליטי לתוכניות "המירוץ למיליון" ו"טופ שף".

 

"מסע בין כוכבים" – גרסת המקור של "מסע בין כוכבים" שודרה במשך שלוש עונות בלבד בשנות ה-60, אבל בסופו של דבר הפכה לשם דבר והולידה סרטים, ספרים וסדרות המשך מצליחות. בטקס האמי, בכל מקרה, היא לא נחשבה להצלחה כבירה - הסדרה שהביאה לעולם את האנטרפרייז, היתה מועמדת בקטגוריית הדרמה, אך הפסידה את הפרס ל"משימה בלתי אפשרית". ליאונרד נימוי (ספוק) התמודד שלוש פעמים על התפקיד שגילם בה – והפסיד בכל פעם.

 

"בנות גילמור" – יוצרי הסדרה ניסו להיכנס למירוץ על האמי גם בקטגוריית הקומדיה וגם בקטגוריית הדרמה, אבל כלום לא עזר. במשך שבע עונות הצליחו החמודות לבית גילמור לזכות רק בפרס אחד – על איפור.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'ייסון אלכסנדר. לוזר עד הסוף
לאתר ההטבות
מומלצים