שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    טסלה דור X - חשמלי מרהיב שמפחיד את הגרמנים
    יצרנית המכוניות החשמליות טסלה חשפה את המודל X, ונכנסת לראשונה לפלח החשוב והריווחי ביותר של יצרניות היוקרה. המחיר: לא זול בכלל

    טסלה מודל X יוצא לדרך. רכב הפנאי החשמלי הראשון של טסלה, שמעורר לא מעט דאגה בקרב יצרניות היוקרה הגרמניות אודי, ב.מ.וו ומרצדס, יוצא לדרך בשתי גרסאות ובמחיר התחלתי של 518 אלף שקל לפני מסים (132 אלף דולר). נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לשיווק דגמי טסלה בישראל - בין היתר משום שהשוק הישראלי קטן, והיצרנית אינה מסמיכה סוכנים לשווק את מכוניותיה ועושה זאת בעצמה.

     

     

    הטסלה X הוא רכב פנאי גדול (מידות לא פורסמו), שיתחרה בב.מ.וו X5. יש לו שישה או שבעה מושבים בשלוש שורות וצמד מנועים חשמליים. טסלה שמרה על ייחוד דגם התצוגה משנת 2012, ותציע גם בגרסה הסדרתית דלתות כנפי שחף אחוריות. אלו נפתחות חשמלית כלפי מעלה ומצוידות בחיישני קרבה, כדי למנוע מהן מלפגוע בקירות או בתקרה.

     

     

    לגרסת הבסיס (90D) מנוע חשמלי קדמי עם 259 כ"ס שמניע את הגלגלים הקדמיים, ומנוע חשמלי אחורי עם הספק זהה שמניע את הגלגלים האחוריים. יחד הם מפיקים 518 כ"ס ומאיצים את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות.

     

     

    לרכב מהירות מרבית של 250 קמ"ש וטווח נסיעה של 414 ק"מ בין טעינות בתנאי מעבדה. זמן הטעינה הנדרש - באמצעות טעינה רגילה או עמדות הטעינה המהירה החינמיות של טסלה ("סופרצ'ארג'ר") לא פורסם. לגרסת הבסיס מערך מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 90 קילו-וואט שעה. טסלה צפויה להציע בהמשך גם גרסאות חלשות וזולות יותר של הדגם.



     

     

    גרסה שנייה שנחשפה כעת היא ה-P90D, גרסת העל עם מנוע חשמלי אחורי חזק יותר - 503 כ"ס (ובסך הכל - 762 כ"ס). תוספת הכוח משפרת את הביצועים, עם האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.8 שניות (3.2 במצב "מגוחך"), בעוד שטווח הנסיעה מעט קצר יותר - כ-402 ק"מ בין טעינות. מחיר גרסה זו יעמוד על החל מ-10,000 דולר נוספים לעומת דגם הבסיס, כלומר 142 אלף דולר (557 אלף שקל).

     

    טסלה מודל S, מקבלת אח גדול

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    הגרמניות כבר מכינות תשובה

    כניסת טסלה לפלח רכבי הפנאי - ממקורות הרווח הגדולים ביותר של מותגי היוקרה - מצליחה להלחיץ את קברניטי אודי, ב.מ.וו ומרצדס. ביצרניות היוקרה הגרמניות כבר הצהירו על כוונתן להציג מתחרות לטסלה, כאשר אודי כבר הגדילה לעשות וחשפה קדימון בתערוכת פרנקפורט - מכונית התצוגה אי-טרון קוואטרו. בחטיבת היוקרה של פולקסווגן אף הודיעו באופן חריג, מיד עם השקת מכונית התצוגה, על כוונתם לשווקה משנת 2018.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "טסלה דור X - חשמלי מרהיב שמפחיד את הגרמנים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים