שתף קטע נבחר

בנק לאומי חויב לפצות לקוחות ב-4 מיליון שקל

בנק לאומי יחזיר ללקוחות 4 מיליון שקל, במסגרת הסכם בתביעה ייצוגית שהוגשה כנגד הבנק בגין עמלות וריביות חריגות שגבה בניגוד לחוק

בנק לאומי יפצה לקוחות ב-4 מיליון שקל בגין עמלות וריביות חריגות שגבה בניגוד להוראות בנק ישראל, כך נקבע לאחרונה בהסדר פשרה בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה בעניין לפני כשלוש שנים.

 

  • האם האוצר יפגע בהלוואה הזולה ביותר שתוכלו לקבל?

 

בתביעה שהוגשה בחודש מרץ 2012 טענה חברת "שן-די נצרת", כי במספר מקרים בהם חרגה החברה ממסגרת האשראי שהוקצתה לה על ידי הבנק, הבנק גבה ממנה ריבית הגבוהה מהריבית המותרת וכן עמלות נוספות, בניגוד להוראות בנק ישראל.

 

נציין כי על פי הוראות הפיקוח על הבנקים, הבנק יכול במקרים מסוימים לאפשר ללקוח חריגה זמנית ממסגרת האשראי שסוכמה מולו. ואולם, במקרה של חריגה, הריבית שתיגבה לא תהיה גבוהה מהריבית שנגבית על המסגרת עצמה. בנוסף, על הבנק נאסר לגבות בגין כך עמלות נוספות.

 

החברה, באמצעות עוה"ד ארנון גרפי, טענה כי הבנק העמיד לרשותה אשראים חד צדדים או זמניים, חייב אותה בגין כך בעמלות בסכומים בלתי מבוטלים, ואף גבה ממנה ריבית העולה על הריבית המותרת.

 

על פי הסכם הפשרה שהושג בין הצדדים בעקבות המלצת בית המשפט, יחולק סכום של 4 מיליון שקל לכל הלקוחות שקיבלו מסגרות אשראי זמניות בין השנים 2006 ל-2012, ונגבתה מהן ריבית יתר.

 

כל חשבון הזכאי להחזר יזוכה באופן אוטומטי בסכום ההחזר המגיע לו כפול מספר מסגרות האשראי הזמניות שהועמדו לאותו חשבון.

 

עוד נקבע כי החברה התובעת תקבל 200 אלף שקל ועוה"ד יקבל 650,000 שקל.

 

 ת.צ. 33439-03-02

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יובל חן "ידיעות אחרונות"
רקפת רוסק עמינח מנכלית בנק לאומי
צילום: יובל חן "ידיעות אחרונות"
מומלצים