שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הסטארטאפים הישראליים שכובשים את לונדון
    ה"טיימס" קבע כי לונדון היא הארץ המובטחת ליזמי הייטק ישראלים. מסע בין עשרה סטארטאפים ישראלים מצליחים ומבטיחים, שכבר השתלבו בסצינת הטק הלונדונית

    החיים בממלכה המאוחדת הולכים ומשתנים בזכות טכנולוגיה ישראלית, תוצרת "אומת הסטראט אפ". יותר ויותר יזמים ישראלים משתלבים במרכז הפיננסי הגדול באירופה, הנמצא במרחק של רק 4.5 שעות טיסה מכאן. לאחרונה אף קבע העיתון הבריטי הנחשב "טיימס" כי "לונדון היא הארץ המובטחת ליזמי הייטק ישראלים"

     

    "עבור הישראלים בריטניה מהווה שער לאירופה ומאפשרת גישה לשוק גדול, וממשלת בריטניה יודעת שכדי לשמור על תחרותיות וצמיחה, יש ליצור קשרים עם מוקדי הטכנולוגיה המובילים בעולם", מספר ברי גרוסמן, הנספח המסחרי בשגרירות בריטניה בישראל. נעמי קריגר כרמי, מנהלת מרכז הטכנולוגיה בריטניה ישראל שבשגרירות הבריטית, הוסיפה כי "באופן טבעי, יש לישראל הרבה מה להציע לבריטניה בתחומים כמו מסחר מקוון, סייבר, ביומד ועוד. ראינו עשרות שותפויות כאלה בשנים האחרונות ועוד היד נטויה".

     

    נעמי קריגר כרמי (צילום: שגיא שועלי)
    נעמי קריגר כרמי (צילום: שגיא שועלי)

     

    מסע בין 10 סטארטאפים ישראלים מצליחים ומבטיחים, שכבר השתלבו בסצינת הטק הלונדונית:

     

    האתר שמשנה את החיים בלונדון, תוצרת ישראל

    את פאנזינג (Funzing) מכירים כבר ישראלים רבים, שמשתמשים באתר כדי ליצור ולמצוא פעילויות פנאי יוצאות דופן. המשתמשים יוצרים פעילויות על בסיס התחביבים והידע שלהם, ועל הדרך הם גם מרוויחים כסף ממה שהם אוהבים לעשות. בישראל, המשתמשים מציעים פעילויות כמו ביקור במנזר ושתיית לימונצ'לו עם נזיר, סיור טעימות באזור של עובדים זרים או הקרנת סרט על גג בתל אביב.

     

    אבל הפעילות בבריטניה, שאותה החלה החברה לפני שלושה חודשים, דרשה התאמות לטעם המקומי. "הבריטים אוהבים דברים מיוחדים וחריגים. למשל, להתחפש לזומבים ולהסתובב כך ברחבי העיר", מספר ערן אלון, ממייסדי פאנזינג, "מגוון הפעילויות שהבריטים יוצרים באתר מדהים ושונה בתכלית ממה שאנו מכירים בארץ". לדוגמה ציין אלון "מסיבת אזכרה" שאירגן משתמש בריטי לאחת מדמויות הסדרה "משחקי הכס" שמתה בעונה האחרונה. פאנזינג כבר גייסה יותר מ-150 מארחי פעילויות בבריטניה.

     

     

    מרכז מודיעין בסוהו

    מלב אזור סוהו הטרנדי, מביאה חברת סימילאר ווב את יכולות המודיעין הידועות של ישראל לעולם הדיגיטלי, כדי לסייע לכל איש שיווק לקבל תובנות על הצלחותיו או כישלונותיו. באמצעות פלטפורמת המודיעין השיווקי שלה ניתן לנתח אתרים, תעשיות או אפליקציות.

     

    לכן, לא מפתיע שבין לקוחותיה בבריטניה נמנות חברות מובילות ומגוונות, כמו סוכנות הנסיעות הגדולה STA, רשת הסופרמרקטים Waitrose וסוכנות ההימורים "ויליאם היל". "המשרדים שלנו בלב לונדון ומאפשרים לנו להיות במרכז אחת הערים החשובות בעולם", מספר סמנכ"ל המכירות איתי רוזן, "לחיות בבריטניה בכלל, ובלונדון בפרט, זו חוויה נהדרת. שילוב התרבויות והשפות גורם לכל יום עבודה להיות מרתק והצוות נהנה במסעדות ותרבות מהשורה הראשונה".

      

    25 מיליון משתמשים בריטים

    לא מפתיע שבלונדון יש ביקוש רב לטכנולוגיות שמגינות על חשבונות מקוונים באינטרנט, כמו זו שמציעה ביוקאץ' (BioCatch) הישראלית. הטכנולוגיה של ביוקאץ' מאפשרת להבדיל בין ישויות אנושיות לישויות אוטומטיות, כדי למנוע חדירה לחשבונות על ידי גניבת זהות - בין אם על ידי אדם או בוטים. לראשונה בעולם, החברה מזהה כל משתמש על ידי ניטור התנהגותו בשלל פרמטרים כמו אופן הזזת העכבר ומהירות ההקלדה.

     

     

    "נכון להיום ביוקאץ' מגינה על כ-25 מיליון משתמשים בריטים", מספרת מנהלת השיווק קארין רגב, "השוק הבריטי נחשב מוביל בתחום הפינטק וככזה ביוקאץ' מלווה אותו מזה מספר שנים ומותקנת בארגונים בריטיים מובילים". רגב מוסיפה אנקדוטה מעניינת על השוק הבריטי: "כנראה שגם הילדים של גונבי הזהויות משגעים אותם בחופשת הקיץ, כי הפעילות שלהם ירדה משמעותית. כעת, עם חזרת הילדים לבתי הספר בבריטניה, אנו צפויים לראות חזרה לפעילות הונאה שגרתית".

     

    מחשב לכל ילד

    ליונתן רז-פרידמן, מייסד ומנכ"ל קאנו (Kano), יש חלום: שכל ילד בעולם יוכל להרכיב מחשב לפי רצונותיו וצרכיו בצורה פשוטה וכיפית, כמו לגו. לכן הקים – יחד עם שותפים בריטים ובאמצעות משקיעים, מימון המונים וסיוע מהנספחות המסחרית של שגרירות בריטניה בארץ – סטארטאפ המציע ערכה אישית ממנה יכול כל ילד להרכיב מחשב. כיום מנוהלת קאנו מלונדון, מעסיקה כ-40 איש מ-18 לאומים ופונה לא רק לשוק הבריטי, אלא גם לילדים ב-86מדינות אחרות, כולל מדינות מתפתחות שבהן קאנו יכולה לעשות את ההבדל בין חיי עוני לבין סיכוי להצליח.מאז הושקה החברה, נמכרו יותר מ-50 אלף מחשבים שלה והתקשורת הבריטית "חוגגת" עליה, כפי שניתן ללמוד מכתבות אוהדות בטיימס, גרדיאן ועוד.

     

     

    פרס מפייסבוק - ומהממשלה

    וויצ'איט (Whichit), פלטפורמה המאפשרת למותגים להכיר את העדפות קהל לקוחותיהם באמצעות סקרים חברתיים ואינטראקטיביים, עברה ללונדון לאחר שזכתה בתחרות סטארטאפים של ממשלת בריטניה. הזכייה כללה מענק כספי, משרדים והשתתפות בתוכנית האצה לסטארטאפים. מאז נחיתתה הרכה אשתקד, ובסיוע הנספחות המסחרית של שגרירות בריטניה בישראל, החברה הצליחה להגיע להישגים משמעותיים, ביניהם גיוס הון, זכייה בתואר "אפליקציית השנה" בתחרות של פייסבוק, וזכייה במענק של כרבע מיליון ליש"ט מסוכנות החדשנות הממשלתית Innovate UK.

     

    "החיים ופיתוח סטארטאפ בבריטניה שונים מאוד ממה שהכרנו בישראל. יש קשיים, כמו רשת קשרים קטנה יותר או תחרות עזה על כישרון, אבל גם הטבות רבות", מספר המייסד והמנכ"ל יונתן גן, "הממשלה מאוד תומכת והקירבה לאחד השווקים הגדולים בעולם עוזרת להצלחה: אנחנו מוזמנים קבועים לכנסי חדשנות של חברות ומותגים גלובליים, והמשרדים שלנו נמצאים בסמיכות לחברות המדיה והמסחר המקוון הגדולות בעולם".

     

    אוטובוס קומותיים 2.0

    אם נסעתם לאחרונה באחד האוטובוסים האדומים של לונדון והבחנתם שגם הנהג וגם הנוסעים רגועים במיוחד, יש סיבה לכך, והיא אינה קשורה בהכרח לנימוס הבריטי. באחד מתוך ארבעה אוטובוסים בממלכה מותקנת מערכת של חברת גרינרואד (GreenRoad) הישראלית, היוצרת שינוי התנהגותי אצל הנהגים ומגבירה את בטיחות הנוסעים: הנהגים מקבלים תמריצים לפי ביצועי הבטיחות שלהם, דבר היוצר מוטיבציה לשיפור מתמיד; במקביל, אורות בצבעי אדום, צהוב וירוק מתריעים בזמן אמת על מידת הסיכון של התמרונים. "אירוע צהוב" יגרום לנוסעי האוטובוס להרים את הראש מהעיתון ולבחון את התנהגות הנהיגה; "אירוע אדום" יגרום להם לאחוז בכיסא שלפניהם כדי לא "לעוף קדימה". לחברה משרדים בישראל, בריטניה וארה"ב, והיא התרחבה גם לציי משאיות, חברות בנייה ועוד.

     

     

    תלושים לחג באוקספורד סטריט

    65 מיליארד ליש"ט בשנה, כלומר יותר מ-350 מיליארד שקל - זה הסכום שמתבזבז בעולם מדי שנה בכרטיסי מתנה, תווי קנייה וזיכויים שפג תוקפם, מפני שבעליהם לא השתמשו בהם או פשוט שכחו אותם בארנק. המיזם הישראלי Zeek נלחם בתופעה באמצעות פלטפורמה שמאפשרת למשתמשים למכור את התלושים והזיכויים שהצטברו אצלם ולחלופין לקנות כרטיסי מתנה ממשתמשים אחרים בהנחה משמעותית.

     

    החברה נכנסה לשוק הבריטי לאחר שהשתתפה במשלחת שאירגן ב-2013 מרכז הטכנולוגיה בריטניה ישראל בשגרירות בריטניה בארץ. מאז, Zeek צברה יותר ממאה אלף משתמשים בבריטניה, שחסכו באמצעותה יותר ממיליון ליש"ט. "94% מכרטיסי המתנה שהמשתמשים מעלים לאפליקציה נמכרים בתוך 24 שעות", מספר בגאווה דניאל זלקינד, מייסד ומנכ"ל Zeek, שגם מוסיף כי משום מה בסניף הבריטי שלהם צורכים העובדים 80% יותר תה, לעומת הסניף בישראל.

     

     

     

    נבחרת ישראל

    לפחות בתחום אחד האנגלים לומדים כדורגל דווקא מהישראלים. 90min היא פלטפורמת תוכן לאוהדי כדורגל, המייצרת תוכן בעשר שפות וסוקרת את כל הליגות המרכזיות. כל משתמש יכול להתאים את התוכן לפי הקבוצה אותה הוא אוהד. החברה, שמעסיקה כ-70 עובדים, התרחבה משכונת נוה צדק בתל אביב למשרד נוסף בלונדון, וכבר היתה שותפה לקמפיינים של חברות ענק כמו קיה והיינקן. "אחרי שלמדנו בדרך הקשה שאין לנו סיכוי לנצח את האירופאים במגרש, ניצחנו מאחורי המקלדת בעזרת טכנולוגיה וחדשנות", מספר המנכ"ל אסף פלד.

     

     

    לשלם יחד על Happy Hour

    פייבוקס (PayBox) היא אפליקציית תשלומים חברתית המאפשרת לאסוף כסף ולשלם יחדיו על אירועים משותפים, כמו מסיבות ימי הולדת, ארוחות ועוד. עשרות אלפי המשתמשים בישראל מכנים אותה "הוואטסאפ של התשלומים". לאחר שהתקבל לתוכנית של מאיץ הסטארטאפים הלונדוני הנחשב MassChallenge UK, השיק הסטארטאפ קמפיין טרום-השקה לשוק הבריטי שיצר באזז גדול ורשימת המתנה לקבלת האפליקציה, בעיקר בקרב סטודנטים. "ביום חמישי אחר הצהריים אין סיכוי להישאר שפוי אחרי כמות הבירות שזורמות ב-Happy Hour השבועי שלנו", מספר על החיים בלונדון אחד המייסדים, אודי ליברמן, "זה הרגל שאנו מאמצים למשרדים שלנו בישראל".

     

     

    רכבת תחתית אאוט

    לעתים קרובות האנדרגראונד של לונדון צפוץ מדי והפקקים בחוץ מאיימים, כך שיותר מהיר, זול וכיף ללכת ברגל. אבל כיום יש לונדונים שהולכים דרך אזורים שלא הכירו, בזכות האפליקציה הישראלית סיידקיקס (Sidekix), שמאפשרת ניווט רגלי באמצעות מסלול הליכה המותאם לסדר היום של המשתמש: למשל, הליכה דרך אתרים היסטוריים, בסמוך לבתי קפה, או מסלול שמאפשר לעשות סידורים בדרך. לדברי מייסדת הסטארטאפ, ג'ני דרזין, לונדון נבחרה לפיילוט של האפליקציה בגלל האטרקציות הרבות שבה והשכונות המגוונות. "בזמן הקצר בו אנו נמצאים בלונדון כבר חווינו שתי שביתות גדולות באנדרגראונד, וראינו איך הן משפיעות על העיר", סיפרה.

     

    מייסדת הסטארטאפ ג'ני דרזין עם סגן ראש העיר לונדון, אד ליסטר
    מייסדת הסטארטאפ ג'ני דרזין עם סגן ראש העיר לונדון, אד ליסטר

     

    מצוללת ישראלית למשאית אנגלית

    Tevva Motors מפתחת משאית חשמליות עם גנרטור דיזל קטן ומהפכני, שממקסם את יעילות המצבר - התוצאה היא חיסכון של מעל 80% בצריכת הדלק.

     מייסד החברה, אשר בנט, שביסס את החברה על עקרונות טכנולוגיים שצבר כקצין צוללות בחיל הים הישראלי, סיפר שהחליט להתרחב לבריטניה בגלל שהיא מעצמה בתחום הרכב. לאחרונה השיק הסטארטאפ את המשאית הראשונה שלו, בצי הרכב הבריטי של חברת המשלוחים UPS.

     

    "אחרי שמתרגלים לקיץ הקצר, הכל מתחיל להסתדר", מספר בנט על החיים בבריטניה, "יש אינסוף מסעדות הודיות ש'מצילות' אותנו. כשנוסעים בכביש אין קולות של צופרים וכשמישהו מהבהב זה סימן של מתן זכות קדימה בכביש, להבדיל מארצנו הקטנטונת".

     

     

     

    ולסיום - סיור בשמי לונדון    (צילום: visitlondon.com)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הסטארטאפים הישראליים שכובשים את לונדון"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ביטוח רכב
    מומלצים