שתף קטע נבחר
עיצוב: רועי צור

במבה ודוגמנים בבגד ים: כך מציגים את ישראל ביריד התיירות בלונדון

יריד התיירות של לונדון ואחד הגדולים בתחום, נפתח היום (ב') במרכז הירידים של הבירה הבריטית. בין 186 המדינות שהצטרפו לחגיגה נמצאת ישראל, שבימים מאוד לא פשוטים אלה, אמורה למכור את ענף התיירות הישראלי לעולם ולהציג עסקים כרגיל בימים שלפעמים נראים הכל - חוץ מ"כרגיל"

ימים מאוד לא פשוטים עוברים על ישראל ובשיאו של גל הטרור נפתח יריד התיירות של לונדון WTM, מהגדולים בעולם. על מנת למכור את ארץ הקודש לגויים גויסו דוגמנים, שפים שהכינו שקשוקה וחלוקה אינסופית של במבה. אה, ומה עם התיירות? העוסקים בתחום אומרים שמשתדלים "לשדר עסקים כרגיל" אבל לוטשים עיניים בטלפונים כדי להתעדכן בדאגה במצב בארץ.

 

הביתן הישראלי ביריד זכה לשדרוג משמעותי השנה ועבר יישור קו עם ביתני המדינות המובילות ביריד, בין היתר בזכות עיצוב מתקדם וטכנולוגיות מרשימות שהפכו אותו למרשים ביותר. גם בתוכן הביתן נוספו מספר אטרקציות כדוגמת עץ וירטואלי אינטראקטיבי המקבל את פני האורחים, דוגמנים בבגדי ים עם סרטים על גופם והכיתוב "Land Of Creation" (סלוגן מדינת ישראל בעולם), חלוקת במבה תוצרת הארץ כמובן ודוכן של שפים ממסעדה ישראלית מצליחה בלונדון, שהכינו שקשוקה לאורחים.

איך מציגים את ישראל בכנס התיירות? שקשוקה ובמבה (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
איך מציגים את ישראל בכנס התיירות? שקשוקה ובמבה(צילום: עמית קוטלר)

אבל במבה ושפים לחוד ומציאות לחוד. המשימה הלא פשוטה בכלל שעמדה בפני התיירנים הישראלים ביריד הלונדוני, היא כאמור למכור את היעדים המרשימים של ארץ הקודש - מאילת ועד ים המלח, מתל אביב וירושלים ועד הגליל, כאילו הכל בסדר אצלנו.

הסלוגן של ישראל בעולם Land Of Creation (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
הסלוגן של ישראל בעולם Land Of Creation(צילום: עמית קוטלר)

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר ל-ynet כי התקוות והעיניים מכוונות כעת אל שדה התעופה הבינלאומי החדש בעובדה, שלדבריו "יכול להביא לשינוי מגמה, עם למעלה מ-20 טיסות ביום שיכולות גם להגיע להרבה יותר מעשרות טיסות ביום, עבור תיירים שיחפשו מפלט מהחורף האירופי ויגיעו אלינו".

דוגמנים בבגדי ים עם סרטים על גופם והכיתוב Land Of Creation (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
דוגמנים בבגדי ים עם סרטים על גופם והכיתוב Land Of Creation(צילום: עמית קוטלר)
 

באשר למצב הביטחוני המורכב, הלוי לא מתעלם מהקושי הניצב בפני התיירנים הישראלים, אך שומר על התקווה. "צריך לזכור שישראל תמיד מגיעה עם 'משהו ברקע'. צריך להבין שהתיירות חיה ותוססת ומרוויחה גם בשנים שהן לא הכי טובות, ואנחנו באמת מרגישים - בעיקר בזכות קווי התעופה שנמצאים בתנופה, שיש הרבה מקום לאופטימיות. זה מורגש גם לפי מספר הפגישות והמתעניינים בתיירות לישראל".

אילת: אטרקציות חדשות לתיירים מחו"ל (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
אילת: אטרקציות חדשות לתיירים מחו"ל(צילום: עמית קוטלר)
 

בדוכן הישראלי הציגו גם נציגי ענף התיירות מערי התיירות המרכזיות - תל אביב, ירושלים, חיפה ואילת. באשר לאחרונה, בין התכונות המרכזיות בכנס אכן ניתן היה להבחין בתנופה עליה דיבר מנכ"ל משרד התיירות, של חברות התעופה הצפויות להפעיל קווים ישירים מאירופה אל שדה התעופה הבינלאומי החדש בתמנע - אילת.

עיר שהבריטים אוהבים במיוחד - תל אביב (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
עיר שהבריטים אוהבים במיוחד - תל אביב(צילום: עמית קוטלר)

אך גם בערים האחרות שנציגיהן הגיעו ליריד בלונדון, דיברו על מצב לא רע יחסית בתיירות לישראל - גם בעונת החורף וגם במצב הנוכחי בארץ, ואף ציינו כי מספר ביטולי החופשות הן של קבוצות והן של תיירים יחידים - נמוך ולא קטסטרופלי. "ובכל זאת, תמיד פועלים בדאגה", אמרו ל-ynet מציגים שהעדיפו לא להזדהות. "החשש הוא שהמצב הביטחוני יחמיר, אבל בינתיים ממשיכים להציג עסקים כרגיל". אמרו, והורידו עיניהם על מנת להתעדכן בהודעות הקופצות מ-ynet על עוד פיגוע דקירה בישראל.

ימים לא קלים לשיווק ישראל בעולם (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
ימים לא קלים לשיווק ישראל בעולם(צילום: עמית קוטלר)
 

WTM - יריד התיירות של לונדון, בהשתתפות 186 מדינות מרחבי העולם, יימשך כל השבוע, במהלכו ינסו התיירנים הישראלים לחתום עסקאות שיזרימו, אפילו אם רק לזמן הקרוב, קצת אויר לנשימה לענף התיירות.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית קוטלר
כנס WTM בלונדון: הדוכנים הישראליים
צילום: עמית קוטלר
צילום: עמית קוטלר
איך מוכרים בימים אלו את ישראל בעולם?
צילום: עמית קוטלר
מומלצים