שתף קטע נבחר

"המהפך": יש את זה ביותר סתום?

לטשטש, להסתיר, לצבוע ושאף אחד לא ידבר על טייטס: "המהפך" היא תוכנית מיושנת שדוחפת את המשתתפות לזרועות תעשיית היופי בתירוץ של העצמה נשית. את המניפולציה הזו שום קונסילר לא יכול להסתיר, גורג'סית

לפעמים אני תוהה אם המין הנשי לא התחרפן לגמרי. אין לי מושג איך זה אפשרי ללכת קדימה ואחורה בו זמנית, אבל כנראה זה קורה (בניגוד לטייטס, למשל, שלא קורה בשום אופן). אחרת איך תסבירו התפתחויות כמו חוק הפוטושופ או מחאה גורפת כנגד החלטה של חברת תעופה לחייב את הדיילות שלהן לנעול נעלי עקב, ומצד שני קיומה של תוכנית כמו "המהפך", שבה נשים וגברים מסתערים בדהרת-שיימינג על שתי נשים ומבהירים להן שהן חייבות לטשטש, להסתיר, לצבוע ולהסוות את עצמן אם הן רוצות ללכוד משהו מהמהות הנשית.

 

ביקורות טלוויזיה נוספות:

"שטיסל": סדרה חילונית עם ציציות 

"המדרשה": עם הפנים להוליווד

"כפולים": חזקה בביטחון

 

העונה החדשה של "המהפך" חזרה שלשום (ו', 18:30, קשת) אחרי הפסקה ארוכה, והפעם שמה בפרונט את סנדרה רינגלר, הסטייליסטית שידועה בקשרים שלה לשני מוקדי שלטון אלמנטריים – שרה נתניהו ובר רפאלי, ויעל בר זוהר, שחזרה למסך אחרי היעדרות ארוכה, והאמת היא שהנוכחות שלה מאוד נעימה ומרככת את הזוויתיות הדודתית של רינגלר.

 

לתוכנית הבכורה נבחרו שתי נשים, אמא ובת, שתיהן קשורות איכשהו למפלגת הליכוד. בהתחשב בכמות התמונות של ביבי נתניהו ומירי רגב ששובצו בתוכנית, אפשר היה בקלות להאמין שמהפך הוא המהפך של 77', מה גם שמבחינה טלוויזיונית זה הרגיש פחות או יותר באותה השנה.

 

אבל בזמן שעבר הצופים החכימו והשתנו, מה שהופך את "המהפך", תוכנית שאמורה לתווך לנו אופנה וחדשנות, למוצר מיושן ונטול אופי. איפה להתחיל? אולי במה שקורה כשפורמט יקר וגרנדיוזי פוגש תקציב פיצפון. הנשים שמשתתפות ב"מהפך" המקורית – אם נשים רגע בצד את הטירוף שבפרוצדורות הרפואיות שהן עוברות - חוות שינוי עצום. לא תמיד לטובה, אבל לפחות ההייפ מוצדק.

 

ב"מהפך" הישראלית אישה מקבלת איפור, שיער ומחליפה בגדים, לא משהו שהיא לא עושה לפני אירוע חשוב. לסנדרה רינגלר זה מספיק כדי להיכנס להיפר ונטילציה מרוב התרגשות, כאילו אם נחזור מספיק פעמים על משפטים כמו "לא תאמיני איך את תיראי", "אני לא מזהה את עצמי", "אני לא נושמת, בחיים לא ראיתי את עצמי עם פוני", הצופים בבית יאמינו שקרה פה משהו מדהים.

 

 

כשפורמט יקר וגרנדיוזי פוגש תקציב פיצפון. "המהפך" (צילום: איתן אבוט) (צילום: איתן אבוט)
כשפורמט יקר וגרנדיוזי פוגש תקציב פיצפון. "המהפך"(צילום: איתן אבוט)

ושמישהו יסביר לי כמה מומחים, למען השם, צריך כדי לעשות לאשה גוונים ורימל? שלושה אנשים ישובים סביב קרקפת של אישה אחת, עוד שניים מסבירים לה למה היא חייבת מחטב כדי לרדת מידה או שתיים בבטן ולמה אסור לה ללבוש בבית טוניקת טריקו אפילו כשהיא לבד, כדי שלא תילכד חלילה בבבואה של עצמה במראה ותהפוך לנציב מלח. עוד מומחית אחת כדי לדחוף לנו קצת גלי רדיו ממצקים "כמו שעושות הדוגמניות הכי מפורסמות בעולם" (יש לכם את זה ביותר סתום?) ועוד שתי איט גירלז נטולות אישיות שמצליחות - ברכותיי - להשטיח טיפים אופנתיים אפילו יותר מהתוכנית עצמה.

 

בשלב מסוים הרגשתי כאילו מעבירים אותי הזנה בכפייה של עיתוני נשים במשך שעה וחצי רצוף. המשפטים נשמעו כמו דות'ראקית - קזו'אל סמארט, גלי רדיו, נשיקות מהשמש ותגידו גורג'סית עוד פעם אחת. פעם אחת.

 

יעל בר זוהר. נוכחות נעימה (צילום: איתן אבוט) (צילום: איתן אבוט)
יעל בר זוהר. נוכחות נעימה(צילום: איתן אבוט)
 

אפילו יחסית לסדרת שומר מסך, שמשובצת בשעה הנוחה של שישי אחה"צ, "המהפך" כושלת. עם כל הכבוד לניסיון להפוך נשים ל"ייצוגיות, סמכותיות ועדכניות", מראית העין של העצמה נשית על ידי דחיפתנו לזרועות תעשיית היופי כדי שנמשיך לצרוך ממנה, תתקשה לעבור היום מבלי שהמניפולציה תצרום. אפילו אם תגייסו לזה להק של הומואים חמודים ואת המלכה האם, ביונסה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן אקרמן
"המהפך". מיושנת
צילום: רונן אקרמן
לאתר ההטבות
מומלצים