שתף קטע נבחר

ביהמ"ש הוציא צו מניעה: הרכבת הקלה בי-ם לא תושבת

בית הדין לעבודה קיבל את בקשת הנהלת הרכבת הקלה והוציא צו מניעה זמני כנגד השביתה שתוכננה ידי ועד הנהגים וההסתדרות. בוועד דורשים לשפר את שכר ותנאי הנהגים. טוענים: מזה כשלוש וחצי שנים מועסקים באותם התנאים - על אף שאופי העבודה השתנה בעקבות ההחמרה במצב הביטחוני

הוסר איום השיבושים בתנועת התחבורה הציבורית בירושלים: בית הדין האזורי לעבודה קיבל את בקשת הנהלת הרכבת הקלה לצו מניעה כנגד השביתה שתוכננה היום (ג') על ידי ועד העובדים וההסתדרות. תוקף הצו הוא לשבוע ימים. בית המשפט הורה לצדדים להמשיך במשא ומתן מזורז, ואמר: "הפערים הם לא גדולים ולכן כדאי לתת עוד דחיפה למו"מ ולא ליצור בשלב זה קושי נוסף לתושבים בירושלים".  

 

 

בוועד העובדים איימו להשבית את תנועת הרכבת הקלה בטענה למבוי סתום במו"מ עם ההנהלה על הסדרת תנאי העסקת 70 הנהגים. לטענתם, זה כשלוש וחצי שנים מועסקים הנהגים באותם התנאים - זאת על אף שאופי עבודתם השתנה בשל הבעיות הביטחוניות, שכוללות יידוי אבנים בשכונות הערביות בהן עוברת הרכבת הקלה בצפון העיר.

 

במו"מ המתנהל בחצי השנה האחרונה דורשים בוועד, בין היתר, עליה בשכר, שעומד כיום על 6,700 שקל ברוטו לחודש, שיפור בדמי אש"ל וחופשה וכן הארכת משך ההפסקות. "הצעדים הארגוניים יחלו לאחר שלא נותרו כלים נוספים בידי הנהגים". טוענים בהסתדרות. "הנהלת הרכבת מתנהגת באטימות כלפיהם ומנהלת עמם מו"מ שלא בתום לב. זאת תוך שהיא מבקשת להנציח את אופני ההעסקה הנוכחיים בחברה ואת היות הנהגים עובדים שעתיים במשרות חלקיות, המשתכרים שכר נמוך.

 

"מדובר בנהגים שממלאים תפקיד חשוב מאין כמוהו, הן מבחינה ביטחונית ובטיחותית והן מבחינה שירותית, ולמרות זאת הם מקבלים שכר נמוך לפי שעה וסובלים מתנאי עבודה קשים נוספים, הוסיפו בארגון העובדים. "השבתת הקווים מגיעה לאחר התראות וחוזרות ונשנות מצד ההסתדרות ונציגי הנהגים, אך ללא הועיל".

 

 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)

דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, אמר כי "מדובר בעובדים אחראים שנעתרו עד כה לכל הבקשות להימנע מצעדים ארגוניים, בתקווה שהדבר יביא לשיפור תנאי העבודה. הנהלת החברה הבטיחה בשלוש וחצי השנים האחרונות שהנהגים יקבלו תוספות לאחר שנחתום עמה על הסכם, אך היא מתנהלת באטימות ולא מביא לקידום הנושא. לא יעלה על הדעת שמפעיל רכבת קלה מקבל 6,700 ברוטו בלבד, כשהוא לוקח איתו במשך כל היום 600 נוסעים ואחראי להם, כולל הסיכונים הביטחוניים לאורך המסלול. לא נוכל להמשיך ולסבול שכר ותנאי העסקה כאלה". 

 

מהנהלת הרכבת הקלה נמסר בתגובה: "מדובר בהודעה תמוהה. אנו נמצאים בשיאו של מו"מ עם יו"ר ההסתדרת אבי ניסנקורן במסגרתו הנחנו על השולחן הצעה חסרת תקדים להעלאת שכר משמעותית לנהגים, אף מעבר לשכר השעתי שיקבלו נהגי האוטובוס עפי המתכונת החדשה.

 

מדובר בהתנהלות שערורייית של יו"ר הועד ויו"ר ההסתדרות בירושלים שמעוניינים בשביתה בכל מחיר מתוך אינטרסים זרים, תוך אדישות מוחלטת לפגיעה הקשה והמיותרת בציבור הירושלמי, וזאת בתקופה כה רגישה בעיר".

 

בבקשה שהגישו אמש בהנהלת הרכבת לצו מניעה נגד השביתה, נטען כי מדובר בשביתה "פסולה ובלתי מידתית, זאת למרות שהמו"מ בין הצדדים מתנהל ברמות הגבוהות ביותר ולא הגיע למבוי סתום ולמרות הצעתה הכלכלית חסרת התקדים של הנהלת הרכבת הקלה - הענקת תוספות שכר מפליגות של למעלה מ-20% לשכר הנהגים. לא פחות זועק לשמיים העיתוי בו בחרה נציגות העובדים להשבית את פעילותה והאופן בו הודיעה על כך".

 

עוד בקריירה: היכן דרושים עובדים בהיי-טק? צפו:

 


פורסם לראשונה 09/11/2015 17:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים