שתף קטע נבחר

הרשת החברתית שמשלמת למשתמשיה כסף

"סו", רשת חברתית שמחזירה למשתמשיה כסף שהיא מרוויחה מפרסום, נקלעה לסכסוך מול פייסבוק בעקבות התנהלותה

תארו לכם שעל כל פעם שהעליתם פוסט בפייסבוק הייתם מקבלים כסף. זה כמובן לא תרחיש אפשרי בפייסבוק, אבל לרשת חברתית מתחרה, "סו", הקטנה מפייסבוק בהרבה, יש מדיניות שפועלת כך. הרשת החברתית הזו מתאמת את ההכנסות שהיו לה בעקבות מודעות ממומנות אליהן נחשפו גולשים בעקבות הפוסט, ומעבירה אחוז קטן למשתמשיה.

 

כעת נראה שסו משלמת מחיר על מדיניותה. בסוף חודש ספטמבר, פייסבוק החלה למחוק מיליוני פוסטים שכללו קישורים לסו. פייסבוק חוסמת גם הודעות שרק כוללות את הטקסט tsu.co גם אם אין בהן לינקים כלל. היא מזהירה משתמשים מפני סו וטוענת שהיא רשת לא בטוחה. ברשת החברתית סו טוענים שפייסבוק פשוט לא רוצה שמשתמשיה ידעו שהתמונות, קטעי הווידאו ויתר הפרסומים האישיים שלהם עשויים להיות שווים משהו.

 

פייסבוק מצידה, טוענת שהיא פועלת לטובת המשתמשים שלה, אבל מהיסטוריה של סכסוכים דומים ברור למדי שפייסבוק לא רוצה ליצור תנועה למתחרה פוטנציאלית.

 

סו הושקה לפני למעלה משנה וגדלה במהירות. מנכ"ל החברה סבסטיאן סובקזק אומר שיש לו 4 מיליון חברים. הטיהור של פייסבוק מסו הגיע ללא אזהרה מוקדמת, והשפיע על משתמשים רבים בהם גם הראפר 50 סנט ששיתף קישור לסרטון שהועלה בסו בעמוד הפייסבוק שלו. לראפר 38 מיליון מעריצים החברים בדף הפייסבוק שלו.

50 סנט (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
50 סנט(צילום: gettyimages)

 

בפייסבוק טוענים כי אנשי סו משלמים לאנשים שונים על מנת שיעלו פוסטים הקשורים לרשת החברתית בפייסבוק ובאתרים אחרים. בהצהרה ששיחררה פייסבוק ציינה כי היא לא נותנת למפרסמים חיצוניים לשלם כסף למשתמשיה עבור פרסומים וכי העניין הזה מעודד שיתוף ספאם. סובקזק מצידו מכחיש את הטענות המיוחסות לסו וטוען כי מעולם לא שילמו אנשיו למשתמשי פייסבוק על מנת שיפרסמו קישורים.

 

משתמשים בסו מקבלים החזרים כספיים על בסיס פרסום שהיא מוכרת לצד ההודעות שלהם. "מרגיש כאילו פייסבוק מנסה לחבל לנו בכוונה בגלל שאנחנו חברה מתחרה עם מודל עסקי יעיל יותר", אמר סובקזק. "ממה הם בדיוק מפחדים?". עוד טען סובקזק כי פייסבוק לא מגיבה לפניותיו בנושא.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים