שתף קטע נבחר

"אם אתה חושב מי ייעלב - אתה לא ראפר"

כמו נאפסטר או ליאור מילר, יכול להיות שגם גל ההיפ הופ ששוטף את ישראל יעבור. בינתיים, טונה מוביל אותו ביד רמה, עוקץ את שלומי סרנגה ומתברג בלי שופוני לפלייליסט - אבל לא מבין מה המהומה: "הבלאגן מרגיש פופוליסטי, הרדיו אינו כרטיס הכניסה לתעשייה". צפו בראיון ובביצועים באולפן ynet

עד השנה שעברה היה איתי זבולון בעיקר מוזיקאי חצי-אנונימי, שקרא לעצמו "טונה מאן ג'ונס" ונאבק לקבל הכרה. ואז הוא הוציא את השיר "גם זה יעבור" ששיחק על האהבה הגדולה של הישראלים לשנות התשעים - והפך להיסטריה.

 

מאז יצאו גם "רוק 30" ו"סרט ערבי" ותוך מספר חודשים הפך זבולון לאחד השמות החמים בסצנת ההיפ הופ הישראלית. לאולפן ynet הוא הגיע כדי לדבר על הרגע בו הבין שחייו השתנו, היכן היה כשגילה שנכנס לפלייליסט ומה "יעבור" מן העולם בעוד עשר שנים. כן ביצע את שיריו "גם זה יעבור" ו"שניצלים". צפו.

 

"יש רגעים שאבא שלי קורא לי טונה, זה תפס", הוא מגלה. "בהיפ הופ יש עניין של כינויים וזה הכינוי, לצערי ולמזלי". היום, מדינה שלמה כבר קוראת לו טונה בזכות שני להיטים שנטחנו בתחנות הרדיו. "הייתי בחתונה של סוקי, הבמאי של הקליפ, אז השמחה התערבבה", הוא מספר על הרגע בו נודע לו ששיריו זכו להיכנס בין שעריו המוזהבים של הפלייליסט.

 

"הרדיו משחק תפקיד בהצלחה, אבל הוא עדיין לא כרטיס הכניסה לתעשייה - ולא בהכרח סעיף הכרחי ברזומה של אמן עולה. אני מכיר הרבה דוגמאות של אנשים שנקראים מפורסמים, והם לא היו צריכים את הרדיו. לרדיו יש כוח כשיש לך שיר לקדם, אבל גם זו לא הבטחה. מבחינתי, כשאמרו לי שארז טל עשה share לקליפ - הבנתי שמשהו קרה".  

  

עוד באולפן ynet :
 
על מלחמתה של שרת התרבות מירי רגב בתחנת הרדיו גלגלצ יש לו יותר מה לומר, ותשובה החלטית. "(זה) מרגיש לי קצת פופוליסטי. לא הבנתי מה הבעיה. עובדה שמחליפים את הבעיה כל הזמן. בהתחלה זה היה עניין שהרדיו לא משמיע נשים, אחר כך הבעיה התמקדה ספציפית בה (מאיה בוסקילה), אחרי זה הפך לעניין אשכנזי - מזרחי. זה הפך להיות בלגן שלא יודעים על מה הוא בכלל. אולי יהיה נחמד אם תהיה עוד מוזיקה ישראלית ברדיו, אבל לא הבנתי איזו בעיה מנסים לפתור".
 

טונה עומד בימים אלה במרכזה של פריחה מחודשת של סצנת ההיפ הופ הישראלית, שנשכחה מעט מאז ימי הזוהר שלה בתחילת העשור הקודם. אחת הסיבות לכך, יכולה להיות העובדה שטונה וחבריו לז'אנר כבר לא שרים על בלינג ובחורות, ומייצגים צד אחר של הישראליות - צלילים שמתאימים לרוח התקופה ובאים ממקום כלכלי וחברתי אחר.

 

מהמובילים בגל ההיפ הופ המחודש. טונה באולפן (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
מהמובילים בגל ההיפ הופ המחודש. טונה באולפן(צילום: ירון ברנר)

"'רוק 30' בא ממקום שאתה אומר 'היי אני בן 30, גדלתי על היפ הופ ואני קצת מבולבל עם החיים שלי'. אני לא יכול לבוא ולעשות 'יו יו,  תראו - יש לי שרשרת!'. מרגיש לי מוזר. ההיפ-הופ שלי הוא פחות שואו בידורי. הרבה פעמים בהיפ הופ אנחנו מתעסקים בזה שאנחנו היפ הופ. ברוק לא תראה זמרים שאומרים 'אני רוק, תראה את הגיטרה שלי'. יש לזה מקום אבל כשיש רק את המימד הזה זה לא מספיק.

 

"השיר 'גם זה יעבור' הוא עליי", ממשיך טונה ומסביר מה עומד מאחורי הלהיט הענק שלו. "זה על כך שיש לי חבר שנמצא במשבר ואני לא מרגיש שיש לי מה להגיד כדי לעודד אותו. אז בשביל לשכנע את החבר, הסברתי לו שהכל עובר, אמרתי לו 'זוכר את זה ואת זה' והגזמתי".

 

לשאלה אם אחד מהאנשים שהוא מונה בשיר ככאלו שעבר זמנם נעלב, הוא עונה "לא" נחרץ, אבל מסביר שדווקא רבים מהם פנו אליו ו"לקחו את זה בסבבה". אחד מהם הוא שלומי סרנגה, ההוא מהשורה "החיים הם לא סרנגה, לא הכל חלק". "ממה יש לו להעלב?", תוהה טונה, "הוא באמת חלק". בהמשך, הם אף הקליטו שיר משותף. "זה היפ הופ", מסכם טונה, "זה לא המנון של המדינה. כשאתה כותב ראפ - אם אתה מתחיל לחשוב מי ייעלב, אתה לא ראפר".

 

ובכל זאת, כשהוא נשאל מה לדעתו "יעבור" בעוד עשור - כמו הפילים, ליאור מילר או סמנתה פוקס - הוא מעדיף לשמור על פאסון. "אני יודע מה כן ישרוד", הוא מסכם, "ג. יפית ". עוד דיבר באולפן על הקולגה והחבר נצ'י נצ', על ההשפעות המוזיקליות ועל ג'סטין ביבר.

 

טונה יופיע ב-19 בנובמבר בוונדר בר בחיפה, ב-10 בדצמבר בבארבי בתל אביב וב-12 בדצמבר בביץ' בר בקיסריה.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
טונה באולפן
צילום: ירון ברנר
לאתר ההטבות
מומלצים