שתף קטע נבחר

"גם לנהג ותיק מסוכן לצאת מהצומת". צפו בשחזור מכביש הדמים

טליה כהן, שנפצעה בתאונה שבה נהרגו חברות ילדותה, עדיין במצב קשה. אביה שמע על הכביש המסוכן ואמר: "אם הייתי יודע, היינו אוסרים עליה. אנחנו מקווים לנס". תושבת שדה צבי הציגה ממכוניתה עבור אולפן ynet את סכנות הצומת: "התרעתי חודש לפני התאונה"

 

"פניתי אליהם והתחננתי שמישהו יבוא ויעשה איזשהו שינוי, ולצערי באמצע חודש אוקטובר נעניתי שהכביש הזה לא נמצא בתוכניות השנתיות של נתיבי ישראל". נועה שרי, תושבת שדה צבי, לא הופתעה מתאונת הדרכים הקטלנית שבה נהרגו בסוף השבוע הנערות בנות 17 סימור נחום ואביב נחמיאס. בראיון הבוקר (יום א') לאולפן ynet אמרה שרי: "בממוצע כל חודש יש פה תאונה".

 

בתאונה שאירעה ביום שישי בצומת הכניסה ליישוב בכביש 293 בנגב, התנגש רכבן של שתי הנערות ההרוגות במשאית שהגיעה מכיוון בית קמה. נערה נוספת שהייתה ברכב נפצעה באורח אנוש. הנערות, תושבות ירושלים, יצאו בדרכן לבתיהן לאחר שהשתתפו במסיבת יום הולדת של תלמידי תיכון. אורכו של כביש 293 הוא 17 קילומטרים והתנועה בו מועטה. בעשור האחרון נפגעו בו 136 בני אדם ב-54 תאונות דרכים.

 

נהרגו בתאונה. אביב נחמיאס וסימור נחום (צילום: נדב שלו) (צילום: נדב שלו)
נהרגו בתאונה. אביב נחמיאס וסימור נחום(צילום: נדב שלו)

טליה כהן (מימין) שנפצעה קשה לצד סימור נחום שנהרגה ()
טליה כהן (מימין) שנפצעה קשה לצד סימור נחום שנהרגה

זירת התאונה ביום שישי (צילום: בראל אפרים) (צילום: בראל אפרים)
זירת התאונה ביום שישי(צילום: בראל אפרים)

בבית החולים סורוקה בבאר שבע עדיין מאושפזת טליה כהן, חברתם של אביב וסימור, ומצבה עדיין מוגדר קשה. אביה משה סיפר היום בבית החולים כי הוא ואשתו פחדו. "זה הכול גורל, אנחנו מקווים לנס", הוא סיפר. אמרתי לה שאולי כדאי שלא תיסע והיא אמרה לי 'אבא אל תדאג'".

 

עד התאונה לא ידע משה כהן על היות הכביש מסוכן. "אחי נסע אחרי התאונה לשם כדי לבדוק את הכביש ופשוט הזדעזע", הוא סיפר. "גם לנהג ותיק מסוכן לצאת מהצומת. אם הייתי יודע שהכביש במצב הזה, במאה אחוז לא היינו נותנים להן לנסוע לשם".

 

ארז כהן, דודה של טליה, סיפר: "אתמול יצאתי עם אחי הגדול כדי לראות את הצומת, את המקום שבו התרחשה התאונה. רואים שמדובר בצומת מאוד מסוכן. הבדלי הגבהים בכבישים בין היציאה מהיישוב לבין כלי הרכב שמגיעים מכיוון מזרח אינם מאפשרים שדה ראייה תקין. קל וחומר כשמדובר בנהג או נהגת צעירים שיש להם רישיון כמה חודשים בלבד נקלעים למקום כזה בסיטואציה כזאת".

 

הדוד אמר עוד כי "אין ספק שיש פה את אפקט הלחץ של בחורה צעירה שגם רואה משאית מתקדמת מולה. אז נמסר שהיא אולי עצרה והמשיכה ועצרה אבל אני חושב שמעבר לזה גם הנושא של התשתית ושדה הראייה הוא גורם מכריע בתאונה הזו, ואני מקווה מאוד שמי שצריך, נתיבי ישראל או הגורמים שאחראים על הכבישים באזור יגרמו לכך שזו באמת אולי תהיה התאונה האחרונה בצומת הזה ובאזור הזה בכלל ושהתשתיות יאפשרו נסיעה יותר בטוחה, במיוחד לבני נוער חסרי ניסיון".

 

נועה שרי, תושבת שדה צבי שהתריעה כאמור על הסכנות בצומת, שחזרה ממכוניתה את הקשיים שעמם מתמודדים הנהגים שעוברים במקום. "יש ביציאה תמרור של 'תן זכות קדימה', וברגע שאתה

רוצה לפנות שמאלה אתה בעצם צריך לגלוש. לא רואים כלום, ויש לך 5-3 שניות להחליט אם אתה יוצא או לא יוצא, ואפשר לשים לב למהירות שנוסעים פה. זה מסלול קטלני שנגמר בתאונה טרגית לצערנו".

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "לפי יוזמת שר התחבורה, הממשלה אישרה את קידום תכנונו של הכביש לקראת הפיכתו לכביש בטוח ומודרני. חברת נתיבי ישראל תפעל לקידום הפרויקט, בהתאם ללוח הזמנים שנקבע".

 

מחברת נתיבי ישראל נמסר: "החברה משתתפת בצער המשפחות על אובדן יקירותיהן. מדי שנה קובעת ועדה בין-משרדית בראשות משרד התחבורה, משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים רשימה של קטעי דרך המוגדרים מוקדי סיכון שבהם יש צורך לבצע שיפורים בטיחותיים. צומת שדה צבי אינו נכלל ברשימה הזו. עם זאת, משרד התחבורה הודיע כי בכוונתו לקדם שדרוג של כביש זה, וחברת נתיבי ישראל תפעל מיד ליישום הנחיה זו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נדב שלו
ההרוגות אביב נחמיאס וסימור נחום
צילום: נדב שלו
מומלצים