שתף קטע נבחר
צילום: AFP

סיטרואן מהארי חוזרת - והיא חשמלית

מכונית הבאגי הייחודית של סיטרואן משנות ה-60 עושה קאמבק כמכונית חשמלית עירונית עם טווח של עד 200 ק"מ - אבל בינתיים בלי תוכניות לשיווק בישראל

סיטרואן חשפה את האי-מהארי (E-Mehari), מכונית עירונית חשמלית לארבעה נוסעים. היא מחזירה לחיים את השם מהארי ששימש בין 1968 ל-1988 את מכונית הבאגי הקלאסית של סיטרואן, שהייתה מבוססת באותם ימים על מכלולי הדה-שבו. עם זאת, את העיצוב היא מקבלת דווקא מהקקטוס המודרני, רכב הפנאי שנמכר גם בישראל.

 

 

הפעם, האי-מהארי תוכננה בסיוע יצרנית המכוניות החשמליות בולורה (Bollore), ומבוססת על דגם הבלוסאמר (Bluesummer, קיץ כחול) שחשפה לפני מספר חודשים. שתי המכוניות ייוצרו יחד על-ידי קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן) בצרפת, כחלק מהסכם שיתוף פעולה בין היצרניות הצרפתיות. האי-מהארי מחליפה את שיתוף הפעולה הקודם של סיטרואן בתחום החשמליות, שהוליד את סיטרואן סי-זירו - אחות תאומה של מיצובישי i-MiEV.

 

 

החשמלית החדשה של סיטרואן גדולה מעבר - עם אורך כולל של 381 ס"מ, רוחב של 187 ס"מ (כולל מראות כפי הנראה) וגובה של 167 ס"מ. למכונית נפח תא מטען של 200 ליטר. בדומה למהארי הקלאסית, הדגם החדש מציע מרכב פתוח עם אפשרות להתקנת גג בד, אך בשלב זה לא מציעה דלתות סגורות עם חלונות. המרכב מיוצר מפלסטיק, מה שמסייע לחסוך במשקל ולטענת סיטרואן גם ימנע נזקי חנייה קלים (דוגמת פגיעת דלת מרכב ליד).


 

האי-מהארי מצוידת במצברי ליתיום-פולימר בעלי קיבולת של 30 קילו-וואט שעה, ובמנוע חשמלי המספק 47 כ"ס. זה מספיק למהירות מרבית של 110 קמ"ש ולטווח נסיעה בין טעינות של 200 ק"מ - בנהיגה עירונית. נסיעה במהירויות בינעירוניות מורידה את הטווח ל-100 ק"מ בלבד, אך האי-מהארי ממילא אינה מיועדת לנסיעות מסוג זה.


 

על-פי סיטרואן, החשמלית החדשה תדרוש זמן הטענה מ-0 ל-100 אחוזי טעינה של שמונה שעות באמצעות מטען 16 אמפר - למשל בעמדות טעינה ציבוריות. טעינה משקע ביתי (10 אמפר) שאינה מותרת בישראל מתוקף תקנות הטעינה המנוהלת שהונהגו בימי פרויקט "בטר פלייס" הכושל, תארוך עד 13 שעות.


 

שיווק האי-מהארי בצרפת יחל באביב 2016. מחיר הדגם החדש לא פורסם. מחברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, נמסר כי המכונית מיועדת תחילה לצרפת, ונכון לעתה אין תוכניות לשיווקה אצלנו. עם זאת, ביבואנית מעוניינים בכך והסבירו כי הם ממתינים להרחבת הייצור לטובת שיווק מחוץ לצרפת, אז הנושא ייבחן בשנית.

 

האחות התאומה: בולורה בלוסאמר ()
האחות התאומה: בולורה בלוסאמר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
סיטרואן מהארי (מימין) והאי-מהארי החדשה
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים