שתף קטע נבחר

ההזדמנות הישראלית באסיה - יצוא קוסמטיקה

כ-80% מהשוק הסיני בתחום מוצרי הקוסמטיקה מיובא מהמערב. מיליוני המתעשרים החדשים בסין אינם סומכים על התוצרת המקומית ועבור החברות הישראליות מדובר במכרה זהב. "כאן אומרים לנו אתם מישראל אז בואו נעשה עסקים", אומר מנכ"ל חברת מורז מתערוכת הקוסמטיקה הגדולה באסיה

לא במקרה הפכו הכלכלות האסייתיות לתפוח אדמה לוהט שמרכז סביבו הזדמנויות כלכליות לחברות מכל העולם. איך זה קרה? תודה ששאלתם! 430 מיליארדרים, לא פחות מ-3.6 מיליון מיליונרים ועוד עשרות מיליוני מתעשרים חדשים חיים היום בסין, וזו כנראה רק ההתחלה.

 

אך למרות שאת הכסף הגדול הסינים עשו בארצם, מסתבר שהם מעדיפים להוציא אותו על מוצרי יוקרה מיובאים מהמערב. מספיק לראות את חנויות הענק של מותגי העל כדוגמת שאנל, לואי ויטון ופראדה במרכזי הערים הגדולות, מלאות בקונים, כדי להבין שהסינים יודעים על מה כדאי להם להוציא את כספם.

 

לכתבות נוספות בנושא:

כך מוכרים הישראלים ציוד רפואי לכל העולם

"כשהיצוא הישראלי גדל - כולנו מרוויחים"

 

מי שנהנה מכך ונחשב לאחד מהשווקים החמים ביותר באסיה בשנים האחרונות, הוא שוק הקוסמטיקה. 80% מהשוק הסיני בתחום מוצרי הקוסמטיקה מיובא - ובעיקר של המותגים הבינלאומיים.

 

ההזדמנות הישראלית באסיה - קוסמטיקה

תערוכת "קוסמופורף אסיה" שהתקיימה בהונג קונג בחודש שעבר - זו השנה ה-20, היא ההוכחה לחדירת המותגים הבינלאומיים למזרח הרחוק. התערוכה בתחום הקוסמטיקה, הטואלטיקה, המכשור הרפואי והאריזה שהחלה באולם תצוגה אחד, עם מציגים ומבקרים מאסיה בלבד, הפכה בתוך שני עשורים לתערוכת ענק בשטח של 81,500 מ"ר, עשרה אולמות תצוגה, עשרות אלפי מבקרים, אלפי מציגים מכל העולם - בהם גם חברות ישראליות רבות. כיום היא נחשבת לחשובה ביבשת האסייתית ולחלון הראווה עבור כל היבטי תעשיית הקוסמטיקה והיופי. ואיך לא, גם להזדמנות ישראלית להגדלת הייצוא לשוק המתפתח.

הביתן הישראלי בתערוכת הקוסמטיקה Cosmoprof Asia  (צילום: מורז) (צילום: מורז)
הביתן הישראלי בתערוכת הקוסמטיקה Cosmoprof Asia (צילום: מורז)

13 חברות ישראליות ביניהם, כ.צ.ט , קמדיס, טב טק, דן-מור, ספא קוסמטיקה, מורז צמחי מרפא, פאר פארם, ג'נוריס, סוד הנעורים ועוד, הגיעו השנה במסגרת הביתן הלאומי שהקים מכון היצוא בשיתוף מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה. המטרה כמובן לקדם את תעשיית הקוסמטיקה הישראלית בבמות הבינלאומיות המרכזיות ביותר ובינתיים זה עובד. כ-63 אלף מבקרים מ-119 מדינות ביקרו בתערוכה - עלייה של 5.5% מהשנה שעברה והביתן הישראלי נהנה ממאות פגישות, קשרים חדשים וסגירות עם רשתות, חברות ענק, סוכנים וקניינים רבים - ולא רק מהמזרח הרחוק.

 

"שווקי הקוסמטיקה באסיה מתפתחים וגדלים. השווקים באסיה פתוחים למותגים בינלאומיים חדשים ולכן טמון בהם פוטנציאל עסקי גדול והזדמנויות רחבות לחברות הישראליות", אומרת ניצן פייקוב מנהלת ענף קוסמטיקה, טואלטיקה ואריזה במכון הייצוא. "לתעשיית הקוסמטיקה הישראלית ולמוצריה יש מוניטין טוב בזכות משאבי הטבע הייחודיים הארץ ישראליים דוגמת ים המלח, צמחי המדבר והגליל ועוד, המשמשים לייצור מוצרים חדשניים ואיכותיים, אשר זוכים להערכה רבה ולביקוש גובר והולך", היא מבהירה בגאווה ישראלית.

  

היצוא הישראלי בתחום הקוסמטיקה והטואלטיקה הסתכם בשנת 2014 בכ-609 מיליון דולר, כאשר היצוא לאסיה היווה בסך הכול כ-11% מסך היצוא הכללי. אך לדברי פייקוב, השוק האסייתי אמור לצמוח בשנים הבאות באופן משמעותי.

"לתעשייה הישראלית יש מוניטין טוב באסיה". מבקרים בביתן הישראלי מצלמים את מוצרי חברת מורז (צילום: מורז) (צילום: מורז)
"לתעשייה הישראלית יש מוניטין טוב באסיה". מבקרים בביתן הישראלי מצלמים את מוצרי חברת מורז(צילום: מורז)

"ההזדמנויות באסיה אף הביאו לכך שחברות ישראליות רבות זונחות את שווקי אירופה המסורתיים ומחפשות שווקים חדשים במזרח הרחוק", היא מציינת. "מכון היצוא בשיתוף פעולה עם מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה עוזרים להן לחדור לשווקי אסיה ולהתגבר על חסמים שונים: רגולציה על מוצרי קוסמטיקה, שיווק המוצרים, מציאת שותפים עסקיים מתאימים, ייעוץ בסמינרים שונים והתאמת המוצר. סין היום נחשבת לשוק השלישי בגודלו בעולם אחרי אירופה וארה"ב, ולכן לחברות הישראליות יש הזדמנות עסקית גדולה יותר. השנה אף נקים ביתן לאומי בתערוכת 'צ'יינה ביוטי' שתתקיים במהלך 2016 וזו תהיה הפעם הראשונה שלנו בתערוכה בסין", מוסיפה.

 

כשרואים פה "מייד אין יזראל" זה מתקבל בברכה

עופר מור, מנכ"ל חברת מורז - חברה ישראלית המתמחה בפיתוח ובייצור מוצרים פרא-רפואיים וקוסמטיים, לטיפול וטיפוח העור, המבוססים על תמציות צמחי מרפא, מציין, כי זו השנה העשירית שלו בתערוכה. "אנחנו קבוצת חברות איכותיות וטובות שמקפידות להיות שם כל שנה לצד חברות חדשות", הוא מספר. "יש גרעין ותיק תחת הכנפיים של מכון היצוא ולוגו ישראל. אחד הדברים הכיפיים בלהציג ב'קוסמופורף' זה לראות את ההבדל בין אירופה לאסיה. פה כשרואים "מייד אין יזראל" זה מתקבל בברכה. הם מאוד מעריכים את המוח היהודי, החוכמה היהודית והם רואים את התוצרת הישראלית כתוצרת ראויה ויוקרתית", מבהיר מור.  

"מורז מייצרת קוסמטיקה טיפולית מצמחים ועבורם זה מקור לחכמה ולהערכה. המוצרים שלנו אפילו נמצאים בבתי חולים מסורתיים בטייוואן. כאן אתה רואה שרוצים אותך ואף אחד לא מנסה להסתיר איפה זה מיוצר - בתוך הקו הירוק או לא, בשטחים או לא. זו הגאווה שלנו. אומרים לנו 'אתם מישראל אז בואו נעשה עסקים'. ממש תענוג".

 

מורז מייצאת היום ל-12 מדינות ברחבי העולם ובשנה האחרונה אף פתחה חברת בת בארה"ב לשיווק בשוק המקומי. אולם למרות זאת מציין מור כי השוק האסיאתי מהווה כיום נתח משמעותי מהיצוא הכולל של החברה. "אנחנו פעילים בשווקי אסיה מ-2006 ובאופן רציני יותר מ-2009. מוצרים שלנו קיבלו רישיונות ביפן, בקוריאה וגם בסין לאחר שנתיים של עבודה סיזיפית כדי לזכות ברישוי, אבל היום אנחנו רואים את הפירות. 50% ממחזור היצוא שלנו זה לאסיה".

 

השוק באסיה עקף במכירות את אירופה

חברה נוספת שהציגה בביתן הלאומי בתערוכה, היא חברת טב-טק המייצרת מערכות JetPeel - מכשור אסתטי לתעשיית היופי, ומייצאת למדינות רבות בכל רחבי העולם. "היום אפשר לומר: סין הפכה לאחד השווקים האסטרטגיים שלנו", אומר מיכאל ליאג'ין, מנהל פיתוח עסקי של החברה.

 

"יותר מ-90% מהייצור שלנו אנחנו מיצאים, כאשר השווקים העיקריים שלנו הם אירופה וארה"ב. אבל בשנים האחרונות אנו חווים צמיחה חזקה מאוד באסיה ובמיוחד בדרום קוריאה ובסין. השוק האסיאתי עקף במכירות את שאר השווקים שלנו, למרות שההיקפים באירופה לא ירדו וזה משהו מטורף מה שקורה שם", מוסיף.

מיכאל ליאגין עם חברת טב-טק בביתן הלאומי (צילום: טבטק) (צילום: טבטק)
מיכאל ליאגין עם חברת טב-טק בביתן הלאומי(צילום: טבטק)

טב-טק מייצרת מכשור שמחליף את המחטים איתם משתמשים ברפואה אסטטית באמצעות שימוש טכנולוגי במנוע סילוני. זרם אוויר סילוני שנע במהירות גבוהה חודר את השכבות הראשונות של העור ומחדיר טיפות מיקרוסקופיות של החומר הדרוש כגון חומצה היאלורונית ללא כלי פולשני ללא כאב.

 

לא ניסו להעתיק או לחקות את המערכת שלכם במזרח?

"כן. ניסו. יש המון חיקויים בסין וקוריאה אבל הרופאים המקומיים מעדיפים לקחת את המערכת שלנו למרות שהיא הרבה יותר יקרה, משום שהיא עובדת הכי טוב".

זרם אוויר סילוני. הטכנולוגיה של טב-טק (צילום: טבטק) (צילום: טבטק)
זרם אוויר סילוני. הטכנולוגיה של טב-טק(צילום: טבטק)

ליאג'ין מציין כי זו אינה התערוכה היחידה אליה מגיעה החברה. "אנחנו משתפים פעולה עם מכון היצוא כבר כמה שנים ברצף לא רק בקוסמופורף אלא גם בתערוכת מדיקה, מכיוון שקהל הלקוחות שלנו מעורב. יש לנו גם רופאים וגם מתחום האסתטיקה והקוסמטיקה. אני יכול להגיד שגם בשנה הבאה נשתתף בביתן הלאומי".

 

ג'יגי מעבדות קוסמטיקה, חברת הקוסמטיקה המקצועית הישראלית השתתפה אף היא בתערוכת קוסמופרופ. החברה משתתפת בתערוכות קוסמטיקה מקצועיות מזה כ-15 שנה והודות למאמצי אינטנסיביים היא מייצאת מוצרים שפיתוחה שפותחו ויוצרו בישראל וגם יידע מקצועי למעל 40 מדינות ברחבי העולם. בתערוכה האחרונה חתמה החברה הסכמי התקשרות נציגים ממלזיה ומאינדונזיה והיא נמצאת במשא ומתן מתקדם לסגירת הסכם שיתוף פעולה עם נציגים מהודו.

 

"היה מדהים", מסכמת מיכל גילן פאיאנס מנהלת שיווק של חברת דן מור. החברה מייצרת מגבונים לחים לשימושים קוסמטיים ובשמים לדטרגנטים ומשתתפת בעשור האחרון בתערוכת קוסמופורף, באסיה וגם במקבילתה בבולוניה שבאיטליה במסגרת הביתן הלאומי. "באסיה לא מתעניינים בפוליטיקה הישראלית ויש שם טוב לישראל", מציינת.

 

"הגיעו אלינו בתערוכה כמות אדירה של מבקרים ועכשיו אנחנו ממשיכים את הקשר. ייקח זמן עד שדברים יתבשלו אבל זה יקרה. חשוב שנשקיע ביצוא הישראלי. כשנכנס כסף חדש מחו"ל לישראל כולנו מרוויחים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
80% משוק הקומטיקה באסיה מיובא
צילום: AFP
צילום: מורז
הביתן בישראלי בתערוכת קוסמופורף
צילום: מורז
צילום: מורז
עופר מור, מנכ"ל מורז
צילום: מורז
צילום: יח"צ
מיכל גילן פאיאנס
צילום: יח"צ
מומלצים