שתף קטע נבחר

הזנחה מתמשכת: עובש ונזילות בדירות עמידר

קשישים נזקקים וניצולי שואה נאלצים להתמודד עם נזילות מתקרת בתיהם בדיור הציבורי בכפר סבא. עובש ורטיבות מצטברים במשך חודשים, ולטענתם "עמידר לא עושה דבר". בחברה הממשלתית טוענים: "הכול מוכר ומטופל"

 

 

קשישים המתגוררים בבית דיור מוגן בכפר סבא, שמפעילה החברה הממשלתית לדיור הציבורי "עמידר", מתלוננים על נזילות, רטיבות, עובש ובעיות חשמל הנמשכים כבר כמה חודשים בדירות רבות בבניין שמאכלס עשרות דיירים. מדובר בקשישים נזקקים שרובם עלו לישראל ממדינות חבר העמים, חלקם ניצולי שואה, שזוכים לסיוע במגורים מהמדינה נוכח מצבם.  

 

לדברי כמה מהם, למרות תלונות חוזרות ונשנות לעמידר במשך חודשים הליקויים לא תוקנו. "אנחנו סובלים אבל לאיש לא אכפת", אמר ניצול שואה בן 91. יותר מ-20 דיירים דיווחו על הבעיות. 

 

  

לפחות באחד המקרים ה"טיפול" של החברה המשכנת כלל ניתוק מזרם החשמל למשך כמה ימים. מיכאל, נכדה של לוסיאנה דימשיץ בת ה-78, שבדירתה נותק החשמל, סיפר ל-ynet כי בדירתה התגלו נזילות ורטיבות כבר בחודש אוקטובר, אך הן לא תוקנו גם לאחר כמה פניות.

 

לדבריו, השבוע הנזילות החמירו ולמקום נשלח טכנאי של עמידר. "הגיע נציג, ניתק לה את החשמל והלך. כשבאנו הרמנו את הפקקים חלקית כדי שאיכשהו היא תוכל לחיות, אבל יש נזילות בכל הבית, ורטיבות. הגיע שוב פעם טכנאי וניתק לה את התנור והכיריים. עכשיו היא גם לא יכולה להכין שום דבר לאכול! כל הפניות לעמידר נתקלות בחומה. אף אחד לא עושה שום דבר". 

טסלר. "לאף אחד לא אכפת" (צילום:  מיכאל רייפמן) (צילום:  מיכאל רייפמן)
טסלר. "לאף אחד לא אכפת"(צילום: מיכאל רייפמן)

 (צילום:  מיכאל רייפמן) (צילום:  מיכאל רייפמן)
(צילום: מיכאל רייפמן)

מים נוזלים מתקרת הדירה. הדיור הציבורי בכפר סבא  (צילום:  מיכאל רייפמן) (צילום:  מיכאל רייפמן)
מים נוזלים מתקרת הדירה. הדיור הציבורי בכפר סבא (צילום: מיכאל רייפמן)
 

בעמידר טוענים כי הוצע לדימשיץ לעבור לדירה אחרת במבנה, אך לדברי הנכד, מדובר בדירה ריקה מריהוט ולא נקייה. הוא הוסיף כי על פי ההצעה על סבתו היה "להעביר" את תכולת דירתה בעצמה.  

 

פיליפ טסלר, ניצול שואה בן 91, מתגור אף הוא בבניין. אצלו בעיות הרטיבות, העובש והנזילות נמשכות כבר חודשים. "פנינו הרבה פעמים אבל לא פתרו את הבעיה. אנחנו סובלים ולאיש לא אכפת", אמר. 

 

לדברי דיירת אחרת, "הליקויים כוללים עובש, לחות ופטריות. אנחנו חיים בתנאים לא טובים. התלוננו שוב ושוב אבל לא נעשה דבר", הדגישה.  

 

מחברת עמידר נמסר בתגובה: "המקרה מוכר ומטופל באופן אישי על ידי מנהל הסניף המקומי. מאחר שהרטיבות נמצאת בגג המבנה, תיקון מסיבי דורש אישור תקציבי במשרד הבינוי והשיכון. ללקוחה הוצע לעבור לדירה אחרת עד לסיום התיקונים, אך היא סירבה".

 

עוד הודיעו כי אנשי מקצוע נשלחים לבצע תיקונים במבנה ומשרד השיכון מעורב אף הוא בעניין. "עמידר תעשה כל שבאפשרותה על מנת לספק פתרון מהיר".

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  מיכאל רייפמן
הזנחה בדיור הציבורי
צילום: מיכאל רייפמן
מומלצים