שתף קטע נבחר

היום: הנהלת נמל חיפה תובעת את העובדים

ביה"ד לעבודה ידון בתביעה של נמל חיפה נגד העובדים בטענה לביזיון ביה"ד. בתביעה נטען כי העובדים נוקטים בשביתה איטלקית והתפוקות נמוכות מהממוצע. הוועד: "לא מבינים על מה הבהלה, התפוקות גבוהות"

הנהלת נמל חיפה נגד העובדים: בית הדין האזורי לעבודה בחיפה ידון היום (א') בבוקר בתביעה שהגישה הנהלת נמל חיפה נגד עובדי הנמל וועד הטרנספורט, בטענה לביזיון בית הדין. ההנהלה טוענת בתביעה כי למרות סיכומים קודמים, להם ניתן תוקף של פסק דין, נוקטים העובדים בשבועות האחרונים ב"שביתה איטלקית"; והתפוקות בפריקה והעמסת מכולות נמוכות מהממוצע - בעיקר בקווים הרווחיים.

 

הנהלת נמל חיפה תגיש תביעות אישיות נגד עובדים

לשכת הספנות הישראלית: "מנהל נמל חיפה ראוי להמשיך בתפקידו"

 

לדברי הנהלת הנמל, בחלק מהמקרים בשל התפוקות הנמוכות עזבו אוניות את הנמל מבלי לפרוק את הסחורה. מוועד העובדים נמסר בתגובה כי התפוקות גבוהות ורגילות, וכי הנהלת הנמל פועלת נגד העובדים מסיבות אישיות של המנכ"ל, שעמד באחרונה לפני הדחה.

 

מהבקשה שהגישה הנהלת הנמל עולה כי העיצומים החלו כבר בשבוע האחרון של חודש דצמבר. לדברי ההנהלה, למרות הצהרות העובדים בבית הדין כי "יקיימו עבודה סדירה ולא ינקטו צעדים ארגוניים", נוקטים העובדים "עיצומים פראיים", כהגדרת הנהלת הנמל.

 

עוד מוסיפים בתביעה כי "במסגרת זו הם מורידים במכוון את תפוקת העבודה התפעולית בקווים הגלובליים... העיצומים הפראיים אינם אלא שלב נוסף בהתנהגותם הביריונית של העובדים, שאין לה אח ורע ביחסי העבודה. מדובר בפעולה ארגונית מתוכננת ומתואמת בין העובדים, שכל תכליתה חתירה תחת עקרונות היסוד של מערכת המשפט, הפרת צווים שיפוטיים, זלזול וביזוי מערכת המשפט, וכל זאת תוך גרימת נזק אדיר, כספי ותדמיתי, לנמל חיפה, ללקוחותיו ולמדינה".

נמל חיפה (באדיבות נמל חיפה) (באדיבות נמל חיפה)
נמל חיפה(באדיבות נמל חיפה)

באופן חריג הגישה הנהלת הנמל את התביעה לא רק כלפי ההסתדרות, הוועד ואנשיו, אלא גם כלפי כמה עשרות מעובדי הטרנספורט, שלדבריה אחראים לתפוקות הנמוכות. לבקשה מצורפים שמות העובדים וכן טבלאות בהן מתואר כיצד ירד קצב עבודתם מהשבוע האחרון של דצמבר ועד עכשיו בעשרות אחוזים. בהנהלה מבקשים לקנוס כל אחד מהעובדים ב-1,000 שקלים ואת הנתבעים האחרים, מההסתדרות ומוועד העובדים, בסכום של 25 אלף שקלים.

 

עוד הם מבקשים כי בית המשפט ייתן צו שייאכוף על העובדים לחזור לעבודה סדירה, ויקנוס אותם ב-1,000 שקלים על כל שעה של עיכוב ביישום הצו. "היה וההפרה תימשך גם למשמרת העוקבת לאחר מתן הצו... יוגדל הקנס המוטל על כל אחד מהמשיבים לסך של 2,500 שקלים לכל שעה של הפרה".

 

בבקשה מצוין כי מספר הפעולות הממוצע בקו המים עמד לפני העיצומים על 180 פעולות למשמרת, וברציף הכרמל אף על 230 פעולות. בשבוע האחרון של דצמבר ירד מספר הפעולות לממוצע של 167 פעולות למשמרת, ובשבועיים האחרונים הוא עומד על 156 בלבד. ב-10 הקווים הגדולים הפוקדים את הנמל - שהפעילות בהם מהווה כמחצית מפעילותו - נרשמו ירידות של 21%-17% בתפוקות.

 

העובדים: "יש תפוקות גבוהות ויפות"

יו"ר ועד עובדי הטרנספורט, מאיר תורג'מן, טען בתגובה כי מנכ"ל הנמל, מנדי זלצמן, מנסה להסיט את האש מניסיון הדחתו - לעבר העובדים. "מנכ"ל הנמל הרגיש שראשו בסכנה, ומאז הוא עושה ככל שניתן על מנת להקריב את ועד טרנספורט במאבקו וניסיון הדחתו. זה מנכ"ל שלא ראוי להישאר כמנכ"ל נמל חיפה", טען, "והיה טוב לכולם אם היה מודיע על סיום תפקידו".

 

לדברי תורג'מן, בנמל חיפה לא מתקיימים עיצומים. "בתקופה האחרונה היו מספר מקרים שבהם ועד העובדים הגיעו לבית הדין בגלל תלונות של ההנהלה. הוכחנו מעל לכל ספק שההגעה לבית הדין הייתה בגלל שהמוסך - הגוף שאמור לתת שירות לקו המים ולעובדי התפעול - עבד לפי הסכמים ישנים, עם צוות אחד בלבד, שנותן שירות ל-15 מנופים בקו המים. ההסכם עמם הוא משנת 2001 ומתאים לנמל מיושן, וזו הסיבה שבמשך תקופה מסוימת התפעול נפגע בשל רמת השירות.

 

"במשך 4 שנים מנסים להגיע להסכם עם המוסך בנמל חיפה, וכאשר הגיעו להסכם, הנהלת החברה לא יכולה להעביר את ההסכם באוצר וברשות החברות הממשלתיות. מי שפגע בתקופה הזו בתפקוד של הנמל זו ההנהלה", האשים תורג'מן. "בדיון האחרון בבית הדין התחייבו לתת כתף עד ה-1 בפברואר על מנת לקדם את העבודה בנמל חיפה וכך אנחנו עושים. אין לנו מושג על מה הבהלה. יש תפוקות גבוהות ויפות".


פורסם לראשונה 16/01/2016 19:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ורג' גינסברג
נמל חיפה
צילום: ג'ורג' גינסברג
מומלצים