שתף קטע נבחר

מי ינהל למשטרה משברים ב-800 אלף שקל בשנה?

במשטרה ביקשו להקצות את הסכום לטובת משרד חיצוני שיעניק שירותי ייעוץ אסטרטגי ותקשורתי שיתאימו את הארגון לעולם המודרני, בדגש על רשתות חברתיות. המשרדים המועמדים כבר נבחרו

המשטרה תשלם 800 אלף שקל לשנה עבור שירותי ייעוץ אסטרטגי ותקשורתי, כחלק מהשינוי התפישתי שמנסה להחדיר לארגון המפכ"ל החדש רב-ניצב רוני אלשיך. כך עולה ממסמך של החשב הכללי של המשרד האוצר שהגיע ליד ynet, ובו נכתב כי את השירות יספקו אחד מהארבעה שנבחרו בהליך פנימי: יובל פלג, טל גולדפינגר, ספוט תקשורת ובועז ליברמן. "זו התאמה לעולם המודרני", הסבירו במשטרה.  

 

המפכ"ל אלשיך. בחירה פנימית של ספקים (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
המפכ"ל אלשיך. בחירה פנימית של ספקים(צילום: אלעד גרשגורן)

  

רק בשבוע שעבר נודע כי דוברת משרד האוצר מירב לפידות מונתה לדוברת המשטרה, וכעת ממשיך המפכ"ל את תוכנת אמו"ן (אסטרטגיית מניעה ומיקוד ניהולי) כרעיון המסדר של המשטרה לשנים הקרובות. תוכנית זו בעלת חשיבות רבה למשטרת ישראל. "כחלק מתוכנית זו ובכדי להתמודד עם אתגרי התקשורת, החליט המפכ"ל לבחון את מערך הדוברות המשטרתית ולהתאימו לעולם התקשורת המודרני ולצרכים המשתנים של המשטרה במטרה לקבוע מתודולוגיה תקשורתית בעולם הניו מדיה אשר תתרום לתדמית המשטרה כלפי פנים וחוץ", נכתב במסמך.

 

על פי נימוקי הבקשה, "פעילות היועץ תכלול ניהול אסטרטגיה תקשורתית והטמעתה, ביצוע דוברות חוץ ופנים, ניהול משברים ובעיקר עיסוק בניו-מדיה בדגש על מדיה חברתית. בהמשך צוין כי בחוות דעת של יועץ המפכ"ל מהחודש שעבר הובהר כי לאור מכלול הדרישות, "יש צורך בידע וכישורים ייחודיים בעיקר בנושא גיבוש האסטרטגיה התדמיתית וניהול משברים, שאינם חלק מהתמקצעות של שוטרי מערך הדוברות הקיים במשטרה. משכך, יש צורך בהתקשרות עם גוף יעוץ חיצוני אשר בידיו הידע והניסיון המקצועי הדרוש".

 

עוד צוין בנימוקים כי כחלק מההתקשרות עם היועץ תופעל תוכנית בקשה על פעילות היועץ באמצעות מחקרי מדיה שיבחנו את אופן חשיפת המשטרה בתקשורת וברשתות החברתיות לפני במהלך ובסוף תקופת ההתקשרות.

 

הנימוק לעריכת הליך תחרותי בין מספר ספקים ולא מכרז פומבי הוא בשל הרגישות שבעבודת המשטרה. "מגוף כזה נדרשים יחסי

 אמון מיוחדים הן בשל מהות הנושאים שיובאו לידיעתו בשגרה ובמצבי משבר והן לאור ממשקי העבודה הנדרשים עם פיקוד המשטרה ובעיקר עם המפכ"ל", נכתב בנימוקים לביצוע הליך תחרותי.

 

בחירת משרד יחסי ציבור הוא צעד נוסף בשורה של החלטות שקיבל המפכ"ל החדש. בין היתר, עם כניסת לתפקיד, ניתנה הוראה להשמיט שמות יחידות המשטרה ומחוזות מההודעות הרשמיות של דוברות המשטרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
רב-ניצב אלשיך
צילום: גיל יוחנן
מומלצים