שתף קטע נבחר

"כששמעתי שנסע כמו מטורף ידעתי שזה הוא"

"לא שם לבו לתנאי הדרך ולא שמר מרחק". עיון בכתב אישום מתאונה שבה היה מעורב נהג האוטובוס ב-2013 מלמד כי הכתובת הייתה על הקיר. נוסע שנסע איתו בעבר: "כבר אז בירידה של הקסטל הבנתי שנפלתי על נהג מטורף"

נהג האוטובוס שעל פי החשד נהג ברשלנות והוביל למותם של שישה נוסעים אתמול (א') הורשע באחריות לתאונה כמעט זהה בקו 402 לפני שלוש שנים. בשנת 2013, בדרך מבני ברק לירושלים, גרם חיים ביטון לפציעתם של 18 מנוסעי האוטובוס כשפגע במשאית שנסעה לפניו.

 

בתאונה הלילה נהרגו לאה מלמוד (61), אהרון מרדכי (18), יעקב חשין (27), ישראל וינברג (26), חנה פרנקל (23) ולוי יצחק אמדדי (17). בכתב האישום שהוגש נגד ביטון ב-2014 נטען כי "בתאריך 26 בדצמבר 2013 סמוך לשעה 1 בלילה, נהג הנאשם באוטובוס מסוג מאן ונסע בכביש 1 מכיוון בני ברק לירושלים, בעקבות משאית וולבו פול טריילר הנהוגה בידי עביס גאלב".

 

הרוגים בתאונה: חנה פרנקל, לוי יצחק אדדי, ישראל וינברג, יעקב חשין (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
הרוגים בתאונה: חנה פרנקל, לוי יצחק אדדי, ישראל וינברג, יעקב חשין(צילום: יריב כץ)

 
 

האוטובוס לאחר התאונה ()
האוטובוס לאחר התאונה
 

כתב האישום ()
כתב האישום

 

בהמשך נכתב כי "בהגיע הנאשם בסמוך לחוות שער הגיא נהג הנאשם ברשלנות כאשר לא הבחין כי הרכב לפניו מאט, ופגע בחזית אחור ברכב המעורב שלפניו. רשלנותו של הנאשם מתבטאת בכך שלא שם לבו לתנאי הדרך, לא שמר מרחק מהרכב שלפניו, וכתוצאה מכך גרם לתאונת דרכים שבה נחבלו 18 מנוסעי האוטובוס שבו נהג הנאשם וכלי הרכב המעורבים ניזוקו".

 

במסגרת הסדר טיעון הודה ביטון בכתב אישום מתוקן ובו הורשע בעבירות של אי שמירת מרווח, נהיגה בחוסר זהירות והתנהגות הגורמת לנזק. שופט בית המשפט בירושלים אביטל חן גזר עליו עונש של 120 שעות לטובת הציבור, 45 יום פסילה בפועל, שלושה חודשי פסילה על תנאי וקנס כספי בסך 500 שקלים.

 

ב17 בספטמבר 2015, לפני פחות משלושה חודשים, סיים ביטון לרצות את עונש השעות לטובת הציבור שהוטלו עליו. מסיכום שהוגש לבית המשפט לתעבורה עולה כי ביטון ביצע את השעות במסגרת "עזר מציון" שם השגיח על חולים בשעות הלילה. בהערכת הארגון נכתב כי "היה אחראי ונעים".

 

בתוך כך, אהרן רבינוביץ, עיתונאי ב"כיכר השבת", פרסם הבוקר סטטוס בפייסבוק ובו סיפר על נסיעה מהעבר עם אותו נהג. בשיחה עם ynet אמר כי מדובר במחדל של אגד ושהכתובת הייתה על הקיר. "אני זוכר באחת הנסיעות איתו שבירידות מהקסטל הוא התחיל לנסוע כמו משוגע, נצמד לרכבים פרטיים אחרים בצורה מסוכנת מאוד. זה אוטובוס שלא עוצר מיד כמו פרייבט. בזמנו צילמתי בוידאו את הנסיעה כי הבנתי שאני נמצא בסיטואציה חריגה ואולי עוד אפגע ממנה. התחושה הייתה שכל רגע יהיה אסון.

 

בפוסט כתב: "ידעתי, פשוט ידעתי שזה הוא. ואיך ידעתי אתם שואלים. ובכן, רק בגלל ששמעתי שאחד הנוסעים אמר שהנהג נסע כמו מטורף. לא היה צריך יותר מזה. זה היה ברור כשמש.

הפוסט בפייסבוק: "ידעתי שזה הוא" ()
הפוסט בפייסבוק: "ידעתי שזה הוא"
 

"נתחיל מההתחלה: לפני מספר שנים עליתי לקו 402 מירושלים לבני ברק. כבר בירידה של הקסטל התחלתי להבין שנפלתי על נהג מטורף שמסכן את הנוסעים. הוא חתך רכבים מימין ומשמאל ונצמד כמו משוגע לרכבים לפניו. הוא לקח סיבובים חדים במהירות הזויה, בטח ביחס לאוטובוס.

 

"אז, עוד עם הגלאקסי 1 שלי, צילמתי את זה בווידאו. כמובן שברבות השנים זה נמחק ונעלם, אבל האירוע זכור לי כאילו קרה הרגע. גם בתוך בני ברק הוא נסע במהירות גבוהה, כך שאם ילד חס וחלילה יקפוץ לכביש הוא לא היה משאיר לו סיכוי. ירדתי בתחנה האחרונה ברחוב רבי עקיבא ולמרות שישבתי יחסית מאחור, הטרחתי את עצמי לדלת הקדמית רק בשביל להעיר לנהג המטורף. ממש לפני שירדתי אמרתי לו משהו כמו 'שמת לב שאתה נוסע כמו משוגע?'.

 

"אם אני זוכר נכון הוא לא הגיב אבל המבט היה של בוז מוחלט. כאילו רוצה לומר 'על מה אתה מדבר? זו הייתה נסיעה רגועה לחלוטין - חכה תראה איך זה מרגיש כשאני באמת נוסע כמו משוגע'.

 

"אתמול אני יושב במערכת 'כיכר השבת' וסוקר את אסון 402. איך שראיתי את הציטוט מאחד הנוסעים על כך שהנהג נסע כמו מטורף ידעתי. פשוט ידעתי. הרגשתי קצת אשם על כך שלא התלוננתי עליו וחבל, אולי זה כן היה משנה משהו. אבל כנראה שכך זה היה צריך לקרות. ולמרות זאת, חש צביטה על כך שאני לא עשיתי את ההשתדלות שלי ולא דיווחתי על המקרה.

 

"חברים, הכתובת הייתה על הקיר! חברת אגד צריכה לתת דין וחשבון מפורט על כך שנתנו לאדם כזה לנהוג. אני בטוח שאלפי, אם לא עשרות אלפי, הנוסעים בקו 402 שנסעו איתו ידעו כולם שמדובר בנהג מטורף. אני בטוח שיש תלונות רבות נגדו". כך כתב רבינוביץ בפוסט.

 

לדבריו, בנסיעה בעבר גם בתוך בני ברק הנהג ביטון נסע בפראות. "הוא לא הסתכל לצדדים וטס. לפני שירדתי בתחנה אחרונה, הערתי לו על הנסיעה והוא הסתכל עליי בזלזול, כאילו שאני לא נורמלי. אחרי כמה חודשים, שוב פגשתי אותו בקו 67 בתוך ירושלים, ושוב היה לי תאקל איתו. לא חשבתי שהוא יהיה בתוך קו עירוני ועכשיו אני מבין שזאת כנראה התקופה שהשעו אותו מנסיעות בין-עירוניות". רבינוביץ ציין כי לאורך כל הנסיעות איתו היה הנהג "עצבני וכועס, כל הזמן רב עם נוסעים ויצר אווירה לא טובה. כולם מכירים אותו, גם באגד, כי הוא נוסע כמו מטורף".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים