שתף קטע נבחר
 

קיה נירו, רכב פנאי היברידי. בישראל עוד השנה

קיה ניצלה את תערוכת שיקגו בכדי לחשוף את הנירו הסדרתי, וגם גרסת כלאיים נטענת משקע של האופטימה

קיה חשפה תמונות רשמיות של הנירו (Niro), מכונית הכלאיים הייעודית הראשונה של המותג. המכונית, שיריבתה העיקרית תהיה טויוטה פריוס, בוחרת בנוסחה חריגה - מרכב האצ'בק עם חמש דלתות ועיצוב דמוי-שטח, ובמילים אחרות - קיה תמצב את הנירו כקרוסאובר או רכב פנאי קומפקטי.

 

 

קיה נירו ()
קיה נירו

 

הנירו צפוי להגיע לישראל לקראת סוף שנת 2016, ברבעון הרביעי של השנה. אופטימה היברידית (בלי טעינה חיצונית) תשווק מעט קודם לכן, מתחילת המחצית השנייה של השנה. 

 

 

הנירו צפוי להיות ממוצב - מבחינת גודל ומחיר - בין הסול לספורטאז'. שיווקו צפוי להתחיל לקראת סוף השנה גם באירופה וארה"ב, וייתכן שביבואנית המותג לישראל ימצבו אותו כמתחרה לסוזוקי SX4, שנהנה מהצלחה נאה אצלנו.

 

קיה נירו ()
קיה נירו

קיה נירו ()
קיה נירו

 

לנירו מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם 103 כ"ס, ומנוע חשמלי שמספק 43 כ"ס. לרכב תיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת מצמד, והספק מרבי של 146 כ"ס. נתוני ביצועים לא פורסמו, אך קיה מעריכה כי תצרוכת הדלק הממוצעת תעמוד על 21.3 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה לפי התקן האמריקאי, נתון דומה לזה של הפריוס החדשה (22.1). נתון בתקן האירופי הרלוונטי לישראל עדיין לא פורסם. לנירו מצברי ליתיום-יון פולימר בעלי קיבולת של 1.56 קוט"ש, ואלו ייטענו מאנרגיית הבלימה או בעזרת מנוע הבנזין.

 

 

לצד הנירו, קיה חשפה גם את גרסת הפלאג-אין של האופטימה. דגם זה, שמאפשר טעינת המצברים משקע חיצוני, יציע טווח חשמלי של כ-43 ק"מ בלי בנזין. נכון לעתה נראה כי הסיכוי לראותו בישראל אינו גבוה - זאת משום שגרסאות מסוג זה בדרך-כלל יקרות יחסית, ובגלל מדיניות השקע המנוהל בקיימת בישראל. 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים