שתף קטע נבחר

משלוחים מהעתיד: שוק השילוח העולמי והקניות ברשת

השינויים הטכנולוגיים של השנים האחרונות הרחיקו אותנו מהקניון הקרוב לביתנו לעבר עולם שכולו קניות און ליין. כתוצאה מכך, ממציאים בעולם פתרונות חדשים ויצירתיים לגלי הקניות: פתיחת בתי מיון ייעודיים לחבילות, מסירה באמצעות מכונות אוטומטיות והפיכת תמונות מהאינסטגרם לגלויות דואר

בשיתוף דואר ישראל

 

העידן הטכנולוגי, שבו נוספת ומשתכללת, מדי יום, טכנולוגיה חדשה, צפוי להפוך פעולות שגרתיות שכולנו עושים, לנחלת העבר.

 

כך לדוגמה, אם בעבר נהגנו לצאת לקנות בגדים בקניון או ברחוב ראשי, הרי שהיום רבים מאיתנו מבצעים את כל הקניות שלהם באינטרנט בלי לצאת מהבית. דנית פלג, מעצבת אופנה, שהרצתה לאחרונה על במת TED, לקחה את הנושא צעד קדימה וכיום היא מדפיסה בביתה בגדים שהיא מעצבת.

 

הגעה לסניפי הבנק, למשל, הופכת עם השנים לפחות ופחות נפוצה. חלק ניכר מהפעולות הבנקאיות ניתן לעשות בלחיצת כפתור, או לכל היותר בשיחה עם מוקד שירות, וכיום מאפשרים בנקים רבים לסרוק צ'ק מכל סמארטפון ולהפקידו ישירות לחשבון במקום הגעה פיזית לסניף או לכספומט.

 

אם לא די בכך, גם ספריות הופכות לנדירות בנוף, שכן רובם המוחלט של הספרים, המאמרים האקדמיים וכתבי העת נסרקים או עולים אוטומטית לאינטרנט ומאגרי מידע מקוונים, וחוסכים את הצורך להגיע פיזית לספריות או לרכוש את הספרים בחנויות ייעודיות. גם הוצאות הספרים מכירות את המגמה, ואת הספר החדש של הארי פוטר, למשל, תוכלו לקנות במהדורה דיגיטלית.

החבילה שלכם בדיוק מוצנחת אליכם (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
החבילה שלכם בדיוק מוצנחת אליכם(צילום: shutterstock)
 

גם בתעשיות ובשירותים המסורתיים יותר החליטו לאמץ שינויים טכנולוגיים, ותחום הדואר והשילוח מאמץ פתרונות יצירתיים וחדשניים במטרה להתאים את השירותים לצרכי הלקוחות. בפינלנד לקוחות הדואר המקומי מקבלים לחשבון המייל שלהם חשבונות ומכתבים שהודפסו ונשלחו לביתם ואילו בשבדיה מפעיל הדואר שירות ייעודי שמאפשר משלוח של תמונות שצולמו בסלולר כגלויות.

 

חבילה 24/7

היום שבו החבילה שלכם תישלח אליכם אוטומטית מעצמה כנראה עוד רחוק, אבל כבר בקיץ הקרוב יוצבו מכונות אוטומטיות למסירת דואר בערים מרכזיות בארץ – שדרוג מהותי בשירותי דואר ישראל. לקוחות החברה יקבלו מסרון עם קוד שאותו יתבקשו להזין עם ההגעה למכונה, ולאסוף אותה בכל שעה שירצו.

 

במהלך השנה הקרובה יחלו בחברה גם לעקוב אחר שקי דואר לאורך כל תהליך השילוח (מרגע נחיתתה של החבילה בישראל ועד למסירתה ללקוח) בעזרת מערכת שתוקם ותתופעל על ידי חברת מוטורולה סולושנס.

 

בנוסף, בימים אלו ממש שוקדים על הקמת בית מיון ייעודי לחבילות שיפעל בנפרד מבית המיון כיום (שבו ממוינים חבילות ומכתבים יחדיו), כך שיתאפשר מיון מהיר של החבילה מרגע נחיתתה בישראל, תוך שימוש במכונות ייעודיות ומתקדמות, וחלוקה ישירה ללקוח.

 

כבר בשבועות הקרובים יושק שירות שליחויות חדש, שיאפשר ללקוח לקבל את החבילה על ידי שליח בכל כתובת שירצה בתוך ישראל. השירות אף יאפשר ללקוח לשנות את הכתובת המקורית שאליה החבילה נשלחה במקור, כך שיקבלה במקום המועדף עליו. בשלב הראשון יחל השירות לפעול בכ-40 ערים ובהמשך הוא יורחב בהדרגה לערים נוספות.

 

פתרונות טכנולוגיים אלו מצטרפים למסרונים הנשלחים ללקוחות כשחבילתם מגיעה לסניף וחוסכת מהם את ההמתנה להודעה הוורודה המסורתית (ולכן מומלץ לבקש כי השולח יציין את מספר הטלפון הנייד שלכם על גבי החבילה) וכן לאפשרות להזמין מראש תור ל-350 סניפי דואר ובכך לקבל שירות ללא המתנה.

 

זינוק במכירות

השירותים החדשים בתחום המשלוחים, לצד העלייה ההולכת וגוברת בהיקפי ההזמנות, מוכיחה כי הקניות המקוונות עוד רק בחיתוליהן. עליאקספרס פרסמה בסמוך לראש השנה הסיני (שצוין בשבוע שעבר) את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי שלפיהם חלה עלייה של 32% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והן הסתכמו ב-5.3 מיליארד דולר.

 

על פי תחזיותיה של ענקית הקניות, העלייה בהיקפי ההזמנות תימשך ולכן חברות השילוח ידרשו לעוד פתרונות יצירתיים, חדשניים ומקוריים שיאפשרו לכולנו להנות מהגלובליזציה, רמת המחירים הנמוכה ואפשרויות הקניות הקיימות כיום מבלי לצאת מהבית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
יותר ויותר חבילות מחו"ל = צורך בפתרונות מהירים ומדויקים
צילום: shutterstock
מומלצים