שתף קטע נבחר

המיתוג החדש של פרטנר: "כולם רואים שהלוגו מכוער"

עולם הפרסום חלוק בדעותיו לגבי הלוגו החדש שילווה את פרטנר. אודי פרידן, מבעלי ראובני פרידן, אמר לכלכליסט: "זו תעודת עניות שהמיתוג נעשה בחו"ל"

המיתוג החדש של חברת פרטנר מתקבל בתחושות מעורבות בקרב בכירי עולם הפרסום. מעטים מאוד מסכימים לענות מה הם חושבים על הלוגו והשפה המותגית החדשה של החברה. את הלוגו השנוי במחלוקת עיצבה החברה MetaDesign, שמעסיקה כיום כ־250 עובדים בשלוחות שונות מסביב לעולם, ביניהן בז'נבה, סן פרנסיסקו ובייג'ינג.

 

סניף של פרטנר ברעננה. "לוגו מכוער וקשה ליישום" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סניף של פרטנר ברעננה. "לוגו מכוער וקשה ליישום"(צילום: AFP)

מלבד אודי פרידן הבעלים של המשרד ראובני פרידן, שצייץ בטוויטר לפרסומאי יורם באומן "לוגו מכוער וקשה ליישום", שאר הקולגות לא ממהרים להביע את עמדתם בנושא. ראובן אדלר, הבעלים של אדלר חומסקי & ורשבסקי אמר כי התוצאה הסופית נראית לו "בסדר גמור". עינת יוזנט־רביד, מנכ"לית המשרד יהושע TBWA קטעה את השיחה באמצע. חן ענבר, הבעלים של ענבר מרחב, אמר "ממה שלפחות הצלחתי לראות - זו שפה שנראית לי מוזרה". עמית לבני מגיתם BBDO אמר "זו חברה שנקלעה למצוקה עם מותג חדש שנבנה לאורך שנים ועם הזמן המותג שלה נשחק. המקרה המצער עם פרשת מנכ"ל אורנג' הביא את החברה למצוקה. כל המהלך החדש נעשה מתוך אילוץ".

 

פרידן, בעלי משרד ראובני פרידן, מתח ביקורת חריפה על פרטנר. "אני חושב שזו תעודת עניות לפרטנר, שבמקום לתת לאחד משני משרדי הפרסום שלהם לעבוד על המיתוג והלוגו, הוציאו את זה לקבוצת עיצוב בינלאומית. לישראלים יש אהבה גדולה לשלם למשרדים מחו"ל במקום למשרדי הפרסום שלהם, וכשרואים את התוצאה זה מכעיס שבעתיים. הלוגו הזה מכוער, אין בו שום שיק או ערך שהייתי רואה לשם פרטנר. לא בצבעוניות ולא בטיפוגרפיה. יותר מזה, הקווים המשוכים משמאל ללוגו ומעלה יגרמו לבעיות כאשר ישימו את הלוגו בכל מיני מקומות, שני הקווים יגרמו ללוגו להופיע מאוד בקטן. אנשי מקצוע מבינים את זה, אני משוכנע שבאומן וגליקמן משוכנעים שהלוגו הזה מכוער ולא נכון ומטעמי פוליטיקלי קורקט הם לא יגידו מילה".

 

רמי יהודיחה, הבעלים של משרד הפרסום LEAD העביר ביקורת עניינית בנושא. "נעשתה עבודה טובה, הייתה שם הרבה מחשבה להתאים לפחות את רוח המותג ולנסות להנגיש אותו בעידן החדש לצרכנים עם כל המהפכות ששוק הסלולר עבר בנושא הצריכה. כל עולמות הצריכה של הלקוחות השתנו בשנים האחרונות. כשהמותג אורנג' נכנס לישראל הוא בידל את עצמו כבינלאומי בזמן שסלקום היה הישראלי ופלאפון היה הישראלי האחר. היה להם אתגר גדול משום שהמותג אורנג' נשען על בינלאומיות ואיכות. ממה שאני ראיתי הם התמודדו עם זה בצורה טובה ויצרו משהו שמצד אחד מתאים לרוח התקופה כי הוא מונגש, גמיש ועם פרזנטורים ישראלים, ומצד שני מגשר בין הבינלאומי של אורנג' לישראלי של פרטנר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים