שתף קטע נבחר

"הפניקס" טרטרה חולת טרשת נפוצה - וננזפה

שוב ושוב עיכבה חברת הביטוח תגמולים ללקוחה. בעקבות תביעה שהגישה קבע ביהמ"ש שהפניקס התנהלה שלא בתום לב. הפיצוי: כ-150 אלף שקל

בית משפט השלום בתל אביב קיבל לאחרונה תביעה שהגישה של חולת טרשת נפוצה שטענה לעוגמת נפש שנגרמה לה בעקבות עיכוב תשלומים מחברת הביטוח שלה, "הפניקס". השופטת יעל הניג קבעה שהחברה נהגה במבוטחת שלא בתום לב, והורתה לפצות אותה בכ-150 אלף שקל.

 

פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:

 

בתחילת 2005 רכשה התובעת פוליסת ביטוח חיים שכללה כיסוי על אובדן כושר עבודה. היא חתמה על הצהרת בריאות שלפיה היא לא סובלת ממחלות עצבים, הפרעות נפשיות וכאבי גב. כמה ימים לאחר כניסת הפוליסה לתוקף החלה התובעת לסבול מטשטוש ראייה ואובחנה כחולת טרשת נפוצה. היא פוטרה מעבודתה כמעצבת מולטימדיה ועבדה באופן חלקי ביותר מהבית כשמצבה אפשר זאת.

 

פניותיה לפניקס בבקשה לתגמולים נדחו בטענה שהסתירה את מחלתה כשחתמה על הצהרת הבריאות. בעקבות תביעה שהגישה חייה בית המשפט את החברה לשלם לה על התקופה שבין יולי 2005 עד אוקטובר 2006, למעט כמה חודשים בהם עבדה מהבית. אלא שהפניקס לא שעתה להוראה, והמובטחת הגישה תביעה נוספת לבית משפט השלום בתל אביב.

 

החברה טענה שיש לדחות את התביעה על הסף שכן היא מבררת את מצבה הרפואי העדכני של התובעת. ביוני 2010 ניתן פסק דין חלקי בהסכמת הצדדים, שבו חויבה הפניקס בתשלום תגמולים בסך של כ-300 אלף שקל, ומאותו מועד החלה לשלם את התגמולים כסדרם – כ-9,200 שקל בחודש.

 

בעקבות זאת תיקנה התובעת את כתב התביעה וביקשה פיצוי של כ-500 אלף שקל על עוגמת נפש בגין הפרת חוזה, על חיוב יתר במס הכנסה שנגרם כתוצאה מעיכוב התגמולים ותשלומם בבת אחת, ריבית על התשלומים שבוצעו באיחור ושכר טרחת עורך דין.

 

מצוקה כלכלית קשה

השופטת יעל הניג הבהירה שכדי לצמצם את מצוקתו הכלכלית של המבוטח קבע המחוקק שעל המבטחת לשלם את התגמולים בתוך 30 יום מקבלת המסמכים ולא להמתין להשלמת הבירור או להכרעה שיפוטית. "התכלית ביסוד רכישת הביטוח היא קניית שקט נפשי", כתבה. "הפרת החוזה שומטת את היסוד תחת רעיון הביטוח וניתן לצפות שתגרום למבוטח עוגמת נפש".

 

השופטת ציינה כי בעקבות מחלתה עברה התובעת סבל גופני ונפשי רב וסבלה ממצוקה כלכלית קשה. עיכוב התשלומים פגע באמצעי מחייתה והכביד עליה את ההתמודדות עם המחלה.

 

לדברי השופטת, מהתנהלות הפניקס לא עולה רצון בתום לב לברר את מצבה הרפואי של התובעת, שכן גם כשמומחה מטעמה קבע אובדן כושר עבודה היא סירבה לשלם את התגמולים עד להכרעה המשפטית. "בעיכוב התגמולים בכיסה עד מתן פסק הדין החלקי, פעלה הפניקס בחוסר תום לב והפרה את חוזה הביטוח באופן בוטה, אופורטוניסטי ומתמשך", כתבה השופטת בפסק הדין.

 

לפיכך הפסק לתובעת פיצוי על עוגמת נפש בסך 50 אלף שקל. עוד נפסקו לה כ-30 אלף שקל על חיוב יתר במס הכנסה, ריבית על תשלומים שבוצעו באיחור בסך של כ-64 אלף שקל וריבית מיוחדת על העיכוב בתשלום הסכום שנפסק בתביעה הראשונה. בנוסף חייבה את הפניקס בתשלום שכר טרחת עו"ד בגובה 20% מהפיצוי.

 

  • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
  • הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ התובעת: עו"ד דוד הורוביץ
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד מירה וולף, עו"ד תום עופר
  • עו"ד יאיר סמוגורה עוסק בתביעות ביטוח
  • הכותב לא ייצג בתיק

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים