שתף קטע נבחר
 

בעקבות תלונת העובד: חקירה במשטרה נגד בכירים בחברת רמי לוי

אלקנה אלון טען כי הרשת עושה שימוש במערכת לא חוקית לגניבת נתונים ממתחרים כמו שופרסל; "המערכת מכוונת באופן אוטומטי להציג מחיר של 10 אגורות או שקל מתחת למתחרים"

משטרת ישראל פתחה בחקירה נגד חברת רמי לוי תקשורת בעקבות פוסט שרשם סמנכ"ל לשעבר בחברה, אלקנה אלון, בו האשים את החברה בשימוש מערכת לא חוקית לגניבת מסדי נתונים ממתחרים.

 

בלעדי: הבכיר לשעבר ברמי לוי דורש כסף מספק של הרשת

180 עובדי רמי לוי שובתים: "דורשים הסכם"

 

נכון לעכשיו, בכירים בחברת רמי לוי הוזמנו לחקירה במשטרת ירושלים. את תגובת בעל החברה רמי לוי לא ניתן היה להשיג. ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "במסגרת חקירה המתנהלת במשטרה, נחקרו היום מספר בכירים המשתייכים לחברה ציבורית הנסחרת בבורסה".

 

אלקנה כתב בפוסט ב-17 לינואר "לפני מספר שנים הקים רמי לוי מערכת האקינג משוכללת (עוד הרבה לפני חוק המזון) לגניבת כל הדאטה בייס (מסדי נתונים) של אתרי המתחרים כדוגמת שופרסל, מגה וכו׳. אותה מערכת למעשה השיגה קישור ישיר לכל מסדי הנתונים של אותם חברות. מרגע שהושגה הגישה לאותם נתונים, לרמי יש את כל הקטלוגים של המתחרים על מאות אלפי פרטיהם ובדגש עיקרי על המידע המדויק של התמחור לכל אותם פריטים. המערכת בודקת ומצליבה נתונים במשך 24 שעות ביממה ו-365 ימים בשנה. תשאלו אותי, אוקיי, סבבה, מה לנו כצרכנים איכפת כל עוד הוא 'הכי זול'?

 

אסביר עם דוגמא: נאמר שרשת שופרסל ורשת רמי לוי מוכרות את אותו פריט, מזון תינוקות לדוגמא. אותו מזון תינוקות, עלותו לרשתות נעמיד אותו לצורך הדוגמה על 50 שקל. שופרסל מתחילה למכור את המוצר ב-65 שקל. מערכת ההאקינג של רמי מזהה את המחיר של שופרסל לאותו מזון תינוקות ובאופן אוטמטי מעדכנת את המחיר בכל הרשת. המערכת מכוונת באופן אוטמטי להציג מחיר של 10 אגורות או שקל (יחסי לעלות המוצר) מתחת לאותו מחיר של שופרסל. לפני חגים המבשרים על תחילת עונת הסקרים, המערכת מכוונת לשמירה על פער קצת גדול יותר.

 

ושוב, עד כאן מה רע ללקוח? מה קורה אם שופרסל מחליטה להעלות או בכלל לתמחר את אותו מזון תינוקות ב-85 שקל? הייתם מצפים שאיש כמו רמי לוי שכל הזמן דואג לטפטף שהוא לא חזיר, הוא לא מרוויח הרבה, הוא מסתפק בלהרוויח קצת. הייתם מצפים שלעליית המחיר הדרסטית של שופרסל או לתמחור הגבוה מלכתחילה של שופרסל לא תהיה משמעות על הלקוח של רמי, שהרי רמי יודע להרוויח קצת ולא להיות חזיר. אז זהו שלא. מערכת ההאקינג של רמי נכנסת לפעולה גם פה ומיד מעלה את המחיר אצלה ברשת לשקל או שתיים פחות משופרסל ולא משנה שעל הדרך כבר אותו מוצר כבר עבר לרווחיות מטורפת של עשרות אחוזים ואף יותר, על חשבון תמימותם של הלקוחות של רמי שמשוכנעים שרמי באמת ובתמים דואג להם למחיר הכי זול שאפשר להשיג. וכך במשך שנים רבות יוצא לו מר רמי לוי הכי זול מדי סקר בסקר".

 

במהלך ראיון לחדשות 2, אמר אלקנה "לחברת סלולר יש יכולת מעקב וחדירה לפרטיות של אנשים. אם שב"כ או המשטרה רוצים מידע, הם באים לחברת הסלולר עם צו שופט. ברמי לוי שיווק השקמה והתקשורת, במשך ארבע שנים, היה שימוש קבוע לצרכים אישיים במערכות הללו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים