שתף קטע נבחר

 

25 טייסי אל-על הודיעו: אנחנו חולים

החרפה בסכסוך העבודה: לפחות 25 טייסים דיווחו על מחלה ביממה האחרונה, טיסה לבייג'ינג כבר בוטלה, 5 מטוסים הוחכרו מחברות זרות. הוועד: "ההנהלה חוסכת ופוגעת בנוסעים". ההנהלה: "לא נאפשר לטייסים להעלות שכרם דרך מניפולציות"

טיסת אל-על שהייתה אמורה להמריא הלילה לבייג'ינג בוטלה ברגע האחרון לאחר ששלושה מתוך ארבעת הטייסים שהיו אמורים להתייצב דיווחו על מחלה. ב-24 השעות האחרונות, כך נודע ל-ynet, דיווחו יותר מ-25 טייסים על מחלה, ולטענת ההנהלה מדובר בהחרפת עיצומי הטייסים שנאבקים על שיפור תנאי העסקתם.

 

בנוסף לביטול הטיסה לסין, טיסה נוספת של החברה לניוארק שבניו ג'רזי, תיעשה באמצעות מטוס חכור מספרד. בהנהלת החברה עובדים במרץ על שיבוצי הטייסים למחר, ומודים כי ככל הנראה שוב ייאלצו הנוסעים לשלם את המחיר.

 

מאז חודש נובמבר נמצאים הנהלת אל-על והטייסים בסכסוך עבודה שידע עליות ומורדות. השיא התרחש בחודש דצמבר, אז בוטלו ארבע טיסות ברגע האחרון - כשהטייסים לא הגיעו לעבודה. לטענת גורמים בהנהלת אל-על, הערב חלה החרפה בעיצומים. "הם רוצים לגזול את החברה, הם לא מתפשרים, ואנחנו לא ניתן לזה יד", אמר גורם בהנהלת אל-על. "אנחנו לא נסכים שהדרישות האלה ימולאו על חשבון הלקוחות שלנו שזכאים ליהנות גם הם מפירות ההתייעלות".

מטוסי אל-על (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מטוסי אל-על(צילום: AFP)
 

כחלק מהתמודדות עם אי הגעת טייסים במפתיע, חכרה הנהלת חברה חמישה מטוסים מחברות זרות, שיוכלו להחליף את צוותי אל-על שמסרבים לטוס. בין היתר הושכרו שלושה מטוסים של חברת Privilege Style הספרדית ועוד שני מטוסים מחברת Euro Atlantic Airways מפורטוגל.

 

550 טייסי החברה דורשים תוספת שכר בסכום של יותר מ-100 מיליון שקל. מנתונים שהגיעו ל-ynet עולה כי בעוד חלק מהטייסים משתכרים בשכר מקובל במשק, בתלוש שיצא ב-1 בפברואר השתכרו 40 קברניטים בשכר חודשי של יותר מ-120 אלף שקל.

 

מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה: "הנהלת אל-על חוסכת ופוגעת ב-600 נוסעים, בשעה שטייסי החברה מוכנים להטיס ברגע זה את כל הטיסות ובהם הטיסות לבייג'ינג, ניו יורק ויוהנסבורג". עוד ציינו בוועד כי "מאחר והנהלת אל על חכרה מראש 5 מטוסים נחותים, הכוללים צוותים זרים, נאלצים הנוסעים להסתפק במטוסי לאו-קוסט הכוללים צוותים זרים וטייסים עם הכשרה בלתי ידועה במקום לטוס במטוסי אל-על המורכבים עם צוות אוויר מקצועי וישראלי".

 

מאל-על נמסר: "השיבושים בטיסות הם תוצאה של התניות מצד טייסים לביצוע משימות, בעיקרן דרישה מוקדמת לפיצול טיסות - כלומר, סירוב לבצע את הטיסה הלוך וחזור ודרישה לבצע טיסה לכיוון אחד בלבד וחזרה כצוות לא פעיל, אשר מחייב הכפלה של ההוצאות לכל טיסה והכפלת שכרם - שלא על פי ההסכם, דרישה לקבלת מושב מנוחה במחלקת עסקים ועוד. פעולות אלה גורמות להגדלה משמעותית של הוצאות החברה, דווקא בעידן שבו התחרות מתגברת ועליה להפנות יותר משאבים לשירות נוסעיה. לא נאפשר לטייסים להעלות את שכרם בעשרות אחוזים שלא על פי ההסכם בדרכים עקלקלות ומניפולציות".


פורסם לראשונה 02/03/2016 21:36

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים