שתף קטע נבחר
 

כל העולם במה

כמעט בלתי אפשרי לנצח במלחמה נגד הקוראים להחרים את ישראל, כאשר אזרחי המדינה, חיילי השורה השנייה עוד לא נקראו בצו 8 למשימה

פעם נהוג היה לחשוב שראש הממשלה הוא שנושא באחריות לגבי מדיניות ההסברה של מדינת ישראל, והוא הוא המסביר הלאומי הראשי, כאשר אחריו מתייצבים בתור: נשיא המדינה, שר החוץ, שגרירים וקונסולים של משרד החוץ. מסתבר שהיום זה לא מספיק. אנחנו חיים בעידן חדש. אלפי ארגונים פרו פלסטיניים עוכרי ישראל פועלים במרץ מעל כל במה ומנצלים כל הזדמנות כדי לתקוף את מדינת ישראל. די להזכיר את העובדה שבפרלמנט האירופי לבדו פועלים למעלה מ-100 ארגונים פרו-פלסטינים!

 

עוד בערוץ הדעות:

הוצאת ירושלים

בלגיה היא הזירה. לא היעד

אום אל חיראן וגבינת הקוטג'

הטיהור האתני של יהודי ארצות ערב

טראמפ מוביל את עידן הירוק

 

בדיקה קצרה בגוגל חושפת את ממדי האסון, זו אינה טעות. מדובר פשוט באסון. למעלה מ- 78 מיליון תוצאות! מתגלות בגוגל באמצעות הקלדת המושג: BDS!! וכשמקלידים בעברית את המילים: "חרם על ישראל", עולות יותר מ- 436,000 תוצאות. אנחנו חיים בעידן שבו מושקעים בעולם הרחב משאבים רבים במסגרת מסע ההסתה מאורגן נגד המדינה, בעידן שבו הרשתות החברתיות מלאות דברי שטנה נגדנו והמסרים הווירטואליים מחלחלים לעולם המציאות, מערערים את בסיס קיומנו ואף פוגעים בנו פגיעה כלכלית ממשית. בינתיים, בקרב ההסברה הזה נראה שידינו על התחתונה.

 

האמת היא שכמעט בלתי אפשרי לנצח במלחמה זו, כאשר אזרחי המדינה, חיילי השורה השנייה עוד לא נקראו בצו 8 למשימה. כמעט בלתי אפשרי להתמודד עם הצונאמי נגדנו, כאשר עוד לא ירד האסימון למקבלי ההחלטות, שמדובר במלחמה שהיא לא פחות חשובה מאשר בזו שמנהל צה"ל נגד הטרור בעזה.

 

אשתקד הוקצב למשרד החוץ תקציב של 40 מיליון שקל כדי להתמודד עם החרם על ישראל, המשרד לעניינים אסטרטגיים קיבל השנה תקציב של 130 מיליון שקל לטובת הנושא. הבעיה היא שתקציבים לבדם, גבוהים ככל שיהיו, לא יביאו לשינוי. לא מדובר בתקציבים, מדובר בשינוי דיסקט ובהבנה שכל העולם במה וכולנו שחקנים בהצגה הזו.

 

מה עם ההסברה?

בינתיים, גופי ההסברה לא מדברים איתנו החיילים בקרב, שמנהלים מגעים מסוגים שונים בחו"ל. מי בכלל יודע מהי רמת הסנכרון בין גופי ההסברה? מהי האג'נדה שלהם ? ולמה המסרים לא מחלחלים מטה לאזרחים?

 

על כל מחדל משמעותי או נושא שבמחלוקת מקימים אצלנו ועדות בדיקה, מבקר המדינה נכנס לעניין, התקשורת, והציבור, דורש תשובות, ומגלה מעורבות.

  

במלחמת הסברה זו, לעומת זאת, יש שקט! אלא שהנושא רציני מדי ומשפיע על כולנו בעסקים ובחיי היום יום. הרבה מאוד משרדי ממשלה מוגדרים כמופקדים על תחום ההסברה, או האסטרטגיה, אך הביצוע נופל בין הכיסאות.

 

למעשה, יותר מכל דבר, חסרה פה אסטרטגיה, הובלה ומנהיגות. במלחמה הזו יש צורך להקים ועדת היגוי, המקיפה את נציגי משרדי הממשלה והרשויות, יחד עם מגזרים

 שונים בציבור, ושתפקידה יהיה לנהל את תחום ההסברה בשעת החירום שבה אנו מצויים. גוף זה צריך לכלול כמובן את נציגי משרד ראש הממשלה, משרד החוץ, משרד ההסברה, צה"ל ומשרד התיירות, נציגי סקטורים ומגזרים שונים - מתחומי התרבות, הספורט, העסקים, המדע, האקדמיה וגם סטודנטים וצעירים.

 

גוף זה צריך להפעיל תחתיו יחידת קומנדו מקצועית, אליה ייקראו בצו 8 גורמי מקצוע בתחומי ההסברה, השיווק המיתוג, יחסי הציבור והפרסום, וזאת על מנת לגבש מדיניות הסברה אפקטיבית, שתהיה שקופה לכלל הציבור, תדריך לפעולה מגזרים שונים ותוביל בחכמה וביעילות מאבק זה.

 

כל עוד זה לא יקרה, לא נצליח להכות בעוצמה ואף לפרק את תנועות החרם על ישראל.

 

מירה אלטמן היא מנכ"ל מרכז הקונגרסים הבינלאומי – בנייני האומה, המארח ביום שני הבא את הוועידה: "נלחמים בחרם" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet למאבק בחרם על ישראל. להרשמה לכנס - לחצו כאן

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות בנייני האומה
מירה אלטמן
צילום: באדיבות בנייני האומה
מומלצים