שתף קטע נבחר

העולם מחפש את הפורמטים הישראלים

אחרי הצלחה של לא מעט פורמטים טלוויזיוניים ישראליים בחו"ל ומכירות של 380 מיליון דולר ב-2015, יתקיים בישראל כנס הפורמטים הבינלאומי הראשון. "יצוא הפורמטים, מעבר לתרומתו הכלכלית למשק הישראלי, תורם לישראל בפן ההסברתי ולכן הערך המוסף מיצוא זה גדול לאין שיעור"

אין ספק שהראש היהודי יודע להמציא יופי של רעיונות ופטנטים ולשגר אותם אל מעבר לים. אך אם נשים בצד את עולמות ההיטק והטכנולוגיה יש לישראל תחומים נוספים שלא פחות מצליחים. הטלוויזיה הישראלית הפכה בשנים האחרונות לאחת ממשווקות הפורמטים מהמובילות בעולם וביססו את המוניטין של ישראל כמדינה יוצרת וחדשנית בתחום הטלוויזיה. על פי הערכת מכון היצוא, ב-2015 ייצא הענף כ-380 מיליון דולר. לאחרונה - ובעקבות ההצלחה, יזמו מכון היצוא, מנהל סחר חוץ במשרד התעשייה והכלכלה ומשרד החוץ, את כנס הפורמטים הבינלאומי הראשון, שיתקיים בישראל במהלך חודש ספטמבר 2016.

 

הסדרות "בטיפול" ו"הכספת" היו הראשונות לכבוש את העולם. אחריהן הגיעו "חטופים" שהפכה ל"הומלנד" וזכתה בפרס האמי האמריקני, פלפלים צהובים שנרכשה על ידי BBC One האנגלי והחלה להיות משודרת לפני מספר ימים, "רמזור" שנמכרה לכמה מדינות בעולם ואף זכתה בפרס האמי הבינלאומי בגרסתה הישראלית.

פלפלים צהובים. נרכשה על ידי BBC One האנגלי  (צילום: צחי צלניקר) (צילום: צחי צלניקר)
פלפלים צהובים. נרכשה על ידי BBC One האנגלי (צילום: צחי צלניקר)

אבל העסק לא נגמר ברשימה הקצרה הזו. תוכלו להוסיף לה גם את "הכוכב הבא", "לעוף על המיליון", "שטיסל", "משחקי השף", "ילדי ראש הממשלה", "מרחק נגיעה - התוכנית הראשונה שנרכשה על ידי HBO,

"צחוק מעבודה", "גיבורים", "החממה" שנמכרה לנטפליקס ותשודר ב-2017 ב-190 מדינות בעולם ועוד לא מעט סדרות ופורמטים ישראליים. אם פעם האמינו רבים שלטלוויזיה הישראלית אין מה להציע לעולם ושלראות סדרה בעברית זה עניין שלא כדאי לדבר עליו, הרי שהשנים האחרונות מוכיחות לנו דווקא להיפך.

 

יצוא הפורמטים תורם בפן ההסברתי

כל זה הביא את מכון היצוא, מנהל סחר חוץ במשרד התעשייה והכלכלה ומשרד החוץ, ליזום את כנס הפורמטים הבינלאומי הראשון. הכנס יתקיים בישראל במהלך חודש ספטמבר 2016 (21-19 בספטמבר) ובמסגרתו יתכנסו לראשונה כל הגופים שעוסקים ביצוא תוכן טלוויזיוני ופורמטים ישראליים, במטרה לקיים מפגשים עסקיים בין יוצרי ומפיצי הפורמטים ותוכניות הטלוויזיה ובין לקוחות פוטנציאליים מחו"ל, וכן למצב את ישראל כמדינה מובילה בענף יצוא הפורמטים הטלוויזיוניים.

 

"בשנים האחרונות נמכרו ברחבי העולם עשרות תוכניות טלוויזיה ישראליות שמיתגו את ישראל כמקור חדש ורענן בתעשיית הטלוויזיה העולמית, כאשר כל הצלחה של פורמט ישראלי בחו"ל מבססת את מעמד התעשייה ומסייעת לפורמט הבא ולתוכנית הבאה להימכר ולהגיע למדינות נוספות", אומר עופר זקס, מנכ"ל מכון היצוא. "בסופו של יום, יצוא הפורמטים, מעבר לתרומתו הכלכלית למשק הישראלי, תורם לישראל בפן ההסברתי ולכן הערך המוסף מיצוא זה גדול לאין שיעור", מוסיף.

 

יש לציין כי בוועדת ההיגוי של הכנס שותפים נציגים מחברות ההפצה וההפקה הגדולות בארץ בתחום הפורמטים הטלוויזיונים וביניהם: קשת, רשת, ארמוזה פורמטס, דורי מדיה, ענני תקשורת, גיל הפקות וכן נציגים ממכון היצוא, משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד החוץ.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צחי צלניקר
פלפלים צהובים
צילום: צחי צלניקר
צילום: רונן אקרמן
עופר זקס מנכ"ל מכון היצוא
צילום: רונן אקרמן
מומלצים