שתף קטע נבחר

פצועים קל בנחיתת אונס של מטוס קל מול חוף ת"א

שני הטייסים שנאלצו לנחות מול שפך הירקון טופלו בידי צוות מד"א והועברו לאיכילוב במצב קל. נסיבות האירוע נמצאות בבדיקת רשות התעופה האזרחית. צפו בסרטון המתעד את הטייסים נוטשים את המטוס בים

 

 
אחד הטייסים נוטש את המטוס  (צילום: ניר יניב) (צילום: ניר יניב)
אחד הטייסים נוטש את המטוס (צילום: ניר יניב)
 
ובצילום מקרוב (צילום: ניר יניב) (צילום: ניר יניב)
ובצילום מקרוב(צילום: ניר יניב)

המטוס שוקע מול נמל תל אביב (צילום: ניר יניב) (צילום: ניר יניב)
המטוס שוקע מול נמל תל אביב(צילום: ניר יניב)

במקום ההתרסקות  (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
במקום ההתרסקות (צילום: ירון ברנר)

מטוס קל נאלץ לבצע הערב (יום א') נחיתת אונס מול שפך הירקון ושני טייסיו נפצעו באורח קל. סירת משטרה הוזנקה לחלץ את הטייסים, שהיו היחידים במטוס, בדרכם לנחיתה בשדה דב הסמוך. השניים, דב אמסלם (57) ומור אשל (41), פונו לבית החולים איכילוב בתל אביב. נסיבות האירוע נמצאות בבדיקת רשות התעופה האזרחית.

 

ממד"א נמסר כי "חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול רפואי לשני גברים במצב קל". חובש מד"א דרור שמולביץ שהגיע למקום סיפר: "הגענו עם האמבולנס לדק הצפוני של הנמל, שאליו כבאים חילצו את שני הטייסים כשהם בהכרה מלאה. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם לבית החולים איכילוב כשמצבם מוגדר קל ויציב. בנוסף טיפלנו בשני אזרחים שנחתכו מהסלעים כשסייעו בפעולות החילוץ מהמים".

הטייסים אשל (מימין) ואמסלם (צילום: נועם (דבול) דביר ) (צילום: נועם (דבול) דביר )
הטייסים אשל (מימין) ואמסלם(צילום: נועם (דבול) דביר )

 (צילום: רועי לישנסקי) (צילום: רועי לישנסקי)
(צילום: רועי לישנסקי)

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)

 (צילום: ניר יניב) (צילום: ניר יניב)
(צילום: ניר יניב)

 (צילום: רועי לישנסקי) (צילום: רועי לישנסקי)
(צילום: רועי לישנסקי)

 

החוקר הראשי במשרד התחבורה עו"ד רז יצחק (רזצ'יק) הגיע למקום ההתרסקות והוא בודק את נסיבות התאונה. המטוס עצמו יחולץ מהמקום ככל הנראה רק מחר. מוקדם יותר פרסם את דו"ח התרסקות המטוס הקל שבו נהרג תת-אלוף מוניר עמאר, שבו נקבע כי טעות אנוש שנובעת מחוסר ניסיון הובילה לאסון.

 

 

לפי ממצאי התחקיר, בבוקר התאונה יצא תא"ל עמאר לטיסה ובעקבות תקלת קשר חזר ונחת בחיפה. בגיחה השנייה שביצע באותו יום, כשעה לאחר מכן, הוא ביקש מהבקר הצבאי לחזור בגובה נמוך מעל כרמיאל, מסלול העובר מעל בית משפחתו במרר. על פי ממצאי התחקיר, הבקרים אישרו לעמאר לטוס בגובה 2,000 רגל.

 

על פי עדי ראייה הוא טס לכיוון הר כמון, הקיף את ההר שלוש פעמים ובהקפה השלישית, בעקבות רוח צפון-מערבית חזקה בעוצמה של 15 קשר, המטוס הסתובב על צדו, פגע בצלע ההר ובשני עצים, "ואז פנה בחדות ימינה, הכנף השמאלית התנתקה וגוף המטוס והכנף נזרקים 800 מטרים קדימה". רז שלל בדו"ח אפשרות שתקלה טכנית גרמה לתאונה. לדבריו הטעות נבעה ככל הנראה מחוסר ניסיונו של עמאר בטיסה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר יניב
המטוס מול נמל תל אביב, אחר הצהריים
צילום: ניר יניב
מומלצים