שתף קטע נבחר
 

מהניידות האלה אין לכם סיכוי לברוח

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הצהיר כי הוא מתכוון להגדיל משמעותית את מספר הניידות שבידי משטרת התנועה. יש לנו כמה רעיונות עבורו

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר בכנס אור ירוק שנערך בשבוע שעבר, כי הוא מעוניין לחזק את הזרוע האוכפת של המשטרה על הכביש. ארדן אמנם לא הסביר מדוע המשטרה אינה מצוידת במספר הניידות הנדרש, וכיצד קרה שמספרן של ניידות האכיפה קטן בעשרות אחוזים לעומת שנים קודמות, אבל דבריו דורשים ללא ספק התייחסות רצינית.

 

ואם כבר רוכשים ניידות חדשות, כדאי לעדכן את המשרד לביטחון פנים - וגם את הציבור - בניידות משטרה אפשריות. למשל האקזוטיות, החזקות המהירות שבהן. רובן אומנם אינן משמשות באמת לפעילות משטרתית, אלא מהוות תרגיל יחסי ציבור של יצרני רכב. הן גם ירות משמעותית, ובחלקן אפשר לרכוש צי ניידות שלם עבור המשטרה המקומית. אבל אי אפשר להתעלם מכוח ההרתעה שלהן.

 

 

ארה"ב: דודג' צ'ארגר

היא אינה יוקרתית, אקזוטית או מהירה כמו חלק מהדגמים האחרים ברשימה. אבל בניגוד להם, היא נפוצה בשירות סדיר בכוחות השיטור האמריקאים, ואינה מהווה סתם מיצג שווא. היא מסופקת לכוחות השיטור בארה"ב עם מנוע V6 "פנטסטאר", אבל משטרת התנועה (Highway patrol) תקבל את גרסת ה-V8 Hemi הבכירה, עם ביצועים שהופכים אותה לאחת מניידות המשטרה האמיתיות, החזקות והמהירות ביותר. 

מנוע: V8 בנפח 5.7 ליטר

הספק: 375 כ"ס

0-100: 5.6 שניות

מהרות מרבית: 274 קמ"ש

 

 

אוסטרליה: הולדן HSV GTS

HSV היא חטיבת הספורט של היצרנית האוסטרלית הולדן, בדומה ל-AMG של מרצדס ו-M של ב.מ.וו. ה-GTS שמבוססת על הקומודור היא המכונית החזקה והמהירה ביותר שאי פעם יוצרה באוסטרליה. יש לה ביצועים של מכונית על, והיא נמצאת בשירות משטרת התנועה של מדינת ניו סאות'וויילס באוסטרליה.

מנוע: V8 בנפח 6.2 ליטר

הספק: 585 כ"ס

0-100: 4 שניות

מהירות מרבית: 329 קמ"ש

 

 

גרמניה: בראבוס CLS רוקטס

הבראבוס CLS רוקטס קבעה ב-2006 שיא מהירות למכונית סדאן במסלול הניסוי נארדו שבאיטליה: 362.4 קמ"ש. במסגרת תכנית של משרד התחבורה הגרמני לעידוד שיפורים בטיחותיים לרכב, נרתמה סדנת השיפורים והציגה אב-טיפוס במדי המשטרה הגרמנית - היא לא נכנסה אגב לשירות.

מנוע: V12 בנפח 6.2 ליטר

הספק: 730 כ"ס

0-100: 3.2 שניות

מהירות מרבית: 350 קמ"ש, מוגבלים אלקטרונית

 

 

הולנד: ספייקר C8

ה-C8 של יצרנית הבוטיק ההולנדית ספייקר, היא כנראה האקזוטית ביותר ברשימה. ולא רק בגלל העיצוב המרהיב של גוף האלומיניום המקנה לה משקל נוצה של 1,250 ק"ג בלבד, או תא הנוסעים שעטוף בעור משובח. המכונית שנמסרה למשטרת מחוז פלוולנד, בו ממוקמת החברה, היא אחת מ-302 יחידות שיוצרו בעבודת יד.

מנוע: V8 בנפח 4.2 ליטר

הספק: 400 כ"ס

0-100: 4.5 שניות

מהירות מרבית: 300 קמ"ש

 

 

 

איטליה: למבורגיני הורקאן LP 610-4

מסתבר שהמשטרה האיטלקית מעדיפה את "השור הזועם" (למבורגיני) על פני "הסוס הצוהל" (פרארי). ההורקאן שהתגייסה לשירות לפני כשנתיים, היא השלישית מבית למבורגיני שעולה על מדים כחולים, ומוציאה לגמלאות את הגאיירדו LP 560-4 שנכנסה לשירות ב-2008. ותאמינו או לא, היא צבר לא פחות מ-140 אלף ק"מ של פעילות מבצעית. אם אתם במרכז-דרום איטליה, שימו לב למהירות הנסיעה על הכביש המהיר. הניידת עשויה להיות הרבה יותר מהירה מכם, ולא משנה במה תנהגו.

מנוע: V10 בנפח 5.2 ליטר

הספק: 610 כ"ס

0-100: 3.2 שניות

מהירות מרבית: 325 קמ"ש

 

 

בריטניה: אריאל אטום 3.5R

אריאל היא יצרנית בריטית קטנה של מכוניות ספורט קיצוניות וספרטניות, עם נפח ייצור של כ-100 יחידות בשנה, כולן בעבודת יד כמובן. המפורסמת שבהם היא האטום - הדבר הקרוב ביותר לאופנוע עם ארבע גלגלים. היא מבוססת על שלדת צינורות ומוותרת על כל אבזור מותרות, כולל גג, שמשות או דלתות. כתוצאה מכך המשקל עצמי שלה נמוך באופן מפחיד (550 ק"ג). מה שהופך אותה לניידת מד מאד מהירה. האטום נמצאת בשירות משטרת אייבון וסומרסט שבדרום בריטניה, המחוז בו היא מיוצרת.

מנוע: 4 צילינדרים, 2.0 ליטר

הספק: 350 כ"ס

0-100: 2.6 שניות

מהירות מרבית: 250 קמ"ש

 

 

 

איחוד האמירויות: בוגאטי ווירון

עם אסטון מרטין, פרארי, למבורגיני ומקלארן בצי הניידות, השוטרים בדובאי מצויידים היטב נגד מיטב המוטוריקה האקזוטית של נהגי המקום. בחוד החנית של משטרת התנועה היקרה והמהירה ביותר על כבישי הגלובוס נמצאת בוגאטי ויירון, שגם יותר מעשור לאחר שהושקה עדיין מחזיקה בתואר המכונית החזקה והמהירה בעולם.

מנוע: W16 בנפח 8.0 ליטר

הספק: 1,001 כ"ס

0-100: 2.5 שניות

מהירות מרבית: 407 קמ"ש

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים