שתף קטע נבחר

תשתוק פעם אחת ותקשיב

רגע לפני הסוף, כדאי להקדיש עוד כמה רגעים לכמה עניינים חשובים. כן, עוד כמה

אז מצאת את הרכב המיוחל. הדבר הבא זה לזרוק למוכר את מזוודת הדולרים על הגג, להתניע את המפלצת ולהתרחק ממש כמו המפרי בוגרט בקזבלנקה. אז זהו שלא. בסרטים זה תמיד נגמר בסדר, במציאות אתה תגלה אחרי 300 מטר שאתה לא יודע איפה מדליקים את האורות. כולנו נהגים מדהימים, מומחי רכב מהגדולים בדורנו, אבל שווה לקחת מספר דקות ולהקשיב להסבר המסודר של סוכן הרכב (במקרה של רכב חדש), או לשאול מספר שאלות חשובות את המוכר (במקרה של רכב משומש). מובטח שידיעה על מיקומו של הג'ק בלילה גשום ראשון, אי שם ליד מצפה רמון עם צמיג ללא אוויר, תחסוך הרבה עצבים ועוגמת נפש.

סע בזהירות!

את ההרצאות הקבועות אתם מקבלים ישירות לוריד בגלגל"צ, אבל מילה אחת היינו חייבים להוסיף. קניתם רכב, הכל טוב ויפה. כדי שאת הרכב הבא תרכשו כאשר באמת תהיו נדרשים, ולא בגלל שבדיוק סיימו לגרד את הרכב הקודם מאיזה עץ בדיזנגוף פינת המלך ג'ורג, נהגו נכון. נהגו רגוע.
זה גם אולי הזמן להזכיר כי אולי עכשיו, עם הרכב החדש, אתם מוצאים את הזמן והצורך לשפר את מיומנות הנהיגה. יש לכם ללא ספק רישיון לעלות על הכביש ולנהוג, ממש לא בטוח שאתם יודעים לעשות זאת טוב מספיק. מדינת ישראל החליטה כך, אך לאור המצב הנוכחי, כדאי ומותר בהחלט להטיל בכך ספק.
ראשית, למרות נסיעת המבחן שערכתם, אתם עדיין לא מכירים את מערכות הרכב טוב מספיק. אתם לא יודעים כיצד הוא מתנהג וללא כל ספק הוא שונה מהרכב הקודם בו נהגתם - אם היה כזה לפחות. הוא בולם אחרת, מאיץ אחרת, פונה באופן שונה. התחושות מאחורי ההגה ומערכות הפיקוד הן החשובות ביותר להנאה וחשוב מכך, לבטיחות הנהג והנוסעים.
אז מצאו לכם מגרש חניה גדול ושומם. שימו לב שהוא נקי מחפצים מיותרים על האספלט, שאין עמודים חבויים או בורות מסוכנים. אם האספלט רטוב במקרה זה טוב עוד יותר, אך גם כאשר הוא יבש אתם עומדים ללמוד רבות. להשכיל ולהשתפר.
עכשיו למדו לבלום בעזרת הרכב החדש. אתם חייבים להפנים היטב כיצד הוא מגיב ללחיצה על הדוושה, חייבים להרגיש כיצד נכנס לפעולה ה-ABS אם בנמצא. כך תוכלו להעריך טוב יותר מרחקי בלימה ותהיו בטוחים יותר בפעולות מהירות ונדרשות.
כעת אתם יכולים ללמוד ולהאיץ. לדרוך על המצערת בחוזקה זה פשוט ולא מסובך, אך לעשות זאת בדיוק בדרך בה תתקבל האצה נדרשת אינה עניין של מה בכך. הרגישו כיצד מגיב המרכב ללחיצה, כיצד הוא מתרומם ומתי אתם מעבירים יותר מדי כוח לגלגלים המניעים. אתם הרי לא רוצים להחליק סתם כך...
עכשיו אתם יכולים ליצור לעצמכם מסלול דימיוני, כזה אותו תעברו תוך הפניית ההגה והאצה או בלימה מדי פעם. זה לא צריך להיות דווקא במהירות גבוהה, אך עבודת הידיים יכולה להציל אתכם בשעת צרה. למדו כמה כוח נדרש כדי להפנות את ההגה לכיוון הרצוי. לכל הגה יש יחס שונה, מה שמתבטא לא רק בכוח אותו אתם נדרשים להפעיל, אלא בעיקר באורך התנועה. גם כאן, ביטחון וידע הם עניין של חיים ומוות, לא פחות.
ולסיום. יש בארץ מספר בתי ספר לנהיגה מתקדמת המעניקים אפשרות לעשות פעולות אלה, כמו-גם מורכבות וחשובות לא פחות, באופן מבוקר. על-ידי מדריכים מוסמכים ואמצעים מודרנים. קורס של יום אחד, אם אפשר כאשר אתם נוהגים ברכב הפרטי אותו רכשתם לא מזמן, יכול ללמד אתכם דבר או שניים. אך בעיקר להפוך את הנהיגה לחוויה מהנה יותר וכמו שכבר אמרנו פעמים רבות - בעיקר בטוחה. סעו לשלום.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אייל פישר
לפעמים כדאי לשתוק ולהקשיב
אייל פישר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים