שתף קטע נבחר

רוצים טסטים? "תרדו מתוכנית ההפרטה"

שביתת בוחני הנהיגה נמשכת כבר כחודש - ואלפי תלמידים ממתינים לסיומה כדי שיוכלו להוציא רישיון. יו"ר הוועד הבוחנים מאיים: נחזור לעבוד רק כשמשרד התחבורה יבטל את תוכנית הפרטת מערך הטסטים. לי פרי, תלמידת תיכון: "אנחנו צריכים להמשיך לעשות עוד שיעורים, זה המון כסף"

כמעט חודש לשביתת בוחני הנהיגה - וכעשרת אלפים תלמידים ממתינים בקוצר רוח לחידוש המבחנים. הדחייה בבחינות רק מצטרפת לעומס ולעיכובים שהיו עוד קודם, עם נבחנים שכבר ממתינים בפועל כבר מספר חודשים. "למה אנחנו אמורים לסבול?", תוהה לי פרי, תלמידת י"ב שממתינה כבר שלושה חודשים לטסט. "אנחנו גם צריכים להמשיך לעשות שיעורים וזה המון כסף".

 

השביתה החלה לפני כשלושה וחצי שבועות על רקע הכוונה להפריט את מערך הטסטים. ברנרד גרוסמן, יו"ר ועד בוחני הנהיגה, טוען כי "הטסטרים נגררים למציאות שכפה עליהם משרד התחבורה שהחליט להוציא את מערך מבחני הנהיגה להפרטה". אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר במשרד התחבורה, טוען כי ההפרטה נועדה לייעל את התחום. צפו בראיון שערכנו עמם באולפן ynte:

 

 

פלור טוען כי העומס על מערך הטסטים היא בעיה שהחלה כבר בשנות ה-90. הוא מוסיף כי קודם להחלטה על הפרטת המערך במיקור חוץ - ניסו במשרד התחבורה למצוא פתרונות אחרים לעומס על מערך הטסטים, כמו הוספת בוחנים והוספת שעות ללא הועיל. כעת, לדבריו, בוועד מסרבים לשבת איתם ללמוד את התוכניות. "נציג להם את המיקור חוץ ואת מה שאנחנו מתכננים, שחלק מהעובדים יישארו במשרד וחלק יעברו לזכיין".

 

גרוסמן לעומתו, בטוח כי ההפרטה תפגע עוד יותר במערך הטסטים. הוא מספר כי בשנה רגילה הם מבצעים 350 אלף טסטים - אולם קודם לשביתה הם תגברו את כמות העבודה בשל מחסור בתקנים, של 23 בוחנים. "אין סיבה להמתין לטסטים", הוא אומר. "שיוסיפו 20-30 בוחנים ולא ייבשו את המערכת כפי שעושים כבר שנתיים באופן מכוון, כי רוצים להציג מצג רע ואז יש סיבה להפריט".

 

גרוסמן מוסיף כי הם מעוניינים לשבת עם ההנהלה ולמו"מ - אבל מדגיש כי השביתה תסתיים רק כאשר יוזמת ההפרטה תרד מהפרק. ומה בינתיים עם פרי ושאר הנבחנים במצבה? הם ימשיכו להמתין שהצדדים יגיעו להסכמות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי חי וחגי דקל
לי פרי, ממתינה 3 חודשים לטסט
צילום: אבי חי וחגי דקל
מומלצים