שתף קטע נבחר

טסים לחופשה? הנה 4 עמלות תעופה מיותרות

צ'ק אין מוקדם, פנייה טלפונית או ישיבה משפחתית במטוס - כל אלו פעולות שחלק מחברות התעופה גובות עבורן עמלות שיכולות להגיע למיליארדי דולרים בשנה. לקראת חג הפסח קיבצנו את 4 העמלות המיותרות ביותר בעת חופשה

חלק מהצרכנים נאלצים לשלם עמלות גבוהות כשהם טסים, רק משום שהם עושים את הדבר הנכון. על פי דו"ח של חברת הייעוץ בנושא חברות תעופה IdeaWorks, בשנת 2015, חברת התעופה, U.S. Airlines גבתה כ-11 מיליארד דולר על עמלות - מרישום למזוודות ועד מקום לרגליים בטיסה. מדובר בעלייה של 24% לעומת 2014. 

 

על פי אתר MarketWatch, חברות תעופה אירופיות קיבלו יותר מ-14 מיליארד דולר על עמלות, והחברות האסייאתיות קיבלו 8 מיליארד דולר של עמלות בנוסף למחיר הכרטיס. הנתונים מתבססים על סקר של אתר FindLaw.com. רוב הצרכנים אף אמרו שהם מוכנים לשלם יותר על הכרטיס עצמו אם לא יאלצו לשלם עמלות נוספות.

 

קביעת מושבים למשפחות

אין ספק שילדים צריכים לשבת ליד הוריהם. עם זאת, בחלק מחברות התעופה הדבר אינו מובטח, ובמקום זאת, נוסעים חייבים לשלם עמלה על מנת לוודא שהם מקבלים מושב בסמוך למקום הישיבה של הילד שלהם.

 

סנטור מדינת קולורדו מייקל בנט הציע בתחילת חודש אפריל הצעת חוק שתדרוש מחברות התעופה בארצות הברית לאפשר למשפחות עם ילדים לשבת ביחד מבלי לשלם עמלה, בטענה שהורים לא צריכים לשלם יותר מנוסעים אחרים וכי הפרדה היא מעשה לא בטוח. חברות התעופה בתגובה הבטיחו לעשות כל מאמץ להושיב משפחות יחד.

 

צ'ק-אין מוקדם

אתם אוהבים לסגור הכל מראש? שימו לב: נוסעים ב-Southwest Airlines צריכים לשלם עמלה במידה והם מעוניינים לעשות צ'ק-אין יותר מ-24 שעות לפני הטיסה. החברה גובה עמלה של 15 דולר על "צ'ק אין מוקדם מאוד" (לעומת 12 דולר בשנה שעברה), אותו ניתן לבצע עד 36 שעות לפני הטיסה. החברה מאפשרת עלייה מוקדמת יותר למטוס למי שעשה צ'ק אין מוקדם יותר, ובחירת מושב לפני הנוסעים האחרים.

 

 (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
(צילום: Gettyimages)

הזמנה בטלפון

ישנם מקרים בהם התקשרות לחברת התעופה היא המעשה האחראי לעשותו, במיוחד עבור אלו שאינם שוחים בעולם האינטרנט. אך חברות תעופה רבות גובות עמלה על כך. Frontier למשל גובה 10 דולר לכרטיס ו-Alaska Airlines גובה 15 דולר.

 

העלאת תיקים לתא הנוסעים

נוסעים אחראים עשויים שלא לרצות להשאיר את תיקיהם לחסדי חברת התעופה. אחרי הכל, יותר מ-20 מיליון מזוודות מעוכבות, ניזוקות, אובדות או נגנבות בכל שנה בעולם. אין ספק, אם כן, שכדאי לעלות את התיק אתכם לטיסה, אך חלק מחברות התעופה גובות עמלה על הפריבילגיה הזו.

 

חברת Spirit, כדוגמא, מאפשרת לנוסעים לקחת איתם פריט אישי אחד, כמו תיק יד, אך גובה עמלה על כל סוג אחר של תיק. העמלות משתנות לפי היעד וזמן ההזמנה.

 

"אנחנו מאמינים בתשלום רק על מה שהנוסע משתמש בו, ולא על מה שהוא לא", נכתב באתר החברה. על פי דובר החברה, מחירי הכרטיסים של החברה נמוכים מהמתחרים. לטענתה היא יכולה לעשות זאת, באופן חלקי, משום שהיא לא כוללת שירותים נוספים במחיר, אלא נותנת לצרכנים לבחור עבור מה הם רוצים לשלם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים