שתף קטע נבחר

איזו חברת ביטוח קיבלה את הציון הגבוה ביותר?

על פי מדד השירות של חברות הביטוח לשנת 2015 מובילות AIG, שירביט וביטוח ישיר. מי דורגה במקום האחרון ובאיזו חברה תמתינו הכי הרבה זמן למענה טלפוני?

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר פרסם היום את מדד השירות למוצרי הביטוח המרכזיים בישראל. מהנתונים עולה כי בתחום ביטוח רכב רכוש (נזק עצמי וצד ג') מובילות AIG (שדורגה במקום הראשון בארבעה מתוך שבעה תחומים) שירביט וביטוח חקלאי.

 

בביטוח רכב חובה - שירביט, שומרה ו AIG ובביטוח דירה ותכולתה מובילות AIG, שירביט ושומרה. מנגד, בולטות לרעה בתחומי הביטוח הללו - חברות הביטוח מנורה, הפניקס ומגדל.

 

בכל הקשור לביטוחי הבריאות - בביטוח הוצאות רפואיות (ניתוחים, השתלות, תרופות ומחלות קשות) – זוכות ביטוח ישיר, מנורה והראל למקומות הראשונים. בביטוח נזקים רפואיים (תאונות אישיות, נכויות) - AIG, ביטוח ישיר ומנורה. בביטוח סיעודי (פרט) - מנורה, הראל וכלל ובביטוח נסיעות לחו"ל מובילות AIG, ביטוח ישיר והראל. מנגד, בתחומים אלו בולטות לרעה החברות מגדל והפניקס.

  

מדד השירות מדרג את חברות הביטוח בתחומי ביטוחי הרכב, הדירה והבריאות על בסיס השוואה המתבססת על ארבעה פרמטרים: תשלום תביעות - אחוז התביעות שאושרו ושולמו, ומהירות הטיפול בהן ומבוסס על כ- 685 אלף תביעות ביטוח שטופלו בשנת 2015. שביעות רצון - מידת שביעות הרצון מהשירות וההמלצה של לקוחות על חברות הביטוח, על פי כ-25 אלף מקרים שנבדקו; תלונות ציבור - מספר התלונות שהוגשו כנגד חברת הביטוח לבירור באגף – כ-4,250 תלונות בשנת 2015 וזמני מענה - מהירות מתן המענה טלפוני במוקדי השירות של החברות.

 

מדדי שירות בתחום ביטוחי הבריאות

 (באדיבות משרד האוצר) (באדיבות משרד האוצר)
(באדיבות משרד האוצר)
 

יש לציין כי מבדיקת זמני ההמתנה לנציג הביטוח עולה כי זמן ההמתנה הארוך ביותר הוא בחברת מגדל (יותר מ-6 דקות בביטוחי חיים ובריאות) והקצר ביותר ב AIG (ביטוחי בריאות – 34 שניות) ומנורה (ביטוחי חיים – 57 שניות). בתחום ביטוחי הרכב והדירה זמן ההמתנה הקצר ביותר הוא בביטוח הפול (חברת ביטוח בפיקוח ממשלתי הנמצאת בבעלות חברות הביטוח ומבטחת לרוב את הנהגים שחברות אחרות מסרבות לבטח – זמן מענה של 13 שניות), והארוך ביותר במנורה (מעל 3 דקות).

 

לטענת אגף שוק ההון באוצר, מאז הפרסום הראשון של מדדי השירות בשנת 2014, עלתה רמת השירות בכל מוצרי הביטוח. באגף מוסיפים כי החברות שהשתפרו ברמת השירות באופן בולט הן שירביט בתחום ביטוחי הרכב והדירה ומנורה וכלל בתחום ביטוחי הבריאות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים