שתף קטע נבחר

מיצובישי מודה: רימינו צרכנים במשך 25 שנה

מיצובישי רימתה רשויות וצרכנים עם נתוני צריכת דלק מוטעים מאז 1991, כך הודו בכירי קונצרן הרכב הטוענים כי כרגע אין לאיש מושג בכמה ואיזה דגמים מדובר. מניית החברה צנחה מתחילת הפרשה בכ-50%

מיצובישי מרמה בנתוני צריכת דלק מאז 1991. יצרנית הרכב היפנית מיצובישי, אשר הודתה לפני מספר ימים כי רימתה בנתוני צריכת דלק של כמה מאות אלפי מכוניות קטנות בשוק היפני בלבד, מודה כעת כי ההטעיה החלה שנים ארוכות לפני כן. לדברי גורמים רשמיים, בדיקה פנימית שערכה החברה בעקבות החשיפה העלתה כי היא פרסמה נתוני צריכת דלק מוטעים לדגמים שונים ב-25 השנים האחרונת. נשיא החברה, טטסורו איקאווה, אמר היום (ג') לעיתונאים כי החקירה עדיין נמשכת, וכי לא ניתן לשלול את האפשרות כי יתגלו נתונים מסולפים נוספים.

 

מיצובישי - הצרות רק גדלות (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מיצובישי - הצרות רק גדלות(צילום: AFP)

 

"אנחנו לא יודעים עדיין עד כמה גדולה הפרשה, ועדיין מנסים להבין זאת. יש לי אחריות מלאה (לכך)", אמר איקאווה במסיבת עיתונאים שנערכה במשרד התחבורה היפני. לדברי הנשיא, תמונת המצב אינה ברורה ולא מאפשרת בינתיים למיצובישי להחליט כיצד לנהוג. "אין לי מושג מדוע עובדים של מיצובישי בחרו לקחת חלק בדיווח על נתוני צריכת דלק טובים מכפי שהיו במציאות", אמר.

 

יש להזכיר כי מיד לאחר שמיצובישי הודתה כי זייפה נתוני צריכת דלק של מאות אלפי מכוניות שייצרה גם עבור ניסאן, פשטה משטרת יפן על משרדיה בעיר אוקאזאקי. מקורות רשמיים בממשלת יפן כבר הגדירו את הפרשה כ"חמורה באופן קיצוני", וחשפו כי הורו ליצרנית להגיש דו"ח מלא על הפרשה עד ה-27.4 (מחר, יום ד').

 

מיצובישי הקימה מיד צוות חקירה מיוחד לבדיקת הפרשה, ובכיריה כבר הבהירו לתקשורת היפנית כי יש לשער שהממצאים הסופיים יהיו חמורים משמעותית מאלה שהתגלו עד עכשיו. בין היתר מאמינים שם כבר עתה כי הנתונים המסולפים לא קשורים רק למכוניות זעירות המשווקות ביפן בלבד, אלא גם לדגמים ששווקו במהלך השנים בשאר העולם. רק במהלך יום המסחר הנוכחי (ג') צונחת מניית מיצובישי בכ-10%, ומתחילת הפרשה לפני מספר ימים השלימה ירידה תלולה של כ-50%.

 

יש להזכיר כי הפרשה החמורה האחרונה בה הייתה מיצובישי מעורבת נוגעת לאי דיווח על כשלים טכניים שנאספו במהלך כ-30 שנים, בין תחילת שנות ה-70 של המאה הקודמת ותחילת שנות ה-2000. מיצובישי הודתה כי הסתירה דיווחי צרכנים על תקלות שונות, בהן בעיות בלמים, מצמד, חלקי חשמל ועוד. ב-2004 ניתק גלגל ממכונית מיצובישי תוך כדי נסיעה והרג הולכת רגל, והובהר כי גם במקרה זה מדובר בתקלה שהוסתרה. לפי הערכות מומחים, הפרשה הנוכחית עלולה לעלות ליצרנית סכום עתק בקנסות ופיצויים, כולל ליצרנית הרכב ניסאן לה סיפקה מיצובישי מכוניות, והייתה זו שגילתה את דבר התרמית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מיצובישי - התנצלות הנשיא
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים