שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    מחאת רוכבי ת"א: "לדרוס, להידרס או לחטוף דו"ח"
    כ-400 רוכבי אופניים התאספו בכיכר רבין ומחו על ההחלטה לקנוס ב-250 שקל רוכבים על מדרכות. צעירה שנפגעה על ידי מונית: "עבור הנהגים אנו שקופים". מפגין אחר: "לא הרוכבים אשמים, אלא הרשויות. התשתית מזעזעת"

     

    מחאת רוכבי האופניים בתל אביב

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    מחאת הולכי הרגל הובילה לצעד ראשון של עיריית תל אביב - וכעת החלה מחאת הנגד של רוכבי האופניים: מאות רוכבים התאספו היום (ו') בכיכר רבין בתל אביב כדי למחות על כך שהמשטרה ועיריית תל אביב יחלו לאכוף את איסור הנסיעה באופניים על המדרכות. החודש הוחלט כי הקנס על רוכבים שימשיכו לנסוע על המדרכות יעמוד על 250 שקלים, והרוכבים התרעמו גם על כך שייאלצו לרדת מהמדרכה לכבישים המסוכנים של תל אביב בעקבות ההוראה.

     

    הרוכבים דורשים הקמת עוד שבילי אופניים, בטיחותיים ורציפים, שייצרו רשת שתחבר את כל גוש דן - בלי לסכן רוכבים והולכי רגל. כ-400 רוכבים החלו לנסוע מצפון תל אביב לדרומה, וביקשו גם להזכיר לנהגים שעמם הם חולקים את הכבישים כי עליהם להתחשב בהם. לפני הרכיבה הקבוצתית הגיעו לכיכר רבין שוטרים, ביקשו מהמארגנים לדעת את מסלול נסיעתם, ולאחר מכן אבטחו אותם במהלך הרכיבה.

    מאות רוכבים הגיעו למחות (צילום: נועם דביר)
    מאות רוכבים הגיעו למחות(צילום: נועם דביר)

     (צילום: נועם דביר)
    (צילום: נועם דביר)

     (צילום: אלי סגל)
    (צילום: אלי סגל)
    "אכיפה היא דבר נכון, אבל לא חזות הכל. היא לא יכולה להתרחש לבד בלי צעדים נוספים", אמר אסף כהן מתל אביב, שמעיד על עצמו שהוא גם רוכב אופניים, גם נהג רכב וגם הולך רגל. "האשמה היא לא של רוכבי האופניים, אלא של הרשויות - העירייה ומשרד התחבורה. משרד התחבורה התעלם לחלוטין ממהפכת האופניים ואילו עיריית תל אביב עודדה רכיבה, אבל יצרה תשתית אופניים מזעזעת ביחס לעולם המערבי. צריך גם לחנך את מי שמקבל אופניים חשמלים לידיים בגיל 16".

     

    ג'ני (29) הגיעה להפגנה מחופשת מחלה. מונית פגעה בה בעת שרכבה על אופניים ברחוב קינג ג'ורג'. "הגעתי להביע מחאה כי אני צריכה לרכוב על הכביש ואנחנו שקופים בשביל המכוניות על הכביש. אני יודעת שזה לא יקרה מהיום למחר ושיסללו פתאום שבילי אופניים כי זה לוקח זמן. יש לנו סבלנות, אני מקווה שזה יצליח".

     

    יותם אביזהר, מנכ"ל עמותת ישראל בשביל אופניים, הסביר את חשיבות המחאה: "כמו במאות ערים בעולם רוכבי אופניים רוכבים למען עוד שבילי אופניים. אנחנו מבינים שהמשטרה תחל לאכוף את החוק היבש שאסור לרכוב על המדרכות. אין תשתית, אין שבילים ומבחינת הנהגים שנעלה על המדרכה - אבל שם מחכים לנו השוטרים. אין שני שבילים שמתחברים. כל שבילי האופניים נגמרים 10 מטר לפני הצומת, שם הרוכב הכי חשוף. אומרים לנו בעצם שהפתרון הוא לדרוס או להידרס או לחטוף דו"ח".

    .

    המפגינים היפנו אצבע מאשימה גם לממשלה, שלטענתם משיקולים כלכליים נותנת הטבות מפליגות ליבואני הרכב הפרטי - ובכך פוגעת גם בבריאות וגם באיכות הסביבה. לטענת הרוכבים, רכיבה על אופניים לצד תחבורה ציבורית היא הפתרון האידיאלי להתניידות בתוך העיר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מחאת רוכבי ת"א: "לדרוס, להידרס או לחטוף דו"ח""
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים